2023-02-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tycker ändå den såg bra ut i hans andra match mot Diaz och mot Khabib. Diaz fick han in ett snyggt svep och Khabib fick jobba väldigt hårt med sin brottning. Men klart det kommer aldrig bli tillräckligt bra mot de bästa, särskilt inte mot någon som Khabib som tränat det sen barnsben.

Chandler håller väl en hyfsat hög kvalité rent brottningsmässigt och det är därför jag tror att Conor får problem om Chandler fightas med hjärna istället för hjärta och gör en brottningsmatch av det hela.

Står de och bara byter slag så är det nog 50 / 50 fast med liten fördel Conor.
Citera
2023-02-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Man är inte en av UFCs bästa strikers om man har två krig mot Nate Diaz, varav man torskar det ena.
Fast Nate Diaz var ju i något som kan liknas vid sin prime då och den första matchen gick väl i Weltervikt när Conor endast hade gått matcher i fjäder och lättvikt tidigare om jag inte minns fel.

Dessutom höll Nate Diaz nästan på att avsluta Leon Edwards när de möttes och det var i slutet av Nates karriär och idag är Edwards WW mästare. Edwards hade en sinnesjuk tur när han blev räddad av gongongen i deras möte.

Jag vill nog påstå att en ung Conor som gick in och toknockade José Aldo när Aldo fortfarande var i sin prime för FW bältet var en av UFC:s bästa strikers just då.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-02-08 kl. 20:40.
Citera
2023-02-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Khamzat har tydligen dragit en callout på Robert Whittaker och som Whittaker föga förvånande tackat "ja" på. Det kan vara den mest efterblivna callouten han kunde ha gjort. Antagligen den svåraste matchen för han i hela WW och MW. Tror Dana och Co kommer skydda Khamzat mot den dock
Nja om det hade blivit match mot tex Usman eller Covington i WW för hans del så hade det nog blivit pisk.

Personligen så hade jag velat se Khamzat emot Paulo Costa eller varför inte Pereira direkt för MW bältet men Whittaker kan ju bli en fjäder i hatten om Khamzat tar hem det.

Whittaker har ju snabbheten, fotarbetet och bättre striking men frågan är vad som händer om Khamzat får tag i honom för jag tror inte Whittakers nedtagningsförsvar stoppar en brottare av Khamzats kaliber.

Jag tror inte heller att Whittaker kan knocka Khamzat men Khamzat kan nog knocka Whittaker om han får träff.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-02-08 kl. 20:58.
Citera
2023-02-09, 09:53
Medlem
Kan ej se hur volk ska ha nån chans islam.
Storleken först..
Citera
2023-02-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan ej se hur volk ska ha nån chans islam.
Storleken först..
Nej jag tror också att Volkanovski blir duktigt förnedrad men det vore ju kul om det blir lite match iallafall. Volkanovski är ju biffig men kort för att vara FW och Islam är väl relativt stor för att vara LW. Volkanovski är sinnesjukt bra men frågan är hur man reder ut någon som ät typ Khabib 2.0.

Bästa chansen är väl att träna nedtagningsförsvar som satan och sedan hålla sig i konstant rörelse och sedan snabbt in och snabbt ut för att leverera slag och sparkar utan att bli stillastående framför Islam.
Citera
2023-02-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Jag vill nog påstå att en ung Conor som gick in och toknockade José Aldo när Aldo fortfarande var i sin prime för FW bältet var en av UFC:s bästa strikers just då.

Han sprang mer eller mindre in i knocken.
Citera
2023-02-10, 15:24
Medlem
Måste fan varit en av de tråkigaste Presskonferens jag sett...fyfan va alla va trevliga och glada
Citera
2023-02-10, 20:50
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Måste fan varit en av de tråkigaste Presskonferens jag sett...fyfan va alla va trevliga och glada
Sjukt dålig hype inför den här galan med tanke på vilket main card det är. Försöker kanske mestadels sälja skiten i Australien?
Citat:
Nja om det hade blivit match mot tex Usman eller Covington i WW för hans del så hade det nog blivit pisk.

Personligen så hade jag velat se Khamzat emot Paulo Costa eller varför inte Pereira direkt för MW bältet men Whittaker kan ju bli en fjäder i hatten om Khamzat tar hem det.

Whittaker har ju snabbheten, fotarbetet och bättre striking men frågan är vad som händer om Khamzat får tag i honom för jag tror inte Whittakers nedtagningsförsvar stoppar en brottare av Khamzats kaliber.

Jag tror inte heller att Whittaker kan knocka Khamzat men Khamzat kan nog knocka Whittaker om han får träff.
Inte helt säker på att det hade blivit pisk i WW om han löst weightcutten på ett bra sätt. Hans storlek övetag på Covington hade gett han edgen i brottningen, även om de kaanske har liknande brottningsskills i övrigt. Khamzat har mer krut i nävarna också, det enda Covington skulle haft på Khamzat är nog cardio.

En hel och frisk Usman är såklart en jävligt svår match för alla, men han är också i slutet av sin karriär. Hans knän är tydligen helt trasiga, och den senaste KOn han åkte på är knappast bra för livslängden på hans karriär. Det är dessutom en high-risk high-reward matchup om vi förutsätter att Usman är champ.

Whittaker däremot anses vara en av de bästa brottarna i MW (Kelvin och Brunson är väl egentligen de enda lite mer renodlade brottarna i MW top10?). Whittaker kombinerar det även jävligt fint med sin striking och förståelse av avstånd, vilket är något som kan förbättra ditt TDD avsevärt. Tänk Machida i sin prime, GSP och även Adesanya t.ex. Whittaker absolut bästa matchup är bra brottare enligt mig, och han har problem med strikers som är bättre än han själv och har tillräckligt bra TDD för att hålla det stående mot han (Adesanya).

Whittaker är kort sagt high-risk som fan, och relativt låg reward jämfört med en titel fight. Jag anser som sagt att Whittaker är svåraste matchupen för Khamzat i både WW och MW. Jag tror han har lättare att lyckas trycka upp Adesanya mot buren och vinna ett tråkigt decision än han har att ta ner Whittaker. Påminner lite om när Alex slogs mot Blachowicz om vi kollar på det med svenskögon. Finns risk att Khamzats hype sjunker även vid vinst, för att casuals inte inser hur svår stilmässig matchning det är och hur bra Whittaker faktiskt är.
Senast redigerad av Dirty. 2023-02-10 kl. 21:18.
Citera
2023-02-10, 23:08
Medlem
Citat:
Varken Makhachev eller Volkanovski är ju kända som några badboys eller trashtalkers så utan att ha sett PK:n så kan jag tänka mig att den var rätt så gemytlig 🙂
Citera
2023-02-11, 07:02
Medlem
bobo909s avatar
Hoppas Volkanovski verkligen chockar världen inatt. Men som tidigare skrivet, föga troligt.
Citera
2023-02-11, 08:03
Medlem
När kan Islam och Volkanovskis match tänkas starta, typ 06:45-07:00?
Citera
2023-02-11, 10:41
Medlem
Citat:
Varken Makhachev eller Volkanovski är ju kända som några badboys eller trashtalkers så utan att ha sett PK:n så kan jag tänka mig att den var rätt så gemytlig 🙂
Iofs..men fan detta va segt..inte ens Jair eller Randy brown öppnar käften.. Emmett klappar händer som nåt mongo med ryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in