Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Måste fan varit en av de tråkigaste Presskonferens jag sett...fyfan va alla va trevliga och glada
Sjukt dålig hype inför den här galan med tanke på vilket main card det är. Försöker kanske mestadels sälja skiten i Australien?
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Nja om det hade blivit match mot tex Usman eller Covington i WW för hans del så hade det nog blivit pisk.
Personligen så hade jag velat se Khamzat emot Paulo Costa eller varför inte Pereira direkt för MW bältet men Whittaker kan ju bli en fjäder i hatten om Khamzat tar hem det.
Whittaker har ju snabbheten, fotarbetet och bättre striking men frågan är vad som händer om Khamzat får tag i honom för jag tror inte Whittakers nedtagningsförsvar stoppar en brottare av Khamzats kaliber.
Jag tror inte heller att Whittaker kan knocka Khamzat men Khamzat kan nog knocka Whittaker om han får träff.
Inte helt säker på att det hade blivit pisk i WW om han löst weightcutten på ett bra sätt. Hans storlek övetag på Covington hade gett han edgen i brottningen, även om de kaanske har liknande brottningsskills i övrigt. Khamzat har mer krut i nävarna också, det enda Covington skulle haft på Khamzat är nog cardio.
En hel och frisk Usman är såklart en jävligt svår match för alla, men han är också i slutet av sin karriär. Hans knän är tydligen helt trasiga, och den senaste KOn han åkte på är knappast bra för livslängden på hans karriär. Det är dessutom en high-risk high-reward matchup om vi förutsätter att Usman är champ.
Whittaker däremot anses vara en av de bästa brottarna i MW (Kelvin och Brunson är väl egentligen de enda lite mer renodlade brottarna i MW top10?). Whittaker kombinerar det även jävligt fint med sin striking och förståelse av avstånd, vilket är något som kan förbättra ditt TDD avsevärt. Tänk Machida i sin prime, GSP och även Adesanya t.ex. Whittaker absolut bästa matchup är bra brottare enligt mig, och han har problem med strikers som är bättre än han själv och har tillräckligt bra TDD för att hålla det stående mot han (Adesanya).
Whittaker är kort sagt high-risk som fan, och relativt låg reward jämfört med en titel fight. Jag anser som sagt att Whittaker är svåraste matchupen för Khamzat i både WW och MW. Jag tror han har lättare att lyckas trycka upp Adesanya mot buren och vinna ett tråkigt decision än han har att ta ner Whittaker. Påminner lite om när Alex slogs mot Blachowicz om vi kollar på det med svenskögon. Finns risk att Khamzats hype sjunker även vid vinst, för att casuals inte inser hur svår stilmässig matchning det är och hur bra Whittaker faktiskt är.