2020-12-08, 00:56
Medlem
Uppseendeväckande att Dana nämnde att Romero inte va nåt unikt fall utan en del i en storstädning och man planerar att släppa 60 fighters, inklusive flera andra större namn, nu under December.

'probably going to have 60 cuts here before the end of the year... our roster is very inflated right now.
We're just literally starting to go through the list and he (Romero) is 44, he's lost four of his last five. These are the tough decisions you've got to make.'

Varför kan det behöva stramas åt så mycket. Det är sällan man hör nån beskriva sitt stall som uppblåst.

Ska man spara pengar känns det som många kända och populära veteraner som det inte går så strålande för kan sitta löst. Gus, Ovreem (sjukt bra show money för den placering han ligger på), Arlovski, etc.
Citera
2020-12-08, 11:10
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Uppseendeväckande att Dana nämnde att Romero inte va nåt unikt fall utan en del i en storstädning och man planerar att släppa 60 fighters, inklusive flera andra större namn, nu under December.

'probably going to have 60 cuts here before the end of the year... our roster is very inflated right now.
We're just literally starting to go through the list and he (Romero) is 44, he's lost four of his last five. These are the tough decisions you've got to make.'

Varför kan det behöva stramas åt så mycket. Det är sällan man hör nån beskriva sitt stall som uppblåst.

Ska man spara pengar känns det som många kända och populära veteraner som det inte går så strålande för kan sitta löst. Gus, Ovreem (sjukt bra show money för den placering han ligger på), Arlovski, etc.

Nedskärningar sker ju hela tiden IOM. att det alltid tillkommer nya fighters. Bara Dana Whites contender series ger ju 3-5 nya i veckan medan den showen pågår. Sen tillkommer många nya och ersätter och imponerar pga. coronan.

Ofta har man ju ingen koll på vilka som ryker så länge man inte kollar upp det själv, då det för det mesta är okända fighters som torskar 2-3 fighter direkt.

Men ja, det var chockartat och oväntat. Overeem och Arlovski sitter dock jävligt säkert. Overeem försvinner väl han med snart, men det kommer bli av eget initiativ. Han sa väl att han har 2-3 fighter kvar efter sin senaste. Arlovski har inte uttalat sig än när det är dags att tänka på refrängen, inte vad jag hört iaf. Men dom med den legendstatusen blir inte cuttade.

BJ Penn och A. Silva är väl bra exempel på fighters som borde blivit cuttade långt före dom blev det, men av respekt lät man dom fortsätta.

EDIT: Det är inte alltså nedskärningar för att dom som tjänar mycket. En fighter som tjänar mycket drar ju även in mycket. Dana White var ju jävligt besviken på Romero efter insatsen mot Izzy, sen vet vi inte varför Romero drog sig ur fighten emot Hall. Man vet inte hur dialogen ser ut. UFC lider inte direkt av ekonomiska bekymmer om man säger så. Det är mer att så här många fighters dom har nu, har dom aldrig haft förut.
Citera
2020-12-08, 18:06
Medlem
Den här Jack var ju ännu en klen svensk som skämde ut sig och oss svenska män. Räcker det inte med pajasen Mauler eller vad han kallas för? Varför lägger inte svenskarna bara ned när de är så klena och inte står pall för något. Läste att han fick uppsöka sjukhus också. Vilken pinsam vekling.

https://www.svt.se/sport/mma/jack-he...n-om-forlusten
Citera
2020-12-09, 13:05
Medlem
bobo909s avatar
Countdown inför UFC 256: https://www.youtube.com/watch?v=CUvtAOBl2Vw

Riktigt fullspäckat kort i mitt tycke. Personliga favoriten Tony Ferguson kliver in efter fått rådäng av Gathje senast. Blir intressant att se om han återhämtat sig. Enligt mig är det omöjligt att återhämta sig helt efter en sådan misshandel, men när det gäller Tony är allting möjligt, han är helt enkelt inte mänsklig. Möter Charles Oliveira som har hela sju raka vinster. Omöjligt att denna fight kan bli tråkig, båda är extremt underhållande och duktiga all around, väldigt kreativa.

Figueirdo kliver in i oktogonen igen efter han gjorde ett snabbt jobb av Perez för tre veckor sedan. Varit såld på Figuerido sedan han knockade Benavidez i deras första möte. Tillbringar verkligen hype till omdiskutabla 125-divisonen sedan Mightymouse lämnande. Möter Brandon Moreno som även han gjorde rätt snabbt jobb av Royval under samma gala, och sett riktigt imponerande ut senaste fighterna. 125-divisionen känns som att vara på rätt spår och jag är glad att dom inte tog bort den.

Kortet bjuder även på Jacare mot Holland, Mackenzie Dern mot Virna Jandiroba (blir riktigt jävla intressant grappling match! Båda besitter absolut toppklass i BJJ), Cub Swanson mot Daniel Pineda, Sergey Spivak mot Jared Vanderaa och unge nästan barnet Chase Hooper mot Peter Barrett.

Hela kortet här: https://www.sherdog.com/events/UFC-2...s-Moreno-87401
Citera
2020-12-10, 14:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Kul att Figuerido är tillbaka så snabbt. Enda frågetecknet kring det blir väl om han fixar vikten en gång till på så kort tid? Kanske bättre med mindre tid emellan rent av. Tror inte Moreno blir några svårigheter. Tror inte övriga namn som diskuterats (Garbrandt t.ex.) blir några problem heller. Cejudo eller DJ är de enda jag tror kan slå Figuerido i dagsläget. Och Cejudo har lagt av och är ändå fäör stor för 125 i längden. DJ lär aldrig komma tillbaka till UFC och han verkar inte vilja droppa till 125 igen heller (ONE's flyweight är som bekant 135, inte 125).
Så vi lär kunna ha en dominant, långvarig champ på gång här.

Var hoppfull för Ferguson vs Chandler. Men Ferguson vs Oliveira funkar också.

Jacare vs Holland är en kul match. Svider lite med tanke på Hermanssons förlust senast, eftersom han skulle möta Holland som jag tror hade passat honom betydligt bättre än Vettori.

JDS lär behöva slå Gane för att behålla sitt kontrakt nu i tider av stor roster cuts. Samma gäller kanske för Swanson mot Pineda.
Kul med McKenzie Dern också. Bra kort!
Citera
2020-12-10, 14:51
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kul att Figuerido är tillbaka så snabbt. Enda frågetecknet kring det blir väl om han fixar vikten en gång till på så kort tid? Kanske bättre med mindre tid emellan rent av. Tror inte Moreno blir några svårigheter. Tror inte övriga namn som diskuterats (Garbrandt t.ex.) blir några problem heller. Cejudo eller DJ är de enda jag tror kan slå Figuerido i dagsläget. Och Cejudo har lagt av och är ändå fäör stor för 125 i längden. DJ lär aldrig komma tillbaka till UFC och han verkar inte vilja droppa till 125 igen heller (ONE's flyweight är som bekant 135, inte 125).
Så vi lär kunna ha en dominant, långvarig champ på gång här.

Instämmer, tror Figuerido kommer sitta på tronen länge, och eventuellt kommer kunna utmana om 135 bältet om han vill. Vikt aspekten gör det intressant, Moreno gick ju också match under samma gala vilket gör det rättvist, men Figuerido är så jävla hård man kan bli, så kan tänka mig att han har det tuffare än Moreno.
Citat:
Var hoppfull för Ferguson vs Chandler. Men Ferguson vs Oliveira funkar också.

Jacare vs Holland är en kul match. Svider lite med tanke på Hermanssons förlust senast, eftersom han skulle möta Holland som jag tror hade passat honom betydligt bättre än Vettori.

JDS lär behöva slå Gane för att behålla sitt kontrakt nu i tider av stor roster cuts. Samma gäller kanske för Swanson mot Pineda.
Kul med McKenzie Dern också. Bra kort!

Hade varit kul att se Chandler göra debut mot Ferguson ja! Har för mig att han avböjde IOM. att han gick ner i vikt inför Gathje mot Khabib, och är redo i Januari igen. I countdown videon nämnde Oliveira att vinnaren i denna fight och vinnaren av Conor mot Dustin kommer slåss om bältet, vilket låter logiskt. Undra var Chandler komma in i mixen, eventuellt mot Gathje kanske? Intressant då Gathje blev så dominerad av Khabib, och Chandler är känd för sin brottning.
Citera
2020-12-10, 14:58
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Hade varit kul att se Chandler göra debut mot Ferguson ja! Har för mig att han avböjde IOM. att han gick ner i vikt inför Gathje mot Khabib, och är redo i Januari igen. I countdown videon nämnde Oliveira att vinnaren i denna fight och vinnaren av Conor mot Dustin kommer slåss om bältet, vilket låter logiskt. Undra var Chandler komma in i mixen, eventuellt mot Gathje kanske? Intressant då Gathje blev så dominerad av Khabib, och Chandler är känd för sin brottning.
Chandler måste gå match snart, för att inte tappa intresset kring sig. Majoriteten av UFC-fans i USA vet säkert knappt vem han är. Han är inte ung längre heller så gäller att smida medan järnet är varmt.
Citera
2020-12-10, 17:59
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Chandler måste gå match snart, för att inte tappa intresset kring sig. Majoriteten av UFC-fans i USA vet säkert knappt vem han är. Han är inte ung längre heller så gäller att smida medan järnet är varmt.

Ja det är fan dags att visa vad han går för nu. Blev chockad att han var ersättare till titelmatchen, man vet ju inte riktigt var man har han. Sett några fighter i Bellator, och visst ser han imponerande ut i vissa, även senast mot Benson. Men även sett honom bli knockad.

Tycker han brister i det stående, men som sagt är hans specialitet brottning. Frågan är hur långt den håller i UFC, mig måste han övertala iaf
Citera
2020-12-11, 16:02
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Nedskärningar sker ju hela tiden IOM. att det alltid tillkommer nya fighters. Bara Dana Whites contender series ger ju 3-5 nya i veckan medan den showen pågår. Sen tillkommer många nya och ersätter och imponerar pga. coronan.

Ofta har man ju ingen koll på vilka som ryker så länge man inte kollar upp det själv, då det för det mesta är okända fighters som torskar 2-3 fighter direkt.

Men ja, det var chockartat och oväntat. Overeem och Arlovski sitter dock jävligt säkert. Overeem försvinner väl han med snart, men det kommer bli av eget initiativ. Han sa väl att han har 2-3 fighter kvar efter sin senaste. Arlovski har inte uttalat sig än när det är dags att tänka på refrängen, inte vad jag hört iaf. Men dom med den legendstatusen blir inte cuttade.

BJ Penn och A. Silva är väl bra exempel på fighters som borde blivit cuttade långt före dom blev det, men av respekt lät man dom fortsätta.

EDIT: Det är inte alltså nedskärningar för att dom som tjänar mycket. En fighter som tjänar mycket drar ju även in mycket. Dana White var ju jävligt besviken på Romero efter insatsen mot Izzy, sen vet vi inte varför Romero drog sig ur fighten emot Hall. Man vet inte hur dialogen ser ut. UFC lider inte direkt av ekonomiska bekymmer om man säger så. Det är mer att så här många fighters dom har nu, har dom aldrig haft förut.

Vad jag förstår är Romero notoriskt känd för att skada sig och dra sig ur matcher. UFC vill ha aktiva fighters som går ofta och syns.
Citera
2020-12-13, 05:10
Medlem
Matsu-sans avatar
Holland är verkligen i euforiskt slag nu. Självförtroendet lyser igenom och en match mot Kamzat skulle vara helt rätt!
Citera
2020-12-13, 19:04
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ja det är fan dags att visa vad han går för nu. Blev chockad att han var ersättare till titelmatchen, man vet ju inte riktigt var man har han. Sett några fighter i Bellator, och visst ser han imponerande ut i vissa, även senast mot Benson. Men även sett honom bli knockad.

Tycker han brister i det stående, men som sagt är hans specialitet brottning. Frågan är hur långt den håller i UFC, mig måste han övertala iaf
Frågan handlar nästan mer om vilken nivå Chandler är på idag. Han har ju bevisat sig mot fighters som vi sett relativt mycket av i UFC. Tänker då främst på Alvarez och Benson såklart.

Att Romero blev cuttad är ett uppenbart val enligt mig. Han är alldeles för gammal och har haft sjukt många otroligt tråkiga fighter. Spelar egentligen ingen roll med vem man matchar han med, han kör exakt samma taktik. Dvs drar ner tempot på fighten till i princip noll och exploderar några få gånger per match.

JDS borde också bli cuttad, om han vill fortsätta har han nog en bättre framtid utanför UFC där han kan kliva på lite välbehövliga substanser. Han var en fighter man såg relativt stor skillnad på i fysiken före och efter USADA och det har knappast blivit bättre med åldern. Nästan så att jag hoppas på att Coker drar igång en ny HW GP likt den 2011 med upp-juicade föredettingar blandat med några intressanta prospects. Tänk er Overeem, JDS, Arlovski, Minakov, Werdum fulla med steroider
Citera
2020-12-13, 19:51
Medlem
Matsu-sans avatar
Holland gör lika många matcher på ett år som Mauler gör på 5-6 år. Sug på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in