2021-11-06, 21:18
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Lukta, dålig kyckling ska lukta helvete, tänk dig din toalett hemma.
Luktar det inte något så ät.

Jag ska lukta imorgon vid 20:00, man vill ju kunna lita på konsumentköplagen.
Citera
2021-11-06, 21:19
Moderator
Chantres avatar
Varför inte frysa in dem till i morgon?
Citera
2021-11-06, 21:24
Medlem
auruns avatar
Men herregud. Står ju sista förbrukningsdatum i morgon. Alltså håller den i morgon också. Vi bor i Sverige
, vi lägger på marginaler. Den är säkert ok på tisdag också.
Citera
2021-11-06, 21:29
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Det var halva priset på Isterband idag jag köpte 20 paket och fryste in . Jag lovar dig jag kommer inte bli sjuk eller dö den dagen jag spisar dom .
Citera
2021-11-06, 22:32
Medlem
Du kan inte missa om en kyckling är dålig. Det luktar verkligen asilla. Så länge kycklingen luktar ok och ser ok ut så kan du tillaga och äta den. Klarar sig oftast någon dag efter sista förbrukningsdag som dom flesta matvaror gör.
Citera
2021-11-06, 22:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tillaga den idag så är det bara att ta fram imorgon när du ska svänga ihop din måltid. Svårt.
Citera
2021-11-07, 16:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det var halva priset på Isterband idag jag köpte 20 paket och fryste in . Jag lovar dig jag kommer inte bli sjuk eller dö den dagen jag spisar dom .
Nej varför skulle du bli det. Är inte isterbanden dåliga innan du stoppar in dom i frysen lär det inte vara någon fara. Får dom ligga allt för länge så är det som kan hända att fettet härsknar. Det blir du knappast sjuk av men det smakar illa så tro inte att du kan frysa in dom och tina upp dom 2023 då lär dom inte vara goda.
Citera
2021-11-10, 11:17
Medlem
Morötter med svarta fläckar?

Dom är inte slemmiga som morötter kan bli när dom blir dåliga, och det går att skala bort dom svarta fläckarna

Äta?
Citera
2021-11-10, 14:02
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt

Dom är inte slemmiga som morötter kan bli när dom blir dåliga, och det går att skala bort dom svarta fläckarna

Äta?
Bara skär bort och ät och var glad.
Citera
2021-11-10, 19:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt

Äta?

På grönsaker och rotfrukter kan man skära bort mögel och annat äckel utan någon fara. Om det däremot har möglat på en brödskiva så ska man slänga alla skivor.
Citera
2021-11-11, 14:48
Medlem
Shrimp-guys avatar
Skulle göra kyckling idag, såg nu att den gått ut i tisdags, den här veckan, och den har legat i kylen sen föra helgen (6-7 november) kan man äta den????
Citera
2021-11-11, 15:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Skulle göra kyckling idag, såg nu att den gått ut i tisdags, den här veckan, och den har legat i kylen sen föra helgen (6-7 november) kan man äta den????
Är det en färsk kyckling märkt med sista förbrukningsdag så skulle jag inte chansa. Sista förbrukningsdag är något annat än bäst föredag och bör respekteras. Sista förbrukningdag sätter man på särskilt känsliga livsmedel och det innebär att man inte bör konsumera livsmedlet efter det datumet. Är det bäst föredag typ på en färdiggrillad kyckling är det naturligtvis en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in