Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Nej jag jobbar inte hos Com hem. Jag har däremot jobbat på Com hems support och sedan ute i fält ett litet tag innan jag bytte vidare.
Svårt att säga vad felet är utan mer information. Hur blinkar på modemet när det bryts? Om Online eller US blinkar kan det vara en returstörning. Om US blinkar kan det vara en returförstärkare som är paj. Fungerar TVn utan problem vid avbrott?
Det bästa vid fel är att ringa in och felanmäla. Oavsett om det ligger ett känt nätfel hos Com hem eller om de skickar vidare till 2nd line för felsökning så får du ett SMS när felet är avklarat. Har du inte fått ett SMS ligger felet kvar och du behöver inte ringa mer. Har du fått ett SMS och får problem på nytt så fortsätter du felanmäla. Glöm inte att ringa in om kompensation när felet är avhjälpt.
En returstörning kan ta ett jävla tag att åtgärda.
När det bryts så lyser det bara helt normalt som det brukar göra, grönt och orange ,fast de är ju för att datorn eller tv boxen inte stöder 100mbit och för att vi kör med adapters i väggen (som bara tar in 40-50mbit) för att förhindra långa ethernet sladdar ligga omkring i trappan till övervåningen.
Telefonen funkar inte när det bryts, analoga kanaler på tvn funkar men inte digitala.
Nej vi har inte fått något sms och ingen har sagt att vi ska få något heller, bara massa support kärringar som säger att vårt nummer inte har registrerats eller att VI inte har sagt vårat nummer, fast det har vi sagt minst 100 gånger.