2022-06-13, 22:27
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Svårt att låta bli att slås av tanken att det är synd att Gustafsson prickade sin prime samtidigt som Jones och DC.
Hade dagens topp av divisionen varit motståndet han stött på back in the day hade han varit pensionerad former champ med ett och annat titelförsvar nu. Men men.

Ser att Blachowicz kampanjar för att få möta Prochazka. Ser hellre en rematch vs Glover eller en match mot Ankalev. Håller isåfall Ankalev som favorit, tror han är det bästa divisionen har just nu. Ankalev, Rakic och dark horse Smith är minst lika legitim topp 3 som den officiella med Prochazka, Blachowicz och Teixeira.
Säger fortfarande mer om statusen på divisionen än något annat. Men Ankalev/Rakic är de jag ser som troligast att klara att hålla bältet ett tag iallafall. Jiri lär inte göra det som han ser ut nu.
Verkligen. Även om den här fighten var en av de mest underhållande titelmatcherna någonsin i LHW så känns det som det var ganska långt ifrån rent nivå-mässigt om vi jämför både Gustafsson vs både Jones och DC. Varken Glover eller Jiri hade haft en chans mot Jones eller DC i sin prime (uppenbarligen lol.) och inte heller mot Gustafsson enligt mig.

Rakic lär väl vara borta ett tag pga knät. Kanske har missat några nyheter här däremot. Ankalaev är jävligt tråkig dock, vilket gör att han lätt glöms bort tror jag. Direkt rematch? Nej tack. Skulle nog nästan kört Janne B vs Jiri så snabbt som möjligt (i EU?) och Glover vs Ankalaev för #1 contender.
Citera
2022-06-13, 23:20
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Svårt att låta bli att slås av tanken att det är synd att Gustafsson prickade sin prime samtidigt som Jones och DC.
Hade dagens topp av divisionen varit motståndet han stött på back in the day hade han varit pensionerad former champ med ett och annat titelförsvar nu. Men men.

Många som gnäller(syftar på mainstreamfans) på Alex och inte fattar hur bra han verkligen var. Han var topp 3 bakom de två bästa, kanske två bästa någonsin i hans viktklass. Han var den enda som var i närheten av att spöa Jones i sin prime och likaså var han nära att spöa Cormier som då enbart besegrats av Jones. Och denna perioden varade i flera år varav Alex spöat två av dom som blev mästare efteråt.
Citera
2022-06-14, 01:19
Medlem
withnonam3s avatar
Zhang Weili vs Carla Esparza sedan ser jag som ett lock när det gäller odds och betting. Esparza har verkligen bara brottningen att lita på och Weili matchar henne lätt i den och är tom. fysiskt starkare. Det är bara att hoppas att bettingbolagen gör bort sig och inte ser mismatchen mellan de här två. Kan vara årets enklaste "bet" för stående så slaktar Weili henne eller är jag ute och cyklar? Tycker det är en rejäl klasskillnad mellan de här två
Citera
2022-06-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Det är nog årets fight för min del iaf. Trodde aldrig Glover skulle överleva så länge man han var ju på gång att vinna tom. om han inte klappat.

Samma för min del. Det hade varit så kul att se Glover som vinnare. En förebild tycker jag att han är. Inte bara Fighter utan jag tycker han är så bra på alla sätt. Sportsligt en förebild och han är lite Rocky i denna matchen 🥊 Jag vill bara gå och äga i gymmet några år framöver nu
Citera
2022-06-19, 12:31
Medlem
Mx_1337s avatar
Tycker Guram Kutateladze borde fått domslutet mot Damir Ismagulov. Att en domare har det 30-27 Ismagulov är ett rent skämt. En av de andra lyckades inte ens lämna in rätt poängkort.
Guram vann första ronden (enligt exakt alla andra utom 30-27-domaren). Vann också enligt 11 av media score cards kontra Ismagulov's 4.
Kutateladze har gått två matcher i UFC och redan matchats mot då 17-0 Gamrot och nu 20-1 Ismagulov. Att han slog Gamrot (som sen vunnit 3 raka via avslut och är main event nästa gala) och borde vunnit mot Ismagulov säger att potentialen finns kvar.
Finns de som fått betydligt enklare resor in i organisationen.

Riktigt bra gala igår i övrigt. Förutom teknisk uppvisning mellan i Kutateladze/Ismagulov och ett riktigt krig i main event Emmett/Kattar så var det nästan bara avslut. Många lights out KO's.
Även main event känns som om det blev avgjort fel av domarna, dock. Anser att Kattar förtjänade den.

Fight Nights levererar i nivå med, eller över, PPVs.
Citera
2022-06-19, 16:20
Medlem
orrecrists avatar
Varför vart cowboy matchen inställd igen?? Dom var ju på plats t.om
Citera
2022-06-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Varför vart cowboy matchen inställd igen?? Dom var ju på plats t.om
Joe Lauzon hade tydligen skadat sig precis innan matchen, oklart hur dock och hur allvarligt men han valde ju att ställa in så något jobbigt lär det ju ha varit.
Citera
2022-06-20, 14:38
Medlem
Gissar Khamzat inte fick visum att va i Gurams hörna i helgen,Till verkar inte heller få visum pga hans kopplingar till nån kinnahan maffia snubbe.
Citera
2022-06-20, 14:43
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Joe Lauzon hade tydligen skadat sig precis innan matchen, oklart hur dock och hur allvarligt men han valde ju att ställa in så något jobbigt lär det ju ha varit.

Hans knä
Citera
2022-06-20, 16:02
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Gissar Khamzat inte fick visum att va i Gurams hörna i helgen,Till verkar inte heller få visum pga hans kopplingar till nån kinnahan maffia snubbe.

Skulle inte förvåna mig. Angående Till så är han nog en av dom som blivit portade från USA på grund av Kinahan. De har en lista på uppemot 600 personer med inreseförbud. Tyson Fury blev nyligen nekad att flyga till USA.
Citera
2022-06-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Skulle inte förvåna mig. Angående Till så är han nog en av dom som blivit portade från USA på grund av Kinahan. De har en lista på uppemot 600 personer med inreseförbud. Tyson Fury blev nyligen nekad att flyga till USA.
Ska bli intressant hur svensk media kommer lysa upp OM de stämmer Khamzat inte får visum.
Varit otroligt tyst,eller inte mycket i media ang hans vänskap med khadyrov.
Citera
2022-06-20, 18:38
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ska bli intressant hur svensk media kommer lysa upp OM de stämmer Khamzat inte får visum.
Varit otroligt tyst,eller inte mycket i media ang hans vänskap med khadyrov.

Ja, från Khamzats och hans managers är det väldigt tyst. Aftonbladet och Expressen har tagit upp det men då valde de att inte ge någon kommentar. Managern har väl bestämt att de ska lägga locket på.

Resume drevade lite mot en av hans sponsorer också och det är väl det "värsta" han råkat ut för men är nog inget anmärkningsvärt.

https://www.resume.se/marknadsforing...r-till-putins/

Största problemet kommer nog inte vara medias drev utan risken för sanktioner från amerikanskt håll. Kadyrov och flera andra av hans kompanjoner är pressade på den fronten av USA vilket bland annat ledde till att hans gala blev borttagen från youtube. Desto mer framgångsrik Khamzat blir i UFC desto mer kommer han bli uppmärksammad av Kadyrov och risken för sanktioner ökar mot honom.

I Ryssland kommer han klara sig och antingen i Sverige också men sanktioner som innebär inreseförbud till USA och att ingen får göra affärer med honom lär drabba sponsorintäkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in