Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Bara det där är ju så oerhört... svenskt, att man baxnar. Mäter njutning i standardmått fördelat över tid för att få fram ett gränsvärde som man sedan kan börja bygga regler runt. Det är så tragiskt...
Edward Bloms liv kretsar kring mat och alkohol, han gillar att dricka för att han tycker att det är gott och för att han gillar ruset. Han dricker vin, öl och sprit i social samvaro med andra när han äter sina måltider, vilket genererar det klassiska Edward-gemytet som är hans varumärke. Det är därför jag lyssnar på podden.
Låter helt ok, enligt mig. Han ser ut att må bra och njuter av livet. Frågan är hur han skulle må om han avstod från alkoholen i en månad, skulle han klättra på väggarna då ?
På en av Bloms senaste instagram-bilder bär han en lustig hjälm. På denna bild ser man Blom i helfigur. Det syns tydligt att han är enormt stor och att han har lagt på sig flera kilon under semestern.
Byxorna är av modell tvåmanna-tält, men Edward glufsar lugnt vidare. Om någon skulle påpeka att Edward dricker och äter för mycket, så ryter Edward ifrån och ropar högjutt om viktmobbing och alkoholförmynderi.
Jag gillar absolut Edward. Han är en beläst livsnjutare, som är intressant att lyssna på. Han får gärna
smaska vidare och fortsätta dricka öl, eftersom hela hans person är uppbyggt kring det.
Tyvärr tror jag dock att han har förträngt nackdelarna med frossandet och att det inom 10 års tid kommer att resultera i ett bryskt uppvaknande.