2019-06-14, 21:16
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Otroligt sund inställning. Jag är likadan själv Körkort kan vara bra att ha men bil är bara dyrt och onödigt. När man väl behöver den brukar man ju ändå vara mer eller mindre berusad, och då ska man som bekant inte köra. Så det är lika bra att inte ha något motorfordon alls.

Att Edward som bor i villaförorten med tre småbarn inte har någon bil, tyder på att han inte är någon Svensson. Vanligt folk måste åka och veckohandla, skjutsa barnen till dagis/skolan och olika aktiviteter, det blir svårt att göra det utan bil. Tar han taxi till Bauhaus för att köpa blomjord ?

Sen är det nog som nån skrev att Edward dricker alkohol till vardags, kanske en öl till lunchen, ett glas vin till middagen. Det betyder att han inte kan köra bil eftersom alkoholen sällan går ur blodet.

Nån som vet vad Edward dricker och äter en vanlig vardag ? Är Edward en riskkonsument som dricker mer än 14 standardglas i veckan ?

Även om Edward inte är alkoholist, så är det tydligt att alkoholen har blivit en central del i hans liv. Jag upplever att Edward är mer fast i alkoholens grepp än tex. Steffo eller Vin-Bengan Frithiofsson.
Citera
2019-06-14, 21:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Otroligt sund inställning. Jag är likadan själv Körkort kan vara bra att ha men bil är bara dyrt och onödigt. När man väl behöver den brukar man ju ändå vara mer eller mindre berusad, och då ska man som bekant inte köra. Så det är lika bra att inte ha något motorfordon alls.

Är du lika tjock och alkoholiserad som Edward? bor du också inne i stan?
Citera
2019-06-14, 21:30
Medlem
Eftersom jag bor i samma kvarter som Edward med familj,
talas vid ibland kan jag meddela att ALLT skitsnack ni lagt ner
så mycket möda på är totalt meningslöst pladder!
I området finns 2 livsmedelsaffärer på gångavstånd!

Det mesta som kan behövas i dag trots avsaknad av bil,
går alldeles utmärkt att få med hemleverans
om man bor centralt.
Annat är det på bystan där stör inte ens glassbilens tutande tystnaden!
Citera
2019-06-14, 22:17
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten-abdullah
Eftersom jag bor i samma kvarter som Edward med familj,
talas vid ibland kan jag meddela att ALLT skitsnack ni lagt ner
så mycket möda på är totalt meningslöst pladder!
I området finns 2 livsmedelsaffärer på gångavstånd!

Det mesta som kan behövas i dag trots avsaknad av bil,
går alldeles utmärkt att få med hemleverans
om man bor centralt.
Annat är det på bystan där stör inte ens glassbilens tutande tystnaden!

Oavsett normala matbutiker så ger de honom ”det lilla extra” som man måste ha. I övrigt ger Mathem.se hans bulk.
Och till det snuttar Blom i Östermalmshallen, Söderhallarna mm
Till detta kommer all spons ...
Citera
2019-06-14, 22:36
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Oavsett normala matbutiker så ger de honom ”det lilla extra” som man måste ha.

Javisst. Edwards mage får alltid röda mattan. Så här står det i en intervju i tidningen Faktum:

Citat:
Efter en stund beställer vi en taxi och byter stadsdel till Vasastan och en av hans favoritrestauranger, Clas på hörnet. Vi ska äta sen lunch där trots att de egentligen inte serverar lunch just då. Namnet Edward Blom fungerar som en dörröppnare så ägaren ordnar mat bara för oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Även om Edward inte är alkoholist, så är det tydligt att alkoholen har blivit en central del i hans liv. Jag upplever att Edward är mer fast i alkoholens grepp än tex. Steffo eller Vin-Bengan Frithiofsson.

Javisst. Så här står det i samma intervju:

Citat:
Passenger sjunger Let her go i högtalarna när vi börjar prata om alkohol, något han kan orda länge om. I hans liv är bara de allra största sakerna viktigare, Gud, familjen och kärleken.

– Kommer den före litteraturen och konsten? Ja, den gör nog det. Möjligen efter maten ändå. Dels är jag från en gammal bryggar- och vinodlarsläkt men sen är jag väldigt förtjust i alkoholens rus. Alkohol fungerar väldigt bra på mig.

Det säger han nöjt och glatt efter tre starköl. Efter intervjun ska han med familjen på en boksignering.

I hans hem är alkoholen en naturlig del av det vuxna umgänget, en naturlig bordsdryck flera dagar i veckan.
Citera
2019-06-15, 09:58
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Att Edward som bor i villaförorten med tre småbarn inte har någon bil, tyder på att han inte är någon Svensson. Vanligt folk måste åka och veckohandla, skjutsa barnen till dagis/skolan och olika aktiviteter, det blir svårt att göra det utan bil. Tar han taxi till Bauhaus för att köpa blomjord ?

Han kanske cyklar och har bra kollektivtrafikförbindelser (men visst, det blir nog en del taxiresor för honom också)? Och det viktigaste i mat- och aktivitetsväg finns nog inom ett rimligt avstånd. Huddinge är ju ingen liten håla totalt avskärmad från omvärlden precis. Jag känner många småbarnsföräldrar som klarar sig alldeles utmärkt utan bil.

Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Är du lika tjock och alkoholiserad som Edward? bor du också inne i stan?

Lika alkoholiserad kanske, men inte lika tjock. Ja, liksom Edward bor jag i en tätort och då behöver man sällan bil. Jag sålde min för många år sedan och saknar den ytterst sällan.
Citera
2019-06-15, 12:26
Medlem
Butty-Boyss avatar
Han har bara en kontinental syn på alkohol. Har ni aldrig varit på landet i Tyskland eller Frankrike, speciellt de södra delarna? Det är en avslappnad syn på alkohol där den är en del av vardagen. Inte supa-skallen-i-bitar-dräng-fylla på helgerna. Han är bara stolt över sitt tyska arv och hans familjs traditioner.
Citera
2019-06-15, 12:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Sen är det nog som nån skrev att Edward dricker alkohol till vardags, kanske en öl till lunchen, ett glas vin till middagen. Det betyder att han inte kan köra bil eftersom alkoholen sällan går ur blodet.

Nån som vet vad Edward dricker och äter en vanlig vardag ? Är Edward en riskkonsument som dricker mer än 14 standardglas i veckan ?

Blom har rondör och lär inte ha en otillåten alkoholhalt speciellt länge efter lunch om han dricker en stor öl.
Du börjar bränna alkohol omedelbart så äter han vid 12:00 så kan han garanterat köra lagligt kl 14:00 som senast.
Citera
2019-06-15, 12:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys
Han har bara en kontinental syn på alkohol. Har ni aldrig varit på landet i Tyskland eller Frankrike, speciellt de södra delarna? Det är en avslappnad syn på alkohol där den är en del av vardagen. Inte supa-skallen-i-bitar-dräng-fylla på helgerna. Han är bara stolt över sitt tyska arv och hans familjs traditioner.
Även om man har en avslappnad syn på alkohol på kontinemten så har man ändo viss måttlighet och dricker ofta vatten eller måltidsdryck till maten.
Edward skulle ju supa en serbisk byggjobbare under bordet med sin konsumtion.
Citera
2019-06-15, 15:46
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys

Dricker man mer än 14 standardglas i veckan ligger man i riskzonen för alkoholism oavsett om man sitter på en parkbänk, på Prinsen eller på Kontinenten.
Senast redigerad av Arne Bajse 2019-06-15 kl. 16:05.
Citera
2019-06-15, 18:44
Medlem
langaocbs avatar
Edit, felpost
Citera
2019-06-15, 18:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Har han fått diabetes än? Vi borda starta en betting-pool annars. Angående hans sexualitet så tror jag att han är i för dålig form för att ha sex. Hela han skriker liten kuk så jag tror inte det är fysiskt möjligt att fiska fram den lille bland fläsksvalkarna.

Precis min reaktion.

Har vi en vinnare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in