Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkgubben
Hon blir nog tyvärr aldrig som förr igen tror jag.
Varför ge kulturberikaren fängelse? Utvisa honom ur sverige på livstid istället.
Sen får Emma likt många andra Svenska kvinnor skylla sig själva då sånt här händer.
Jag tycker inte synd om henne, eller andra svenska kvinnor som råkar illa ut.
De borde veta vilken kvinnosyn dessa män har.

gäller det bara kvinnor: "Sen får Emma likt många andra Svenska kvinnor skylla sig själva då sånt här händer"
eller gäller det alla andra som drabbas av eventuella brott?
Citera
2010-12-14, 13:15
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Varför ge kulturberikaren fängelse? Utvisa honom ur sverige på livstid istället.
Sen får Emma likt många andra Svenska kvinnor skylla sig själva då sånt här händer.

Så kan bara en person som inte satt sej in i fallet uttala sej! Vi som följt Emma från den hemska dagen och tagit del av FUP, med fakta, vet att hon gjorde vad hon kunde för att komma ifrån honom. Att hon handlade under grova hot. Hot som blev till tragisk verklighet.

Tyvärr kan inte svenska medborgare utvisas. Han och hans familjen har svenskt medborgarskap. Vi är många som skulle önska att han avlägsnades från Sverige men lagen fungerar inte så.
Mvh
Citera
2010-12-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Så kan bara en person som inte satt sej in i fallet uttala sej! Vi som följt Emma från den hemska dagen och tagit del av FUP, med fakta, vet att hon gjorde vad hon kunde för att komma ifrån honom. Att hon handlade under grova hot. Hot som blev till tragisk verklighet.

Tyvärr kan inte svenska medborgare utvisas. Han och hans familjen har svenskt medborgarskap. Vi är många som skulle önska att han avlägsnades från Sverige men lagen fungerar inte så.
Mvh

Eliza, dessvärre har ju pkgubben rätt. Hade Emma avhållit sig från beblandning med sämresorten hade inget av detta hänt. Det är en läxa att lära för alla av nordisk börd (kvinnor som män) att icke förfalla i beblanding.

Jag och många med mig har också följt ärendet från början till det tragiska slutet. Om vi ändå ska försöka se en "ljuspunkt i mörkret" (som vi gjorde i Lasermannen) så har MENA-mannen "Kasper" sett till att den svaghet för MENA-män som fanns inbäddad i Emmas genuppsättning inte kommer föras vidare i den nordiska poolen. Om hon nu inte våldtas igen i sitt vegeterade tillstånd och "belönas" med MENA-fallfrukt.

Låt oss hoppas att det stärker den nordiska stammen och rustar oss inför framtiden.
Med all respekt för Emmas familj som jag vet gjorde vad dom kunde för att förhindra detta - allt går inte att lösa med uppfostran - vissa saker följer med i arvet..

Vänligen,

Onkeln
Citera
2010-12-14, 17:11
Medlem
Citat:

Så om han inte haft svenskt medborgarskap så hade vi skickat ut honom så något annat lands kvinnor "fått skylla sig själva"?
Citera
2010-12-17, 14:28
Medlem
Citat:

Jag har sagt det tidigare, jag säger det igen samt det går att läsa i FUP:

Emma träffade killen under några veckor, men förstod snabbt vad det var för en typ.
Han presenterade sig som svensk, hette "Erik Persson" och hade svenska föräldrar.
Alltså, han fabulerade och vill framstå som en helt annan person än den han verkligen var.

Emma bröt kontakten, finns dokumenterat, men detta tillät han inte, hotade henne, misshandlade, skadade egendom samt frihetsberövade henne vid otal tillfällen.

För sin egen och familjens säkerhet samt egendom vågade Emma inte ta steget och frigöra sig mot denna kriminella varelse.

Innan man tar stora ord i mun och dömmer Emma så måste man ta hänsyn till vad jag skrivit.

Önskar ER alla en trevlig jul, och tack för er omtanke.

Mats Svensson
Citera
2010-12-17, 14:34
Medlem
Caspers vistelse:

Casper Östlöv är idag placerad på klass 2 anstalt.
Han finns sedan några månader på Norrtäljeanstalten.
De som vill får gärna skicka en nyårshälsning av något slag, inte mig emot.

Jag hoppas innerligt han får stanna tills han ruttnar, eller på annat sätt upphör att existera.

Jag är en kristen människa med kristna värderingar, men denna onda varelse kan jag inte förlika mig med, ej heller Emma.

Mats
Citera
2010-12-17, 14:45
Medlem
Troians avatar
Mats: Hur har det gått med dagrehabiliteringen?
Citera
2010-12-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mats: Hur har det gått med dagrehabiliteringen?

Dagrehabiliteringen har pågått under 2,5 månader och ska fortsätta ett tag till, slutdatum är ej fastställd.
Dagrehaben fortsätter så länge Emma gör fortsatta framsteg, och det är ju positivt.
Norra skåne ha gjort ett stort reportage om Emmas träning

Läsvärt:
http://www.nsk.se/article/20101129/HASSLEHOLM/711299854

Efter avslutad dagrehab så tar kommunen över med rehab i hemmet, sedan planeras skola till hösten, läsa rehab-program

Mats
Citera
2010-12-17, 15:28
Medlem
Skadeståndet:

Emma blev tilldömd 351000.- i skadestånd av Hovrätten kan inte utverka något från Casper, inga tillgångar.
Då återstår det för Emma att själv jaga in pengar:

Idag tvingas Emma anlita advokat för 1400.-/timme för att ha möjlighet att fånga in en del av skadeståndet, så Emma kan leva någolunda drägligt i framtiden.

Om någon har tips om lämpl. fonder för advokatskostnaderna så emottages detta vördsamt
...
Mats
Citera
2010-12-17, 16:20
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscomput
Dagrehabiliteringen har pågått under 2,5 månader och ska fortsätta ett tag till, slutdatum är ej fastställd.
Dagrehaben fortsätter så länge Emma gör fortsatta framsteg, och det är ju positivt.
Norra skåne ha gjort ett stort reportage om Emmas träning

Läsvärt:
http://www.nsk.se/article/20101129/HASSLEHOLM/711299854

Efter avslutad dagrehab så tar kommunen över med rehab i hemmet, sedan planeras skola till hösten, läsa rehab-program

Mats

Tack för infon Mats!
Jag, min familj o. vänner blir alltid så otroligt glada för vart enda ord om Emmas tillfrisknande!
Hoppas ni får ert livs bästa jul i år!
Varmaste hälsningar Eliza
Citera
2010-12-17, 18:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Vilken förskräcklig människosyn du har. Kan man utvisa dig?
Citera
2010-12-17, 19:17
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vilken förskräcklig människosyn du har. Kan man utvisa dig?

Tyvärr kan vi inte utvisa svenskar, men invandrare kan vi utvisa. Jag ser ingen anledning till att GM i det här fallet inte skulle bli utvisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in