Citat:
Ursprungligen postat av
suggest
Ni som kan dessa två fighters vad tror ni om nattens match? Blir den jämn eller blir det knockout i enlighet vad jag postat tidigare?
Svårtippat.
Båda har fin striking även om Oliveira har mer av en ren Thaiboxningstil och är i min mening inte lika vild på fötterna som Gaetje vars striking tenderar att bli bättre när det blir åka av.
Brottningsövertaget går till Gaetje och BJJ/Grappling övertaget går till Oliveira.
Oliveiras haka tycker jag inte är den bästa i divisionen medans Gaethje tål rejält med däng.
Träffar Gaethje hårt och följer upp det så blir det tack och godnatt för Oliveira.
Hamnar de på backen så kan det vara tack och godnatt för Gaethje som åker på en sub. Oliveira har väl flest Submissionvinster i UFC:s historia, men han ska ner till marken också.
Hjärtat säger Oliveira medans hjärnan säger Gaethje.
Skulle jag satsa pengar på matchen så hade jag lagt mina slantar på Gaethje.
Man kan dock aldrig räkna ut Oliveira. Han blev toksänkt av Chandler, rider ut stormen och avslutar Chandler på TKO.
Inte ens Gaethje kunde avsluta Chandler så Oliveira har tryck (eller precision) i nävarna också, frågan är bara om det räcker för att slå ut Gaethje.