Tillagade en bra kräftsoppa imorse, råkade dock lämna den framme på spisen när jag skulle dra och jobba.
Klockan var då runt 12:00, jag kommer hem från jobbet ca 00:10.
Kommer soppan vara ätbar om jag genast stoppar in kastrullen i kylen när jag kommer hem?!?!?!? Eller är jag påväg mot en säker död?
Bara att koka upp. Inga konstigheter eftersom den gick på eftervärme. Men koka upp är viktigt så är den säkert prima om du inte ljuger att den vart bra
Den sitter nu i kylen, kanske ska våga på mig den imorgon. Känns fel att slänga den även fast jag blivit varnad. Vi får väl se hur många timmar toalett det blir på jobbet efter bara.
Jag hade luktat på den. Hade den luktat ok hade jag smakat lite. Hade den smakat ok så hade jag ätit av den imorgon.
Doppade fingret och smakade nu, smakar som den ska. Så om det endast är kräftorna det är fel på så bör jag tekniskt sätt kunna plocka bort dom och äta upp soppan
Doppade fingret och smakade nu, smakar som den ska. Så om det endast är kräftorna det är fel på så bör jag tekniskt sätt kunna plocka bort dom och äta upp soppan
För egen del hade jag nog vågat kräfta också om det luktat och smakat rätt.
Den sitter nu i kylen, kanske ska våga på mig den imorgon. Känns fel att slänga den även fast jag blivit varnad. Vi får väl se hur många timmar toalett det blir på jobbet efter bara.
Lägg ner. Koka upp bara så är den fine. Hade den stått kall ute i rums temp mer än 12 timmar är den kass.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!