2022-05-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ser galan imorgon på Viaplay.

https://checkout.viaplay.se/

Jag kollade upp viaplay och blev glad i en sekund (2 veckor fritt). Sen insåg jag att sport inte ingår i det lilla paketet. Annars hade jag valt dessa fria veckor och kollat på UFC inatt.
Citera
2022-05-07, 14:12
Medlem
Tack IWannaBeAdored för tipset.
Citera
2022-05-07, 14:17
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suggest
https://checkout.viaplay.se/

Jag kollade upp viaplay och blev glad i en sekund (2 veckor fritt). Sen insåg jag att sport inte ingår i det lilla paketet. Annars hade jag valt dessa fria veckor och kollat på UFC inatt.

Ja det är sniket. Vetefasen om det är värt 329 i månaden. Är i stort sett bara ufc och nån film ibland man kollar på. Inte ens NHL ingår i det paketet.
Citera
2022-05-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Den missen måste gå till världshistorien. Vad jag vet har det aldrig hänt tidigare att en mästare i UFC förlorat titeln efter miss med vikten. Justin Gaethje kommer att knocka honom i alla fall om man lyssnar på hans uttalanden.
Nej det närmaste var väl när Figuereido skulle möta Moreno om den vakanta flugviktstiteln och kom in för tung så att endast Moreno skulle få titeln vid vinst.

Figuereido vann dock den matchen men fick inget bälte med sig hem.
Citera
2022-05-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Får man ändå fightas även om man inte klarar invägningen?
Svar ja om man vill och motståndaren accepterar. Du får dock böta 20 % av lönen till din motståndare.
Citera
2022-05-07, 15:08
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Svar ja om man vill och motståndaren accepterar. Du får dock böta 20 % av lönen till din motståndare.
Det är om det rör sig om en sk. "catch-weight" det här är en lite annan situation. Särskilt då det är första gången det händer.
Citera
2022-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är om det rör sig om en sk. "catch-weight" det här är en lite annan situation. Särskilt då det är första gången det händer.
Att en mästare missar vikten och blir av med bältet ja.

Matchen kommer dock att gå i lättvikt och inte som catch-weight med den enda skillnaden att Olivieira inte kan bli mästare igen om han vinner utan endast Gaethje och han blir dessutom av med 20 % av lönen.

Samma scenario som jag skrev om ovan när Figuereido mötte Moreno om det vakanta Flugviktsbältet och vägde in flera pounds över Flugviktsgränsen.

Matchen gick fortfarande i Flugvikt men med den lilla haken att endast Moreno vid vinst skulle kunna ta bältet. Dock så vann ju Figuereido den matchen men fick inget bälte med sig hem pga sin viktmiss.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-05-07 kl. 16:28.
Citera
2022-05-07, 17:48
Medlem
Ni som kan dessa två fighters vad tror ni om nattens match? Blir den jämn eller blir det knockout i enlighet vad jag postat tidigare?
Citera
2022-05-07, 20:03
Medlem
Faanvachills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Han hade en timme på sig att väga om sig. Men vad ska man göra? Även om det bara rör sig om ett par hundra gram är det svårt att bli av med när man redan gjort allt för att gå ner innan. Så kommer han tillbaka, drar av sig kallingarna och är fortfarande 155,5. Som någon annan skrev tror jag att han vägt sig uppe på hotellet eller nåt och det visat 155 och sen har det varit strul med officiella vågen för var flera fighters som sa att de var 0,5 pounds over weight.
Ett par kalsonger ligger ju på ca 100 gram så det låter ju skumt att vågen visar samma vikt även utan kalsongerna.
Om han nu hade en timme på sig så hade han kunnat donera ca 2-3 dl blod och på så sätt tappat ca 200-300 gram. Kanske inte är optimalt vid en tuff invägning, men är man tillräckligt desperat så.
Citera
2022-05-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ni som kan dessa två fighters vad tror ni om nattens match? Blir den jämn eller blir det knockout i enlighet vad jag postat tidigare?
Svårtippat.

Båda har fin striking även om Oliveira har mer av en ren Thaiboxningstil och är i min mening inte lika vild på fötterna som Gaetje vars striking tenderar att bli bättre när det blir åka av.

Brottningsövertaget går till Gaetje och BJJ/Grappling övertaget går till Oliveira.

Oliveiras haka tycker jag inte är den bästa i divisionen medans Gaethje tål rejält med däng.

Träffar Gaethje hårt och följer upp det så blir det tack och godnatt för Oliveira.

Hamnar de på backen så kan det vara tack och godnatt för Gaethje som åker på en sub. Oliveira har väl flest Submissionvinster i UFC:s historia, men han ska ner till marken också.

Hjärtat säger Oliveira medans hjärnan säger Gaethje.

Skulle jag satsa pengar på matchen så hade jag lagt mina slantar på Gaethje.

Man kan dock aldrig räkna ut Oliveira. Han blev toksänkt av Chandler, rider ut stormen och avslutar Chandler på TKO.

Inte ens Gaethje kunde avsluta Chandler så Oliveira har tryck (eller precision) i nävarna också, frågan är bara om det räcker för att slå ut Gaethje.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-05-07 kl. 22:24.
Citera
2022-05-07, 22:02
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Kommer fighten att finnas tillgänglig på youtube inom en snar framtid? Har inte råd att betala för att se den.

Youtube är det sämsta alternativet men finns massvis med andra alternativ bara en googling bort som dyker upp inom en timme efter galan avslutats.
Citera
2022-05-07, 23:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanvachill
Ett par kalsonger ligger ju på ca 100 gram så det låter ju skumt att vågen visar samma vikt även utan kalsongerna.
Om han nu hade en timme på sig så hade han kunnat donera ca 2-3 dl blod och på så sätt tappat ca 200-300 gram. Kanske inte är optimalt vid en tuff invägning, men är man tillräckligt desperat så.
Hade fel om kallingarna. Det var 156 med kalsonger och 155,5 utan.

När Gaethje lägger upp en bild på att han gått upp till 165lbs under några timmar när han väntar på Olivieras andra invigning visar hur larvigt det är att göra bältet vakant pga. 0,5lbs. Samt hur skevt det är med weight cuts, men men på nåt sätt måste man ju göra
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2022-05-07 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in