2022-07-20, 21:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Sean O Malley vs killen med grönt hår som bara tog emot typ 300 träffar ståendes och vägrade gå i däck utan att kunna slå tillbaka.

Man kan fråga sig hur penntrollets centrala nervsystem fungerar. Malley verkar iofs inte vara en power-puncher men ändå.
Citera
2022-07-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Man kan fråga sig hur penntrollets centrala nervsystem fungerar. Malley verkar iofs inte vara en power-puncher men ändå.
Jo med tanke på vilken viktklass Sean O Malley kör i så har han ändå rätt mycket KO / TKO vinster varav ett par riktigt fina walkaway KO:s, Penntrollet var dock ytterst seglivat.

Tråkigt bara att Sean O Malleys kropp inte tål kraften han levererar, han brukar vara skadad för jämnan i tex handleder, fotleder, skenben osv, troligtvis för att han är så lång och tanig för viktklassen och smälller på så hårt.

Hade han lagt på sig lite muskler och gått upp en viktklass så att kroppen håller för den kraft han levererar så tror jag att han hade mått betydligt bättre rent fysiskt.
Citera
2022-07-20, 21:56
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ja juste det!

Gaethje - Ferguson… Det var bisarrt. Tror ingen har bättre chin än Tony. När han vickade på huvudet, precis innan domaren bröt i sista ronden var smärtsamt.
Efter den matchen så förstod jag att han har passerat sin prime permanent.

Det var i och med den fighten han passerade sin prime, men det kanske var det du mena.

Citat:
Ferguson har fyra raka förluster.
Gaethje slog sönder hans själ.
Om det berodde på omständigheterna, att det var pandemin (ingen publik) och att han var så inställd på matchen mot Khabib som ombokades 4-5 gånger(?) är mina spekulationer.

Det mest väsentliga, om man nu ska skylla på något, är såklart att han genomgick två weight cuts på oerhört kort tid… HELT I ONÖDAN
Senast redigerad av bobo909 2022-07-20 kl. 22:00.
Citera
2022-07-20, 22:00
Medlem
Citat:
Enligt reglementet som reglerar UFC så kan inte hörnan stoppa matchen genom att kasta in handuken som i boxning tex.

Hörnan kan inte heller stoppa en fighter ifrån att kliva ut ifrån rondpausen och köra igen om fightern vill det även om denne har åkt på rådäng.

Det är bara burdomaren som kan stoppa en match, antingen på eget bevåg eller pga läkarinrådan vid svåra cuts, ögonskador osv.

ÄR DET SÅ? det visste jag fan inte. Har sett fett gamla matcher från 90-talet där dom gjorde det så trodde att man fortfarande kunde slänga in handduken men att ingen gjorde det. Tack för infon. Det förklarar saken. Att domaren eller läkaren kunde stoppa, visste jag. Det var det som tex hände Nate vs Masvidal.
Citera
2022-07-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
ÄR DET SÅ? det visste jag fan inte. Har sett fett gamla matcher från 90-talet där dom gjorde det så trodde att man fortfarande kunde slänga in handduken men att ingen gjorde det. Tack för infon. Det förklarar saken. Att domaren eller läkaren kunde stoppa, visste jag. Det var det som tex hände Nate vs Masvidal.
Det är många som klagar på den regeln och tycker att den borde ändras dvs att även hörnan kan stoppa matchen om deras fighter håller på att bli slaktad.
Citera
2022-07-20, 22:16
Medlem
Citat:
Han har sagt att han kommer gå matcher oftare, ta svårare matcher och inte käka så mycket mellan matcherna osv om och när UFC höjer hans lön.

Han tjänar mer pengar utanför Oktagonen än inne i den i dagsläget och tänker göra en Sean O Malley dvs bara ta enklare matcher emot orankade fighters ända fram tills nästa löneförhandling med chefen.

Paddy var tveksam till att gå ifrån Cage Warriors till UFC länge just pga lönen.

Lönen i UFC är ett jävla skämt. Jag förstår att dom inte vill ge löner som i boxningen eller NHL, NFL, NBA mfl. För om dom börjar kasta miljoner hit och dit så kommer det förstöra sporten. Fighters kommer bara gå några matcher. Göra några miljoner och sen försvinna eller inte bli lika motiverade efter att dom tjänat sina pengar. Kolla på Conor, han är ett typ exempel. Men lite mer tycker jag att UFC borde betala. Dom som fightas på prelim och får 15-30 tusen dollar per match är ett jävla hån. Hälften går till omskostnader och skatter. Jag tycker minimum borde vara runt 100 tusen och sen ett tak på 1-3 miljoner. Det är framförallt dom på prelims som jag tycker fett synd om. Dom riskerar sina liv och hälsa för en spottstyver.

Vad tjänar Paddy på? Är det bara sponsring eller har han andra inkomstkällor? Visste faktiskt inte att han gjorde bra pengar utanför ringen. Sean kunde jag gissa mig till att han gjorde bra pengar utanför sporten. Han har säkert något cannabis företag som sponsrar han. Tycker han gör helt rätt i att inte ta tuffa matcher, med tanke på hans kontrakt. UFC är riktiga diktatorer, både på gott och ont.
Citera
2022-07-20, 22:18
Medlem
Citat:
Det är många som klagar på den regeln och tycker att den borde ändras dvs att även hörnan kan stoppa matchen om deras fighter håller på att bli slaktad.

Är dom inte reglerade efter den där Nevada state athlete comission? Är det dom som isf stiftar reglerna?
Citera
2022-07-20, 22:53
Medlem
Citat:
Vad tjänar Paddy på? Är det bara sponsring eller har han andra inkomstkällor? Visste faktiskt inte att han gjorde bra pengar utanför ringen. Sean kunde jag gissa mig till att han gjorde bra pengar utanför sporten. Han har säkert något cannabis företag som sponsrar han. Tycker han gör helt rätt i att inte ta tuffa matcher, med tanke på hans kontrakt. UFC är riktiga diktatorer, både på gott och ont.

Paddy har ett sponsoravtal eller något dyl med brittiska Barstool Sports. Vad det är för företag är jag inte så insatt i men han har tjänat ett par millar genom att medverka i reklam odyl.
Citera
2022-07-21, 01:10
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=eJfPC_DizO0

O'Malley har fått en otippad motståndare till en smockfull UFC 280...!
Citera
2022-07-21, 05:42
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
https://www.youtube.com/watch?v=eJfPC_DizO0

O'Malley har fått en otippad motståndare till en smockfull UFC 280...!

Är det helt officiellt? Isf är det riktigt oväntat minst sagt. Kul som fan dock! Lets go suga show!
Citera
2022-07-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Är det helt officiellt? Isf är det riktigt oväntat minst sagt. Kul som fan dock! Lets go suga show!

Yes, såg det också på youtube. Tycker det är lite märkligt att båda gick med på det. Sean för att han får så jävla dåligt betalt och Petr för att Sean är så lågt rankad. Jag klagar dock inte.
Citera
2022-07-21, 14:42
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Yes, såg det också på youtube. Tycker det är lite märkligt att båda gick med på det. Sean för att han får så jävla dåligt betalt och Petr för att Sean är så lågt rankad. Jag klagar dock inte.

Lästa att Sean fått nytt kontrakt som ger bättre betalt, därför han äntligen möter topprankat motstånd. Tyckte jag såg 1 mille per fight, tycker det lät lite väl högt...Hoppas Yan spöar skiten ur honom lol stör mig som fan på muppen Omalley
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in