2012-08-20, 18:26
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Ser ett erbjudande på comhems hemsida.

Skaffa bredband 10/1 eller 10/10 för 199 kr i tre månader, därefter ordinarie pris.

DOCK så får man betala: Startavgift 100:-, frakt 100:-, Moden 300:-

Vad jag vill minnas så brukar man inte behöva betala någon utav dessa 3 avgifter när man tecknar ett abbonnemang, eller har jag fel?

Om det är så som jag säger på förlorar man 200:- på detta "erbjudande"
Vad menar du med förlorar? Tecknar du ett obundet abonnemang får du ju ingen rabatt och får pröjsa 800 för modemet.
Citera
2012-08-20, 18:27
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komirldo
Någon som vet ifall ComHem erbjuder Bredband 100mb + Telefoni?
Allt jag hittar på deras hemsida är bredband 10mb + telefoni.
Inte på kampanj utan då är det fullpris för telefoni.
Citera
2012-08-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vad menar du med förlorar? Tecknar du ett obundet abonnemang får du ju ingen rabatt och får pröjsa 800 för modemet.

Bundet vill jag ju ha.

Jag har för mig att det inte brukar tillkomma några startkostnader över huvud taget, allstå ingen modemkostnad och ingen frakt etc när man tecknar ett abbonnemang.
Citera
2012-08-20, 23:24
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Bundet vill jag ju ha.

Jag har för mig att det inte brukar tillkomma några startkostnader över huvud taget, allstå ingen modemkostnad och ingen frakt etc när man tecknar ett abbonnemang.
När jag jobbade där fanns startavgift med i prislistan men betalades aldrig. Detta då det enligt psykoloins regler känns som att det blir billigare (tänk er nägot som kostar till exempel 39,90 i stället för 40).

Modemet har dock alltid kostar pengar, vanligtvis en krona. Då modemet kostar en krona på de högre hastigheterna gissar jag att det är för att driva folk att köpa mer.

99 i startavgift är dock rätt så billigt om man jämför med ADSL-alternativen.
Citera
2012-08-22, 00:01
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur sparkar man igång WI-FI med Netgear CG3100?
Citera
2012-08-22, 09:06
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur sparkar man igång WI-FI med Netgear CG3100?
Tryck på WLAN-knappen på modemet. Ser ut som ((•)).
Citera
2012-08-22, 17:34
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Tryck på WLAN-knappen på modemet. Ser ut som ((•)).

edit: löste det. Tack
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2012-08-22 kl. 17:43.
Citera
2012-08-28, 17:45
Medlem
Jag ringde ComHem för att fråga om det var möjligt att få en till HD Tv-modul(fick bara 1 när jag fixade syskonpaketet)
Enligt hon jag pratade med så kan jag få en till om jag tecknar ett avtal(eller något) 1 år för 1:- + frakt 99:-
dvs "en engångs avgift" på 100:-
Är det verkligen en engåns avgift? Varför ska man behöva teckna något i 1 år?

Jag blev även erbjuden bredband 100mb + telefoni där sa hon att de första 6 månaderna är bredbandet gratis och telefoni
kostar 69:-. Alltså 69:- de första 6 månaderna.
Därefter kostar bredbandet ~250:- och telefoni avgiften på 69:- försvinner helt.
Eftersom jag redan hade TV abbonemang hos dem med utrustning var detta möjligt och jag kunde få nytt internet på 1 timma.
Det jag undrar är om detta stämmer eller babblade hon massa skit för att få mig intresserad? Finns det några mer dolda konstnader?

Jag ringde åt min mor och jag sa att hon skulle ringa ComHem sen om vi var intresserade då sa hon något i stil med att då kanske
jag inte kan få det här erbjudandet eftersom att alla inte kan ge ut det och hon kunde ringa upp igen.. Jag antar
att hon sa så för att hon får någon typ av bonus för ju mer kunder hon får att teckna mer ComHem avtal...

Skulle uppskatta om någon mer kunnig kan svara på mina frågor.
Tack!
Citera
2012-08-28, 22:38
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komirldo
Jag ringde ComHem för att fråga om det var möjligt att få en till HD Tv-modul(fick bara 1 när jag fixade syskonpaketet)
Enligt hon jag pratade med så kan jag få en till om jag tecknar ett avtal(eller något) 1 år för 1:- + frakt 99:-
dvs "en engångs avgift" på 100:-
Är det verkligen en engåns avgift? Varför ska man behöva teckna något i 1 år?

Jag blev även erbjuden bredband 100mb + telefoni där sa hon att de första 6 månaderna är bredbandet gratis och telefoni
kostar 69:-. Alltså 69:- de första 6 månaderna.
Därefter kostar bredbandet ~250:- och telefoni avgiften på 69:- försvinner helt.
Eftersom jag redan hade TV abbonemang hos dem med utrustning var detta möjligt och jag kunde få nytt internet på 1 timma.
Det jag undrar är om detta stämmer eller babblade hon massa skit för att få mig intresserad? Finns det några mer dolda konstnader?

Jag ringde åt min mor och jag sa att hon skulle ringa ComHem sen om vi var intresserade då sa hon något i stil med att då kanske
jag inte kan få det här erbjudandet eftersom att alla inte kan ge ut det och hon kunde ringa upp igen.. Jag antar
att hon sa så för att hon får någon typ av bonus för ju mer kunder hon får att teckna mer ComHem avtal...

Skulle uppskatta om någon mer kunnig kan svara på mina frågor.
Tack!
Ja, det är 100 spänn i engångskostnad. Anledningen att de vill att du binder dig är för att du ska få den för just 1 + frakt, annars är det 495 + frakt. Fortfarande en billig peng enligt mig.

Telefonen är INTE gratis, oavsett vad de säger. Minimidebitering på 29 kronor tillkommer ALLTID. Ska du inte använda telefonen ska du inte ha den.

Däremot undrar jag lite över priset du fick på bredbandet. Sa du att du ville säga upp? Eller bor du i "Framtidens" nät? 100 Mbit för ~250 är snuskigt billigt.
Citera
2012-08-29, 17:11
Medlem
Någon som har koll på hur lång tid det kan tänkas ta för inkoppling? Flyttar på måndag och vill gärna inte vara utan länge =)

Ska köra på 200Mbit för 250 kr i månaden, hoppas det funkar stabilt!
Citera
2012-08-29, 20:37
Medlem
simkunnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clooak
Någon som har koll på hur lång tid det kan tänkas ta för inkoppling? Flyttar på måndag och vill gärna inte vara utan länge =)

Ska köra på 200Mbit för 250 kr i månaden, hoppas det funkar stabilt!

Va fan? Jag betalar 299:- för min 100-lina.
Men 1 dag har jag för mig att det tar.
Citera
2012-08-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simkunnig
Va fan? Jag betalar 299:- för min 100-lina.
Men 1 dag har jag för mig att det tar.

Ibland är det bra o vara student Förra året hade de för 100 kr i månaden får man 100 Mbit, Jag betalar gladeligen 250 kr o får 200 Mbit =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in