Citat:
Ursprungligen postat av
stezt
Köpte rökt korv som gick ut samma dag (vanligt korvpaket, 3 korvar i ett paket)
Käkade den och typ 6 timmar senare började jag få huvudvärk och känna mig jävligt skum i kroppen som att jag var påväg att bli sjuk.. på bättringsvägen nu bara huvudvärk
Helt omöjligt att svara på förstås men jag tycker det ändå känns osannolikt att det var pga en färdigrökt korv med ett sånt utgångsdatum? bäst före-datum brukar ju vara rätt generösa och om det hade gällt mjölk eller nåt annat lite mer instabilt hade jag kunnat köpa det men en rökt korv proppad med konserveringsmedel å sånt?
vad tror ni? ren slump?
Slumpen till största säkerhet och skulle det mot förmodan varit korven är det felaktig tillverkning eller råvara och det har inget med datummärkningen att göra såvida det inte rör sig om ett fall med ommärkning av gammal mat.
Haft falukorv som blivit gränsfall öppnad alltså och då skär jag bort en bit med det dåliga och slänger.
Så även om den kanske ändrat lite i smak(syrlig) brukar det inte va nåt problem att tillaga den och äta den. Som sagt mycket går att rädda sen kanske jag åkt på någon matförgiftning som är självförvållad men många gånger ätit annat ute och känt liknande symtom matförgiftning eller kanke bara slumpen.