2019-06-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Att Edward som bor i villaförorten med tre småbarn inte har någon bil, tyder på att han inte är någon Svensson. Vanligt folk måste åka och veckohandla, skjutsa barnen till dagis/skolan och olika aktiviteter, det blir svårt att göra det utan bil. Tar han taxi till Bauhaus för att köpa blomjord ?

Sen är det nog som nån skrev att Edward dricker alkohol till vardags, kanske en öl till lunchen, ett glas vin till middagen. Det betyder att han inte kan köra bil eftersom alkoholen sällan går ur blodet.

Nån som vet vad Edward dricker och äter en vanlig vardag ? Är Edward en riskkonsument som dricker mer än 14 standardglas i veckan ?

Även om Edward inte är alkoholist, så är det tydligt att alkoholen har blivit en central del i hans liv. Jag upplever att Edward är mer fast i alkoholens grepp än tex. Steffo eller Vin-Bengan Frithiofsson.

Följer hans Insta. Han verkar dricka varje dag. Alkoholist förmodligen. Men han är skärpt, levererar bra, är rapp i käften, kunnig och har integritet. Jag gillar honom.
Citera
2019-07-01, 02:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Javisst. Så här står det i samma intervju:
Men sedan har svenskar en väldigt skitnödig attityd till alkohol. Alla svenskar dricker men ingen låtsas om det. Och om man ska dricka så ska det föregås av rigorösa rutiner, både vad gäller tidpunkt och sällskap. Man får inte dricka ensam, då är man alkoholist. Man får inte dricka utan att äta, då är man alkoholist. Man får inte dricka två starköl sex kvällar i veckan, då är man alkoholist. Däremot får man dricka tolv starköl på en och samma kväll och framförallt i sällskap med andra människor som dricker lika mycket. Då är man bara social och "släpper loss".

Svenskens neurotiska förhållningssätt till alkohol stammar ur samma neurotiska förhållningssätt till all form av njutning. Edward har själv pratat mycket om det, just att det ska vara torftigt och strävsamt och plikten framför njutningen. För att vara ett av världens minst religiösa folk så är det svenska folket fortfarande väldigt präglat av Martin Luther. Det är fint att arbeta, att ta ansvar, att vara nykter och sparsam. Det är fult att vara överdådig, lättjefull, sorglös och hedonistisk. Det är fånigt eftersom vi skapar oss en tillvaro som är så mycket tristare än vad den egentligen behöver vara. Och det är synd. Framförallt om oss själva. Ingen annan bryr sig. Runtom i världen har man helt andra seder och syn på livet. Så på vem försöker vi imponera med vår självpåtagna tagelskjorta? Varandra, troligtvis. Vilket bara är ännu mer tragiskt. Som en tävling i lidande där priset är en belöning i det himmelrike vi inte ens tror på.

Citat:
Dricker man mer än 14 standardglas i veckan ligger man i riskzonen för alkoholism oavsett om man sitter på en parkbänk, på Prinsen eller på Kontinenten.
Bara det där är ju så oerhört... svenskt, att man baxnar. Mäter njutning i standardmått fördelat över tid för att få fram ett gränsvärde som man sedan kan börja bygga regler runt. Det är så tragiskt...
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-07-01 kl. 03:08.
Citera
2019-07-01, 11:39
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Bara det där är ju så oerhört... svenskt, att man baxnar. Mäter njutning i standardmått fördelat över tid för att få fram ett gränsvärde som man sedan kan börja bygga regler runt. Det är så tragiskt...

Edward Bloms liv kretsar kring mat och alkohol, han gillar att dricka för att han tycker att det är gott och för att han gillar ruset. Han dricker vin, öl och sprit i social samvaro med andra när han äter sina måltider, vilket genererar det klassiska Edward-gemytet som är hans varumärke. Det är därför jag lyssnar på podden.

Låter helt ok, enligt mig. Han ser ut att må bra och njuter av livet. Frågan är hur han skulle må om han avstod från alkoholen i en månad, skulle han klättra på väggarna då ?

På en av Bloms senaste instagram-bilder bär han en lustig hjälm. På denna bild ser man Blom i helfigur. Det syns tydligt att han är enormt stor och att han har lagt på sig flera kilon under semestern.

Byxorna är av modell tvåmanna-tält, men Edward glufsar lugnt vidare. Om någon skulle påpeka att Edward dricker och äter för mycket, så ryter Edward ifrån och ropar högjutt om viktmobbing och alkoholförmynderi.

Jag gillar absolut Edward. Han är en beläst livsnjutare, som är intressant att lyssna på. Han får gärna
smaska vidare och fortsätta dricka öl, eftersom hela hans person är uppbyggt kring det.

Tyvärr tror jag dock att han har förträngt nackdelarna med frossandet och att det inom 10 års tid kommer att resultera i ett bryskt uppvaknande.
Citera
2019-07-01, 21:07
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Tyvärr tror jag dock att han har förträngt nackdelarna med frossandet och att det inom 10 års tid kommer att resultera i ett bryskt uppvaknande.

Snarare ett abrupt insomnande!
Citera
2019-07-02, 00:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Edward Bloms liv kretsar kring mat och alkohol, han gillar att dricka för att han tycker att det är gott och för att han gillar ruset. Han dricker vin, öl och sprit i social samvaro med andra när han äter sina måltider, vilket genererar det klassiska Edward-gemytet som är hans varumärke. Det är därför jag lyssnar på podden.

Låter helt ok, enligt mig. Han ser ut att må bra och njuter av livet. Frågan är hur han skulle må om han avstod från alkoholen i en månad, skulle han klättra på väggarna då ?

På en av Bloms senaste instagram-bilder bär han en lustig hjälm. På denna bild ser man Blom i helfigur. Det syns tydligt att han är enormt stor och att han har lagt på sig flera kilon under semestern.

Byxorna är av modell tvåmanna-tält, men Edward glufsar lugnt vidare. Om någon skulle påpeka att Edward dricker och äter för mycket, så ryter Edward ifrån och ropar högjutt om viktmobbing och alkoholförmynderi.

Jag gillar absolut Edward. Han är en beläst livsnjutare, som är intressant att lyssna på. Han får gärna
smaska vidare och fortsätta dricka öl, eftersom hela hans person är uppbyggt kring det.

Jag gillar också herr Blom. Han är en trevlig livsnjutare.
Citera
2019-07-02, 03:45
Medlem
JerryCottons avatar
Nu är det totalt kaos hemma hos dem enligt Edward. Deras tyska au pair har åkt hem.
Citera
2019-07-02, 04:57
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Om han nu lever i tio år till.
Han kanske går samma väg som Jan Stenbäck.
Han åt ju ihjäl sig typ.
Citera
2019-07-02, 08:01
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Om han nu lever i tio år till.
Han kanske går samma väg som Jan Stenbäck.
Han åt ju ihjäl sig typ.

Ja, Stenbäck var normalviktig när han var i Edwards ålder. Det var bara de sista 5 åren som Stenbecks
ätande accelerade och då gick det snabbt utför.

Har man 5-6kg övervikt går det att jobba bort genom att jogga/cykla några extra mil på sommaren och dra ner på stekmaten. Medelålders män får kulmage om de ofta äter korv. Alkoholen trubbar av mättnadskänslan och gör att man blir hungrigare, portionerna växer. Med åldern får man allt svårare att hålla vikten i schack.

Edward ser så bekymmerslös ut och bejakar livsnjutandet som han alltid har gjort. Låt Edward ha sin trivselvikt, en smal Edward är det ingen som vill lyssna på. Man kan fråga sig om Edwards poddkompis Mats äter och dricker lika mycket som Blom. Mats ser normalviktig ut, varför går han inte upp i vikt som Edward gör. Är det genetiskt ?

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Å andra sidan ramlade ju Jan Chrispinsson ihop utanför sitt gym och dog på fläcken.

Som sagt så dör folk hela tiden, tjocka som smala drabbas av olyckor, infektioner, cancer, våldsbrott osv.

Jan-Öivind Svahn var tjock men levde tills 90. Uffe Larsson var tjock, men blev 53.
Citera
2019-07-15, 01:24
Medlem
kraftfoders avatar
Den gode Edward reagerar twittervis på FB-tråd där han nämns:
Det var bara det jag väntade på. Ska man inte få prata bögigt längre heller. Jäkla förbudsland!
https://twitter.com/Edward_Blom/status/1149426044128112640

Jag har sökt tråden "Vad blir nästa förbud?", den som Edward twittrade om, men den kanske är papperskorgad? (Har inte hittat den).

Det var följande Edward reagerade på:
Vad blir nästa förbud -Flashback forum
Det vill säga prata bögigt (typ Edward Blom) och bete sig allmänt bögigt.
*Förbud mot överdriven glädje. Och folk som är överglada

Kan som sagt inte hitta tråden, det citerade ovan var det som Edward citerade från FB i sitt twittrande.
Senast redigerad av kraftfoder 2019-07-15 kl. 01:34.
Citera
2019-07-15, 02:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kan som sagt inte hitta tråden, det citerade ovan var det som Edward citerade från FB i sitt twittrande.
Flyttad från Juridik till Papperskorgen för drygt tre dygn sedan.
Citera
2019-07-15, 09:45
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Snarare ett abrupt insomnande!
Eller hur! Eftersom jag gillar honom är jag bekymrad. Han är väldigt stor. Förstår att han inte vill försaka sin goda mat, men han måste nog införa någon slags restriktion i ätandet och kanske framför allt drickandet? Undrar vad hustrun tycker. Hon måste väl också oroa sig, de har dessutom tre småbarn.
Citera
2019-07-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Eller hur! Eftersom jag gillar honom är jag bekymrad. Han är väldigt stor. Förstår att han inte vill försaka sin goda mat, men han måste nog införa någon slags restriktion i ätandet och kanske framför allt drickandet? Undrar vad hustrun tycker. Hon måste väl också oroa sig, de har dessutom tre småbarn.
Har sett honom och han är så kort att han inte ser stor ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in