Citat:
Tror att Piggros har missuppfattat vad jag angav. Det var inte BO jag skrev om hade mycket pengar, utan att flera här angivet att MGM alltid hade gott om pengar. Därför tror jag att om det är den person som nu sitter häktad hade någon form av extraknäck, sprit, narkotika ellet sex. Jag tror inte han var tidningsbud.
Som jag har skrivit tidigare är jag jämnårig med RO. Våra hus låg ett 1-2 kilometer från varandra. Han var, precis som andra i tråden har sagt, en lite inbunden kille som höll på med datorer. Någon har beskrivit honom som "rollspelstypen", jag vet inte säkert om han höll på med rollspel men beskrivningen är ändå helt rätt i sammanhanget.
Jag är säker på att jag hade hört talas om ifall han hade lagt om livsstil och blivit kriminell.
Citat:
Nog tror jag han hade en mobiltelefon. Alla jag känner som var intresserad av teknik och hade lite mer pengar än andra hade mobil å den tiden. Det var faktiskt billigare då att ha än vad det kostar idag.
Dock så är en telefonkiosk anonym om nu inte uppringaren hade ett anonymt kontantkort men har för mig att dessa var ganska ovanliga på mitten av 1990-talet.
Dock så är en telefonkiosk anonym om nu inte uppringaren hade ett anonymt kontantkort men har för mig att dessa var ganska ovanliga på mitten av 1990-talet.
Det är mycket möjligt att han "borde" ha haft en mobiltelefon, men det finns inget skumt med att han eventuellt inte hade någon. 1996 gick jag på KTH och det fanns gott om teknikintresserade där som inte hade mobiltelefoner.
Citat:
Jag är för gammal och sliten för att stå vid Valhallavägen och göra studier av trafiken vid den tiden på morgonen
, men min uppfattning är att det inte kan uteslutas att det faktiskt inte fanns några bilar i närheten just där och just då. Tydligen fanns det ett par vittnen i en bil som såg en springande person, men jag har inte fått klarhet i om bilen de satt i rörde sig eller stod parkerad. Ifall den stod still kanske inte RO uppfattade att det satt folk i den. Det kan även tänkas att RO inte reflekterade över möjligheten att en bilist skulle kunna ha en mobiltelefon, det var som sagt inte alls lika vanligt då som nu, och då var det inte lika självklart att försöka stoppa en bil istället för att hitta en telefonkiosk.