2022-08-24, 23:24
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
kan man få receptet`?

Testa gärna räksoppan i min lilla receptbok Taverna Magica.

https://mixerized.com/files/Taverna_Magica_081211.pdf

Går lika bra med kräftor i lag.
Citera
2022-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutov
Det är ICAs recept, den heter ”lättlagad kräftsoppa”

Men den är så förbannat god, du kommer inte ångra dig
skall jag testa gillar kräftor men det är fär mycket jobb och för lite utdelning
Citera
2022-08-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Testa gärna räksoppan i min lilla receptbok Taverna Magica.

https://mixerized.com/files/Taverna_Magica_081211.pdf

Går lika bra med kräftor i lag.
Såg du hade kalopsrecept där men inga morötter i receptet men det är kanske en skånsk grej
Citera
2022-08-24, 23:55
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Såg du hade kalopsrecept där men inga morötter i receptet men det är kanske en skånsk grej

Ibland har jag - ibland inte. Syltlök i är rätt gott med.
Citera
2022-08-25, 00:02
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Tillagade en bra kräftsoppa imorse, råkade dock lämna den framme på spisen när jag skulle dra och jobba.

Klockan var då runt 12:00, jag kommer hem från jobbet ca 00:10.

Kommer soppan vara ätbar om jag genast stoppar in kastrullen i kylen när jag kommer hem?!?!?!? Eller är jag påväg mot en säker död?
Bara att koka upp. Inga konstigheter eftersom den gick på eftervärme. Men koka upp är viktigt så är den säkert prima om du inte ljuger att den vart bra
Citera
2022-08-25, 00:03
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Fan då, hade lätt 5 portioner kvar . Hann iallafall få i mig 2 stadiga skålar innan jobbet. Tackar för svaren
Slängde du den?
Citera
2022-08-25, 00:07
Citat:
Tillagade en bra kräftsoppa imorse, råkade dock lämna den framme på spisen när jag skulle dra och jobba.

Kommer soppan vara ätbar om jag genast stoppar in kastrullen i kylen när jag kommer hem?!?!?!? Eller är jag påväg mot en säker död?

Sleva upp några matskedar i en skål och värm upp och sedan ät. Ställ in soppan i kylen och vaknar du imorgon utan symtom så behåll soppan.
Citera
2022-08-25, 00:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jag hade luktat på den. Hade den luktat ok hade jag smakat lite. Hade den smakat ok så hade jag ätit av den imorgon.
Citera
2022-08-25, 00:25
Medlem
Sprutovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Slängde du den?

Den sitter nu i kylen, kanske ska våga på mig den imorgon. Känns fel att slänga den även fast jag blivit varnad. Vi får väl se hur många timmar toalett det blir på jobbet efter bara.
Citera
2022-08-25, 00:34
Medlem
Sprutovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag hade luktat på den. Hade den luktat ok hade jag smakat lite. Hade den smakat ok så hade jag ätit av den imorgon.

Doppade fingret och smakade nu, smakar som den ska. Så om det endast är kräftorna det är fel på så bör jag tekniskt sätt kunna plocka bort dom och äta upp soppan
Citera
2022-08-25, 00:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Doppade fingret och smakade nu, smakar som den ska. Så om det endast är kräftorna det är fel på så bör jag tekniskt sätt kunna plocka bort dom och äta upp soppan

För egen del hade jag nog vågat kräfta också om det luktat och smakat rätt.
Citera
2022-08-25, 00:38
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Den sitter nu i kylen, kanske ska våga på mig den imorgon. Känns fel att slänga den även fast jag blivit varnad. Vi får väl se hur många timmar toalett det blir på jobbet efter bara.
Lägg ner. Koka upp bara så är den fine. Hade den stått kall ute i rums temp mer än 12 timmar är den kass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in