Citat:
Ursprungligen postat av
Senlop
Jag har 4 kyckling fileer som legat framme på bordet hela gårddagen. Jag tänkte lägga in dem i kylen igen men kom på en annan plan.
När de Var tinade så la jag dem på ett fat på fönsterbrädan, elementet är varmt som fan så bakterierna borde dö.
För att vara helsäker har de nu legat i varmt vatten nästan 10 timmar. Syrran så åt mig att jag är dum i huvet och måste slänga dem men jag kommer tillaga och får återkomma med resultat.
Vad säger ni?
Grattis! Du har gjort precis allting du kan för att säkerställa en god bakterietillväxt! "Varmt som fan" vid elementet, vad innebär det? Bakterier frodas som bäst vid runt kroppstemperatur och jag gissar att "varmt som fan" vid ett element ligger någonstans där.
Likadant med det varma vattnet, hur varmt var det? För att bakterier ska dö ska du upp i mer än 70 grader och har du haft kycklingfiléer i den temperaturen i tio timmar lär de inte vara särskilt goda ändå.
OT: Är det det nya sättet att skriva om man inte kan skilja på "de" och "dem" istället för att alltid använda "dem"?