Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det är Silbersky som måste säga att han känner ånger eftersom det inte märks på gärningsmannen ... Hur i hela världen är den grabben ihopskruvad?!?
Utan att outa mig (för mycket) kan jag säga att jag har känt till Fadi ända sedan han gick på lekis, och han har varit i princip likadan sedan dess. Fast det tragiska i situationen är att hans föräldrar (framförallt pappan) försökte
allt för att få hjälp åt sin son, men ingen gjorde något. Socialen gjorde inget, och skolan ansåg att hans offer skulle polisanmäla honom (Fadi), och om jag inte missminner mig anmäldes han några gånger utan att något hände.
Jag försvarar absolut inte Fadi på något sätt, det han har gjort är det vidrigaste man kan göra, men jag har samtidigt förståelse för hans föräldrar, som sökte hjälp för honom redan på lågstadiet utan resultat. Jag vet att hans pappa var helt uppgiven på ett allmänt föräldramöte och menade på att han inte visste vad han skulle ta sig till med sin son, och att ingen myndighet tog hans rop om hjälp på allvar, utan menade på att "det växer bort".
Så kasta skit på Fadi och kalla honom vad ni vill, men ha gärna i åtanke att hans föräldrar verkligen inte bara har stått och sett på när deras son förvandlades till ett monster, utan de har, såvitt jag vet, gjort vad de har kunnat för att komma till rätta med honom.
Och till sist; Jag hoppas att de skärper straffet för honom rejält och helst vill jag se att de håller fanskapet inlåst tills han dör.