Citat:
Ursprungligen postat av
smyr
anslut CG3100 till en router (WAN porten) och sen kommer det funka fint! haka inte upp dig på CG3100.... den förmedlar bara ip-adresser.. en kabel skall gå till en router och ifrån den kan du confa hela ditt nät.. eller gör som jag, koppla in 4 routrar via en switch...

(överkurs)
Överkurs att koppla 4 routrar via en switch istället för en direkt. Stor skillnad förutom 3 extra kablar. Funkar exakt likadant
Citat:
Ursprungligen postat av
cloudminds
Du måste skämta med mig. Annars är du bara en urbota dum när det kommer till förhandling, avtal och affärer. Självklart vill man betala så lite som möjligt, och framförallt det till stora förmögna bolag som tjänar multum på sitt i princip innehav av monopol i många fastigheter. Kan säga att jag stolt undkommer alla avgifter som går, och jag skulle inte direkt "må dåligt" över att "ha haft mage" att få bort en avgift på xx kr/mån mot ett bolag som år 2012 gjorde en
nettoomsättning på 4,5 miljarder sek och ett
rörelseresultat på 457 miljoner för samma år (
källa).
Nåja, alla är vi olika. Bara det att du verkar gilla att betala mer än jag, fine by me.

Handlar inte om att vara dum, klart jag hellre har 99:- extra i plånboken likaväl som du. Jag förstår även att jag säkert kommer få frakten borttagen också om jag är jobbig kring det och tjatar.
Det är inte alls det som min poäng är. Min poäng är att uttrycket av dig som person som efterfrågar den ena rabatten efter den andra och vill ha borttagna avgifter till höger och vänster framstår som en ganska stor idiot och en snål, jobbig människa. Självklart skall man få en bra deal, det handlar inte om det. Men att sitta och dra in på allt och bråka om det och va skitnöjd över det sen, är ju bara barnsligt, om det nu inte är så att du faktiskt har en tight ekonomi, då köper jag det.
Får ju upp fasansfulla bilder i mitt huvud att du är en sån där människa på köpcentrum som betalar först och sen låtsas ha glömt matkassen bara för att få den gratis. En riktig blodigel i samhället alltså.
Grattis till dig iallafall Ove Sundberg