Citat:
Ursprungligen postat av komirldo
Jag ringde ComHem för att fråga om det var möjligt att få en till HD Tv-modul(fick bara 1 när jag fixade syskonpaketet)
Enligt hon jag pratade med så kan jag få en till om jag tecknar ett avtal(eller något) 1 år för 1:- + frakt 99:-
dvs "en engångs avgift" på 100:-
Är det verkligen en engåns avgift? Varför ska man behöva teckna något i 1 år?
Jag blev även erbjuden bredband 100mb + telefoni där sa hon att de första 6 månaderna är bredbandet gratis och telefoni
kostar 69:-. Alltså 69:- de första 6 månaderna.
Därefter kostar bredbandet ~250:- och telefoni avgiften på 69:- försvinner helt.
Eftersom jag redan hade TV abbonemang hos dem med utrustning var detta möjligt och jag kunde få nytt internet på 1 timma.
Det jag undrar är om detta stämmer eller babblade hon massa skit för att få mig intresserad? Finns det några mer dolda konstnader?
Jag ringde åt min mor och jag sa att hon skulle ringa ComHem sen om vi var intresserade då sa hon något i stil med att då kanske
jag inte kan få det här erbjudandet eftersom att alla inte kan ge ut det och hon kunde ringa upp igen.. Jag antar
att hon sa så för att hon får någon typ av bonus för ju mer kunder hon får att teckna mer ComHem avtal...
Skulle uppskatta om någon mer kunnig kan svara på mina frågor.
Tack!
Ja, det är 100 spänn i engångskostnad. Anledningen att de vill att du binder dig är för att du ska få den för just 1 + frakt, annars är det 495 + frakt. Fortfarande en billig peng enligt mig.
Telefonen är INTE gratis, oavsett vad de säger. Minimidebitering på 29 kronor tillkommer ALLTID. Ska du inte använda telefonen ska du inte ha den.
Däremot undrar jag lite över priset du fick på bredbandet. Sa du att du ville säga upp? Eller bor du i "Framtidens" nät? 100 Mbit för ~250 är snuskigt billigt.