Oj, kan det bli så illa av lite mögel. Jag testar och så vet jag tills nästa gång. Jag kommer jobba trots allt, lite sjukdom går alltid att jobba med, bara några Alvedon så är det bara att köra.
Jag åt en munk en gång som hade legat lite för länge. Det var först när jag hade tagit 2-3 tuggor som jag såg att den börjat mögla. Då spottade jag ut det jag hade i munnen och slängde resten, men jag hade redan svalt en del så vet inte om jag hann få i mig mögel. Blev inte sjuk iaf.
En granne som arbetar på sjukhus hävdar att mögel är lika med penicillin. Jag drack ett glas saft hos dem och tyckte att det smakade en aning mögel. Sedan hörde jag den minsta ungen i huset ropa "det var inte så mycket mögel i saften den här gången".
En granne som arbetar på sjukhus hävdar att mögel är lika med penicillin. Jag drack ett glas saft hos dem och tyckte att det smakade en aning mögel. Sedan hörde jag den minsta ungen i huset ropa "det var inte så mycket mögel i saften den här gången".
Usch! Det finns penicillin men det finns också giftiga mögel och dessutom. Hur nyttigt är det att behandla sig med penicillin ständigt med tanke på t ex antibiotikaresistens?
Någon som har erfarenhet av 24HR Meals mjukkonserv och vad den egentliga hållbaraheten ligger på? Av någon anledning så har 5-6 påsar hamnat på "fel" ställe, längst bak i skafferiet, och blivit bortglömda. Troligen har jag flyttat dem från min stash i syfte att äta när de började gå för långt över tiden. Hur som helst, BF är 2015, kan det fortfarande vara tjänligt?
12 timmar känns lite väl länge kanske. Även om det må vara. en j**igt god kräftsoppa så är det nog inte värt risken. Max 2 timmar i rumstemp är en tumregel inom restaurangbranschen/livsmedelsverket.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!