2024-11-26, 23:12
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Han blir bara rundare och trindare varje gång man ser honom, den gode Edward. Stämmer det verkligen att han inte äter kolhydrater? I så fall måste han äta väldigt mycket av något annat.
Han har ju denna ”Edward Bloms Njutningslåda”
https://kottfabriken.se/p/kottlador/blandlador/edward-bloms-njutningslada
som han marknadsför och som består av 5 kilo av olika kött, korvar, fett och fläsk och som väl är en veckohandling för den gode Edward. Lägg där till stora mängder öl och minimalt med rörelse så byggs kilona på månad för månad.
Citera
2024-11-27, 08:49
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Han blir bara rundare och trindare varje gång man ser honom, den gode Edward. Stämmer det verkligen att han inte äter kolhydrater? I så fall måste han äta väldigt mycket av något annat.

Han dricker sina kolhydrater istället.
Citera
2024-11-27, 17:25
Medlem
Citat:

Nej, han har gått ner och gått ner ganska mycket. Även om han kanske inte är sådär jättehälsosam.

Jag har tittat igenom kalv med dillsås nu. Det tar sig sig sa mordbrännarn.

Julvärd i Svt nästa. Sanna mina ord.
Citera
2024-11-27, 18:00
Medlem
Nu har Edward kokat över! https://x.com/Edward_Blom/status/1861330269686333861 SVT ville nämligen att Edward skulle svara på en lyssnarfråga om etikett utan att få betalt! "Fy fan vad snålt", tänkte Edward, "varför ska jag sitta och breda ut mig GRATIS i SVT för?" Självklart mycket dålig stil av SVT. Självklart borde vi skattebetalare ställa upp med MINST ett par tusenlappar för Edwards pratande. Det är han faktiskt värd.
Citera
2024-11-27, 21:23
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Nu har Edward kokat över! https://x.com/Edward_Blom/status/1861330269686333861 SVT ville nämligen att Edward skulle svara på en lyssnarfråga om etikett utan att få betalt! "Fy fan vad snålt", tänkte Edward, "varför ska jag sitta och breda ut mig GRATIS i SVT för?" Självklart mycket dålig stil av SVT. Självklart borde vi skattebetalare ställa upp med MINST ett par tusenlappar för Edwards pratande. Det är han faktiskt värd.

Eller så skulle han kunna ställa upp gratis i public service, vilket bidrar till hans genomslag ökar. Därigenom kan han ta mer betalt för sina diverse framträdanden i olika medier.
Citera
2024-11-27, 21:39
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det katolska helgonet Thomas av Aquino angav fem sätt för syndfullt frossande: äta för dyrbart, äta för mycket, äta för ivrigt, äta läcker mat, äta alltför snart.

En av Bloms böcker heter Allting gott och alldeles för mycket. Tydligare än så kan det knappast bli att han inte bara ägnar sig åt frosseri utan även har det som affärsidé.
Det här är ju helt klart underrapporterat. Edward är en troende och uttalad katolik - men ägnar sig samtidigt åt en av katolicismens dödssynder, frosseri.

Härlig bild förövrigt, hoppas att han är stormästare i det här bisarra brödraskapet. https://www.reddit.com/r/sweden/comments/dnifrz/edward_blom/?rdt=60773
Citera
2024-11-27, 22:07
Medlem
Citat:
Han dricker ju kopiösa mängder öl så nog får han i sig kolhydrater.
Citera
2024-11-27, 22:14
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Edward måste gå ner i vikt och börja träna om han ska bli mer än 60. Hes på rösten och magen är värre än någonsin

Ja, det gäller nog både honom och frun. De har ju barn så är rätt oansvarigt att inte tänka på hälsan. Kan tänka mig hans stackars läkare gång på gång poängterar kost, motion och sunda livsvanor när det gäller hans diabetes..
Citera
2024-11-27, 22:56
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Han har ju denna ”Edward Bloms Njutningslåda”
https://kottfabriken.se/p/kottlador/blandlador/edward-bloms-njutningslada
som han marknadsför och som består av 5 kilo av olika kött, korvar, fett och fläsk och som väl är en veckohandling för den gode Edward. Lägg där till stora mängder öl och minimalt med rörelse så byggs kilona på månad för månad.

Nu föll bitarna på plats. Den gode Edward få väl göra som han vill, men hans eviga svullande är ett riskabelt leverne.
Citera
2024-11-27, 23:11
Medlem
olasvenssons avatar
Edward Blom köper sina kläder i en specialbutik som är anpassad till riktigt feta människor. Han har också har en egen skräddare.

Edward Blom gillar inte att träna. Hemmavid åker han omkring i en elrullstol därför han är för lat för att gå. Han kan gå, men han orkar inte.
Citera
2024-11-28, 00:50
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det här är ju helt klart underrapporterat. Edward är en troende och uttalad katolik - men ägnar sig samtidigt åt en av katolicismens dödssynder, frosseri.

Härlig bild förövrigt, hoppas att han är stormästare i det här bisarra brödraskapet. https://www.reddit.com/r/sweden/comments/dnifrz/edward_blom/?rdt=60773

Papisterna förnekar sig aldrig! Det blir en rejäl volta i purgatorium när det är dags vill jag lova. Vi stränga lutheraner låter bli gräddfilen i jordelivet men får njuta den sedan. Det du, Edward!
Citera
2024-11-28, 08:36
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, det gäller nog både honom och frun. De har ju barn så är rätt oansvarigt att inte tänka på hälsan. Kan tänka mig hans stackars läkare gång på gång poängterar kost, motion och sunda livsvanor när det gäller hans diabetes..

Precis vad jag tänkte, det är egoistiskt att inte alls tänka på sin hälsa. Det är fritt fall nu och herrn lever i nån slags förnekelse.

Bara en tidsfråga innan hans mobilitet är så pass försämrad att han behöver kontakta en arbetsterapeut för rådgivning om vilka hjälpmedel han behöver för att klara vardagen i hemmet, och då är herrn inte fyllda 60.

Livsnjuteri handlar inte om att glufsa i sig utan snarare om att kunna ha ett aktivt rörligt liv efter 65.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in