2022-08-07, 16:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxistfittan
Oj, kan det bli så illa av lite mögel. Jag testar och så vet jag tills nästa gång. Jag kommer jobba trots allt, lite sjukdom går alltid att jobba med, bara några Alvedon så är det bara att köra.

Jag åt en munk en gång som hade legat lite för länge. Det var först när jag hade tagit 2-3 tuggor som jag såg att den börjat mögla. Då spottade jag ut det jag hade i munnen och slängde resten, men jag hade redan svalt en del så vet inte om jag hann få i mig mögel. Blev inte sjuk iaf.
Citera
2022-08-10, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Jaa inga problem, mögel har ju även en god smak

En granne som arbetar på sjukhus hävdar att mögel är lika med penicillin. Jag drack ett glas saft hos dem och tyckte att det smakade en aning mögel. Sedan hörde jag den minsta ungen i huset ropa "det var inte så mycket mögel i saften den här gången".
Citera
2022-08-10, 08:24
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
En granne som arbetar på sjukhus hävdar att mögel är lika med penicillin. Jag drack ett glas saft hos dem och tyckte att det smakade en aning mögel. Sedan hörde jag den minsta ungen i huset ropa "det var inte så mycket mögel i saften den här gången".
Usch! Det finns penicillin men det finns också giftiga mögel och dessutom. Hur nyttigt är det att behandla sig med penicillin ständigt med tanke på t ex antibiotikaresistens?
Citera
2022-08-14, 21:39
Medlem
zepofans avatar
Någon som har erfarenhet av 24HR Meals mjukkonserv och vad den egentliga hållbaraheten ligger på? Av någon anledning så har 5-6 påsar hamnat på "fel" ställe, längst bak i skafferiet, och blivit bortglömda. Troligen har jag flyttat dem från min stash i syfte att äta när de började gå för långt över tiden. Hur som helst, BF är 2015, kan det fortfarande vara tjänligt?
Citera
2022-08-18, 22:30
Medlem
tantrs avatar
Käkade precis fiskpinnar som gick ut 2020 som jag hittade längst in i frysen. Smakade exakt som nya.
Paketet var öppnat och innehöll 7 pinnar.

Pinnarna kanske är extra skyddade av paneringen?
Citera
2022-08-24, 22:43
Medlem
Sprutovs avatar
Kommer kräftsoppan gå att äta?

Tillagade en bra kräftsoppa imorse, råkade dock lämna den framme på spisen när jag skulle dra och jobba.

Klockan var då runt 12:00, jag kommer hem från jobbet ca 00:10.

Kommer soppan vara ätbar om jag genast stoppar in kastrullen i kylen när jag kommer hem?!?!?!? Eller är jag påväg mot en säker död?
Citera
2022-08-24, 22:55
Medlem
peterZiipens avatar
12 timmar känns lite väl länge kanske. Även om det må vara. en j**igt god kräftsoppa så är det nog inte värt risken. Max 2 timmar i rumstemp är en tumregel inom restaurangbranschen/livsmedelsverket.
Citera
2022-08-24, 22:58
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Nej den är tyvvär körd.

Jag hoppas du hann äta en portion åtminstone.
Citera
2022-08-24, 23:05
Medlem
Sprutovs avatar
Fan då, hade lätt 5 portioner kvar . Hann iallafall få i mig 2 stadiga skålar innan jobbet. Tackar för svaren
Citera
2022-08-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutov
Fan då, hade lätt 5 portioner kvar . Hann iallafall få i mig 2 stadiga skålar innan jobbet. Tackar för svaren
kan man få receptet`?
Citera
2022-08-24, 23:15
Jag har hört att man kan äta vad som helst om man håller för näsan.
Citera
2022-08-24, 23:16
Medlem
Sprutovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
kan man få receptet`?

Det är ICAs recept, den heter ”lättlagad kräftsoppa”

Men den är så förbannat god, du kommer inte ångra dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera