Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-01, 18:03
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ligger inte det i (utanför) Höör?

Jo, det har du rätt i, jag blandade ihop Hässleholm med Höör, sorry.

blomvattnare: Jag känner inte till vad som hände familjen innan Fadi började på lekis, men jag har för mig att han har en syster som är "helt normal". Enligt en bekant som har mycket större insyn av familjen berättade att pappan brukade aga sin son, förmodligen för att han frustrerades över att inget annat hjälpte. Vad pappan gjorde fel vad jag kan se, var att han anklagade skolan (Gustaf Hellström) för rasism då han ett tag kände sig utsatt för att han var invandrare, men det är enda gången jag har hört honom använda "rasist-kortet".

Jag är ledsen, men jag vågar nog inte säga mer än så med risk för att outa mig själv, och sen finns det tystnadsplikt också jag behöver tänka på. (Inte min egen, utan min bekants.)
Citera
2010-06-01, 18:04
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ligger inte det i (utanför) Höör?

Jo. Frågan är hur långt iväg från Hässleholm som de räknar som "vid Hässleholm". Kanske så skrev dem vid Hässleholm för att folk inte ska koppla att det är Orup dem menar (hade man skrivit vid Höör hade det kanske varit för uppenbart).
Citera
2010-06-01, 18:05
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Jo, det har du rätt i, jag blandade ihop Hässleholm med Höör, sorry.

blomvattnare: Jag känner inte till vad som hände familjen innan Fadi började på lekis, men jag har för mig att han har en syster som är "helt normal". Enligt en bekant som har mycket större insyn av familjen berättade att pappan brukade aga sin son, förmodligen för att han frustrerades över att inget annat hjälpte. Vad pappan gjorde fel vad jag kan se, var att han anklagade skolan (Gustaf Hellström) för rasism då han ett tag kände sig utsatt för att han var invandrare, men det är enda gången jag har hört honom använda "rasist-kortet".

Jag är ledsen, men jag vågar nog inte säga mer än så med risk för att outa mig själv, och sen finns det tystnadsplikt också jag behöver tänka på. (Inte min egen, utan min bekants.)
Ja, du behöver inte känna dig pressad att säga mer. Tack för din info.

Frågan är vad som kom först - agan för dåligt uppförande, eller agan...
Citera
2010-06-01, 20:00
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Ingen orsak, är bara kul att kunna delge lite info.

Din fråga har jag dessvärre inte något svar på, för det hände innan "min tid" så att säga.
Citera
2010-06-01, 21:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det är Silbersky som måste säga att han känner ånger eftersom det inte märks på gärningsmannen ... Hur i hela världen är den grabben ihopskruvad?!?
Psykopat. Läs burfogels inlägg. Han är uppenbarligen född sån här.
Citera
2010-06-01, 21:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Man ska dock ha klart för sig att den stora majoriteten av alla svenskar övre sjuttio år har agats någon gång, samt, mer specifikt, att i princip alla vuxna svenskar hade agats under den tid från mitten på trettiotalet till början på sextiotalet, då Sverige var ett av de minst våldsamma samhällen som någonsin existerat. Tanken att "normal" aga i sig har en mätbar sannolikhet att åstadkomma våldsamt beteende senare i livet hos den som utsätts för det måste, bara genom den observationen, anses vara motbevisad.
Citera
2010-06-01, 21:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska dock ha klart för sig att den stora majoriteten av alla svenskar övre sjuttio år har agats någon gång, samt, mer specifikt, att i princip alla vuxna svenskar hade agats under den tid från mitten på trettiotalet till början på sextiotalet, då Sverige var ett av de minst våldsamma samhällen som någonsin existerat. Tanken att "normal" aga i sig har en mätbar sannolikhet att åstadkomma våldsamt beteende senare i livet hos den som utsätts för det måste, bara genom den observationen, anses vara motbevisad.
Sant. Där har du en poäng.

Vad kan det då bero på att han har blivit som han har blivit?
Citera
2010-06-01, 22:12
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Psykopat. Läs burfogels inlägg. Han är uppenbarligen född sån här.
I något av de tidigare inläggen nämns en frontallobsskada med hänvisning till något officiellt dokument om jag inte missminner mig, och som han skulle ha ådragit sig genom misshandel. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2010-06-01, 22:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
I något av de tidigare inläggen nämns en frontallobsskada med hänvisning till något officiellt dokument om jag inte missminner mig, och som han skulle ha ådragit sig genom misshandel. Rätta mig gärna om jag har fel.
Kollade bakåt i tråden, och ja, det nämns i någon yttrandeutredning, men bara som en ren hypotes som borde kollas upp. Verkar inte som underlaget var mer än Beter sig förjävligt, har blivit misshandlad i huvet - kan det möjligen finnas nåt samband? Jag fick inte snabbt fram när den där misshandeln skulle ha ägt rum, men det torde ha varit efter det att burfogel säger att han redan betedde sig antisocialt, så jag vet inte hur mycket jag ska satsa på det långskottet.
Citera
2010-06-03, 00:28
Medlem
-Jamaica-s avatar
Nu måste jag vara en sån där hemsk människa som ingen gillar, men finns det någon fup tillgänglig i tråden?
Citera
2010-06-03, 13:23
Medlem
FunZies avatar
Skulle det inte komma någon slags dom idag? Det blev ju först 12 års fängelse som överklagades och de rättegångsförhandlingarna skulle avslutas idag. Jag har inte hittat något på KB´s hemsida heller..
Citera
2010-06-03, 21:16
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunZie
Skulle det inte komma någon slags dom idag? Det blev ju först 12 års fängelse som överklagades och de rättegångsförhandlingarna skulle avslutas idag. Jag har inte hittat något på KB´s hemsida heller..

Nä, det fortsätter den tionde och elfte har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in