2013-11-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Hur menar du?

han ligger bara på britsen och är lack och när dom kommer med mat säger han ingenting utan bara stirrar dom i ögonen
Citera
2013-11-23, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
OK, helt ok att du tycker det om mig. Men history will show I´m right

NEJ, och jag har för fan aldrig påstått nånting om att man är knepig för man har en utländsk partner heller, fan läs vad jag skriver.

DÄREMOT så har jag i min tjänst stött på en och annan med IMPORTERAD thaifru, och ja en del av dessa har varit "knepiga".

Ja, något fel är det oftast när man inte hittar en livskamrat i samma land och kultur.
Ofta kvinnomisshandlare bl a.
Citera
2013-11-23, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
han ligger bara på britsen och är lack och när dom kommer med mat säger han ingenting utan bara stirrar dom i ögonen

Ojojoj, då har han inte rent mjöl i påsen.
Citera
2013-11-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja, något fel är det oftast när man inte hittar en livskamrat i samma land och kultur.
Ofta kvinnomisshandlare bl a.
jag tror att han sökte en thaitjej ,för efter mordet blev han maniskt rädd för att bli avslöjad-och en thaitjej skulle aldrig misstänka honom
Citera
2013-11-23, 10:59
Medlem
Om man tar det som gör att RO känns som GM:
- Har gillat Gåshaga på Lidingö (facebook) vilket tyder på en koppling till Lidingö, läser man signaturen "salamander" inlägg som pekar ut honom redan då som boende på Lidingö.
- Har studerat på SU, kanske var RO och Per på samma tentapub (gula villan?) samma kväll
och något där triggat RO att mörda Per. Folk har ju mördat för tvätt tider.
- Alt tagit något nattkäk efter tentapuben kanske något fyllebråk som urartat, Per var rätt stor så han kanske kan någon örfil som RO inte tålde och följde efter och tog tillfället.

Hittar detta men hittar inget som tyder att han bott där:
Rikard Oxenstrand. .... IFK Lidingös Skid o OK

Kan ju hyrt en villa på Lidingö.
Citera
2013-11-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890

han vågar väl inte prata med tanke på hans berömda röst
Citera
2013-11-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sen får man ta i beaktande att en kniv användes också. Jag vet inte hur vanligt det var då att gå runt med kniv, om man inte tillhör specifika grupper. Typ kriminell eller snickare. Kanske var det då vanligare att bära kniv i "självförsvar".

En styvson till mig, född 76, nämnde att han gick omkring med kniv för att kunna försvara sig - det torde ha varit i mitten av 90-talet. Ganska vanlig förortskille som garderade sig när han åkte in til city.
Citera
2013-11-23, 11:10
Medlem
_Jago_s avatar
Hur kan man tänka sig att polisen kom just den anhållna på spåren då?

Personer som hör av sig som säger att hans röst är lik SOS-ringarens -> polisen kollar honom noggrannare och hittar en koppling till KTH/SU vid tiden för mordet -> man hör personer runt honom för att skapa en tydligare bild. Detta känns väl som ett troligt scenario?

Att häkta någon på sannolika skäl såhär 17 år efter bör man ju ha ordentligt på fötterna. Därför bör man ju hittat mycket mer efter "tips om att han är ringare" och KTH-koppling.

För inte kan man väl kommit så här långt utan att hitta koppling via SOS-samtalet?

Vad mer kan polisen tänkas ha i nuläget?
Senast redigerad av _Jago_ 2013-11-23 kl. 11:23.
Citera
2013-11-23, 11:12
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Edit: Någon hann före. Får inte ihop det varför man skulle vara knepig för att man är gift med en utländsk tjej. Varför då? Är du högernationalist?

Det är inte för att hon är utländsk som är problemet, utan för att hon kommer från en annan kultur. Just denna kultur hon kommer ifrån innebär att hon är på ett sätt som gör att hon passar svenska män som är lite luriga i huvudet.
Citera
2013-11-23, 11:16
Medlem
The Dudes avatar
Jag funderar på hur länge dom har haft honom under lupp.
Kan tänka mig att ett åklagarbeslut, mot en herre med hans bakgrund och nuvarande livssituation, sitter ganska långt inne.
Vad har dykt upp som gör att dom sätter in sin attack just nu?
Citera
2013-11-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vad gäller liten lägenhet så finns ju Domus och Nyponet vid Valhallavägen
Vad gäller kniven: en morakniv ingår väl i teknologernas "uniform" tillsammans med allt tingeltangel som de bär när de är ute och säljer Blandaren, t.ex. Personligen skulle jag inte tänka "pundare" eller inbrott för den sakens skull. Om en teknolog bär på en sådan blir jag inte så väldigt häpen, försåvitt han inte kom från en äkta fracktillställning.
Sedan är det väl inte så avgörande om MGM var teknolog? Studenter går på varandras tillställningar också.
Å andra sidan är jag kanske för gammal för att fatta

PS och man kan vara kriminell på andra sätt, som inte handlar om missbruk, vapen och grova rån ...

Domus och Nyponet plus Forum ligger nära Valhallavägen - på Körsbärsvägen väl.
Citera
2013-11-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Jag funderar på hur länge dom har haft honom under lupp.
Kan tänka mig att ett åklagarbeslut, mot en herre med hans bakgrund och nuvarande livssituation, sitter ganska långt inne.
Vad har dykt upp som gör att dom sätter in sin attack just nu?

Gillar inte att spekulera löst, men kan tänka mig att de saknat någon pusselbit länge i stil med teknisk bevisning som de plötsligt fått möjlighet att plocka. Kniv finns ju, och på den kanske också DNA eller andra spår. Så har de haft honom under span tills det att han kastat något ifrån sig, typ ett tuggummi, plastpåse eller liknande och DNA/fingeravtryck har matchat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in