2019-11-11, 20:22
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
CJG ej charm? Märkligt påstående, hela hans kändisskap bygger väl på just det.

Båda är charmiga. Att du tror att enbart Edward besitter ”charm och sårbarhet” beror på att han är arbetarklass och det känner du dig inte lika hotad av som CJG:s överklass.

CJG har jag enbart uppfattat som dryg och lite slipprig och bögig och utan självdistans. Jag har ingen koll på någonderas klassbakgrund - tvärtom blev jag överraskad av att höra att Blom skulle vara arbetarklass; han har ju i så fall gjort allt för att dölja den kopplingen - men det finns säkert (av)arter av charm som jag med min enkla bakgrund inte lyckas ta till mig.
Citera
2019-11-11, 20:28
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
CJG har jag enbart uppfattat som dryg och lite slipprig och bögig och utan självdistans. Jag har ingen koll på någonderas klassbakgrund - tvärtom blev jag överraskad av att höra att Blom skulle vara arbetarklass; han har ju i så fall gjort allt för att dölja den kopplingen - men det finns säkert (av)arter av charm som jag med min enkla bakgrund inte lyckas ta till mig.

”Bögig”. Ja, han har kommit ut som bisexuell i sin självbiografi. Det är uppenbarligen en avgörande faktor i din personbedömning och då kommer vi nog inte så mycket längre.

CJG är alltså ”bögig” till skillnad från Edwards kända basröst, manliga tal och typiska machointressen.
Citera
2019-11-11, 20:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
”Bögig”. Ja, han har kommit ut som bisexuell i sin självbiografi. Det är uppenbarligen en avgörande faktor i din personbedömning och då kommer vi nog inte så mycket längre.

CJG är alltså ”bögig” till skillnad från Edwards kända basröst, manliga tal ochz typiska machointressen.

Haha, det hade jag inte ens hört talas om. Men det var ju inte så svårt att känna på sig.

Sin röst rår man inte för. Men sprit, kulturhistoria, näringslivshistoria, gluntar och svenska kungligheter är väl nog så manliga intresseområden. ("Macho" har jag aldrig fört på tal. Och jag skulle inte ha gillat Edward en tiondel så mycket om han hade rört sig i den förvrängda sfären av manligheten.)
Citera
2019-11-11, 20:45
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Edward medger utan vidare att han pratar bögigt:

https://twitter.com/edward_blom/status/1149426044128112640
Citera
2019-11-11, 20:52
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Edward medger utan vidare att han pratar bögigt:

https://twitter.com/edward_blom/status/1149426044128112640

Som sagt: karln har självdistans och sinne för humor.
Citera
2019-11-13, 18:36
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Som sagt: karln har självdistans och sinne för humor.
Javisst, så fort han får lite kritik i sociala medier så går han i taket, självdistans?
Senast redigerad av enfindam 2019-11-13 kl. 18:46.
Citera
2019-11-13, 22:58
Medlem
Kloges avatar
Edvard testar öl https://youtu.be/2e6pkvWczCg
Citera
2019-11-14, 10:59
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

CJG är alltså ”bögig” till skillnad från Edwards kända basröst, manliga tal och typiska machointressen.

Nu har jag missat .... -Har Edward Blom offentligt kommit ut som bisexuell??

Att Carl-Jan Granqvist är homosexuell och helt öppet har berättat i Public Service om ”härliga orgier” när han var i sitt livs form är välkänt.
Men stämmer det som här påstås om Edward Blom verkligen med verkligheten?

Edward har berättat mycket om sitt kvinnosökande både live och via daitingsajter genom åren och om hur han hade gett upp när Lisa Förare fixade ihop Edward med sin älskade Gunilla.

,
Citera
2019-11-14, 11:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Carl-Jans föräldrar var lärare. Knappast överklass.
Citera
2019-11-14, 11:17
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Nu har jag missat .... -Har Edward Blom offentligt kommit ut som bisexuell??

Nej jag åsyftade CJG. Edward har till och med specificerat att han inte är gay (men han medger att många spekulerar om det i och med hans fjolliga röst).
Citera
2019-11-16, 00:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har druckit Edwards julglögg, var riktigt god fast den var utan socker och knappt något alkohol alls.
Citera
2019-11-16, 07:54
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har druckit Edwards julglögg, var riktigt god fast den var utan socker och knappt något alkohol alls.
Nog är det socker i den. Tror Eddie själv skrev det på insta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in