2021-09-18, 22:03
Medlem
BigFatCones avatar
In med pizzan på en plåt i kall ugn. Sätt ugnen på strax över hundra. När ugnen är färdigvärmd är din pizza färdig.

Men alltså.. Om pizzan i sig tillåter så är det ju inte fel med kylskåpskall pizza heller.

Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Helst ska den stått i rumstemperatur ett tag då är det riktigt god. Har hänt att man köpt med en pizza på fyllan och inte käkat upp för att äta den direkt på morgonen när det stått framme, också smaskigt
En rejäl kebabpizza, alltså med rätt tjock botten, kött och alla grönsaker och såser på, är helt klart lika bra dagen efter, just rumstempererad.
Senast redigerad av BigFatCone 2021-09-18 kl. 22:05.
Citera
2021-09-18, 22:22
Medlem
En slice dubbeldegspizza i mitten på 150 i 13 min från att ugnen är kall. Då hinner man få ut den innan osten hinner börja stekas.
Citera
2021-09-18, 22:38
Medlem
Pizza skall helst ätas nybakad.
Allting som kylts (med få undantag) eller ännu värre frysts ner smakar mestadels skit.
OCH, så länge det inte frysts ner, att värma kalla rester är fan det värsta som finns.

Så vad det gäller beställpizza så skall den ätas nybakad. Blir det något över så skall den stå i rumstemperatur, inte mer än 12 timmar dock.
Sen kan den med fördel ätas ändå även om den torkat lite.
Att lägga den i kylen är dock skit och skall undvikas. Smaken totalt förstörs av att kyla ner pizza även om du sedan värmer den till rumstemperatur igen.
Citera
2021-09-18, 22:43
Medlem
170c, jag brukar slänga in pizzan direkt när man startar ungen, sen bara vänta 10-15min tills man ser att det bubblar lite i osten på pizzan. Då har osten blivit varm och smält och pizzan är varm nog för att ätas. Jag antar vi pratar om en vanlig pizza från snabbmatsställe, och inte en Billys från frysdisken.
Citera
2021-09-18, 23:07
Medlem
Jag brukar dra på ugnen på 150 grader, och det är klart när köket doftar varm pizza!

(Annars är ju rumstempererad pizza med avslagen och fisljummen cola fantastiskt)
Citera
2021-09-18, 23:49
Medlem
Lampansomtantss avatar
Jag la in min pizza ifrån fredags i ugnen idag, blev väldigt gott. Bättre än mikro!
Citera
2021-09-18, 23:51
Medlem
Barney Calhouns avatar
Tycker den blir godare när man köpt med till jobbet och värmer den i ugnen där.
Krispig botten som smakar bättre än direkt på pizzerian.
Citera
2021-09-19, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MxRGx
En slice dubbeldegspizza i mitten på 150 i 13 min från att ugnen är kall. Då hinner man få ut den innan osten hinner börja stekas.
Min var ganska torr, inte så torr, men den var krispig redan vid 9-10 min
det var ej nån dubbel

Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
170c, jag brukar slänga in pizzan direkt när man startar ungen, sen bara vänta 10-15min tills man ser att det bubblar lite i osten på pizzan. Då har osten blivit varm och smält och pizzan är varm nog för att ätas. Jag antar vi pratar om en vanlig pizza från snabbmatsställe, och inte en Billys från frysdisken.
ja det är vanlig beställpizza

Citat:
Ursprungligen postat av Lampansomtants
Jag la in min pizza ifrån fredags i ugnen idag, blev väldigt gott. Bättre än mikro!
hur länge o vilken temp?

Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Tycker den blir godare när man köpt med till jobbet och värmer den i ugnen där.
Krispig botten som smakar bättre än direkt på pizzerian.
Så du värmer den igen när den redan är varm från pizzerian?
Citera
2021-09-19, 15:58
Medlem
Alanas avatar
Hur länge håller hemkokta kikärtor i kylskåpet? Och hur förvaras de bäst, som de är?
Senast redigerad av Alana 2021-09-19 kl. 16:01.
Citera
2021-09-19, 18:24
Medlem
EastClintfoods avatar
Allra bäst blir pizzan om man friterar det, lite Scottish style..
Citera
2021-09-19, 22:30
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Min var ganska torr, inte så torr, men den var krispig redan vid 9-10 min
det var ej nån dubbel

ja det är vanlig beställpizza

hur länge o vilken temp?

Så du värmer den igen när den redan är varm från pizzerian?
Om man köper den PÅ VÄG TILL jobbet så har den hunnit kallna innan jag har rast. Eftermiddagsskift då.
Citera
2021-09-20, 00:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Om man köper den PÅ VÄG TILL jobbet så har den hunnit kallna innan jag har rast. Eftermiddagsskift då.

Vilken pizzeria har öppet redan kl 06.50?

Och, vem fan köper pizza till jobbet? Det är ju bara varm macka
Senast redigerad av EastClintfood 2021-09-20 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in