2011-07-14, 07:41
Medlem
Hullabalo0s avatar
isåfall skulle jag marinera det ordentligt, eller göra en gryta av det för att dölja eventuell bismak.
Citera
2011-07-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hullabalo0
isåfall skulle jag marinera det ordentligt, eller göra en gryta av det för att dölja eventuell bismak.

Är för det mesta ute efter proteinet, men jag har marinerat det rejält
Citera
2011-07-14, 08:36
Medlem
Lukta och smaka ordentligt innan du börjar hiva i dig. Borde dock inte vara några problem om kylen håller normal temperatur.
Citera
2011-07-14, 09:05
Medlem
Headons avatar
Så länge det inte luktar satan om det skulle jag äta det i alla fall. Blir ju mörare ju längre det får ligga...
Citera
2011-07-14, 11:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Låter lite gammalt, jag skulle inte våga, hur luktar det? biffkött ska inte lukta så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Nej fy helvete ät det inte, håll koll på datumet nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Toxicz
Om det är riktigt genomstekt och inte blodigt ska det nog inte vara någon större fara.

//Toxicz.

Citat:
Men för helvete! Vi talar om vaccat kött som legat i kylskåp 7 ynka dagar över BF-datum!
Det är inte ens något att reflektera över ju, ÄT OCH MÅ GOTT.
Hade det börjat röra sig om uppåt en månad så kanske man ska vara lite försiktigare, men inte ens då är det per automatik otjänligt.
Folk är åt helvete för känsliga och slavar under datummärkning. TÄNK LITE SJÄLVA!
Citera
2011-07-15, 18:10
Bannlyst
Tinade kyckling i måndags och har haft det legandes i kylen sen dess. Går det att äta eller har den blivit dålig?
Citera
2011-07-15, 18:11
Medlem
Cracys avatar
Mjölk som varit i kylen i 1vecka efter den gått ut.

DOCK inte öppnat den.
Citera
2011-07-15, 18:25
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy
Mjölk som varit i kylen i 1vecka efter den gått ut.

DOCK inte öppnat den.
Troligtvis inget problem alls, det märks om den är dålig.
Citera
2011-07-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
Tinade kyckling i måndags och har haft det legandes i kylen sen dess. Går det att äta eller har den blivit dålig?
Hur luktar den? Tro mig, du känner DIREKT om den är dålig. Luktar den rövsvett så är den inte längre ok.
Citera
2011-07-15, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty^^
Hur luktar den? Tro mig, du känner DIREKT om den är dålig. Luktar den rövsvett så är den inte längre ok.

Den luktar som kyckling gör så verkar inte vara nån större fara!
Att jag inte luktade på den bara...
Stort tack iaf!
Citera
2011-07-16, 18:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Skinksnitzel köpt idag och bäst föredatum är 23:e, borde väl inte va några problem att frysa in 3 bitar och äta de 4 på bilden idag?
http://i51.tinypic.com/33fai4o.jpg

Ps, lukta är ingen idé, tycker nästan alltid kött luktar äckligt oavsett om det är fräsht eller gammalt.
Citera
2011-07-16, 19:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skinksnitzel köpt idag och bäst föredatum är 23:e, borde väl inte va några problem att frysa in 3 bitar och äta de 4 på bilden idag?
http://i51.tinypic.com/33fai4o.jpg

Ps, lukta är ingen idé, tycker nästan alltid kött luktar äckligt oavsett om det är fräsht eller gammalt.

Det är ju för fan en vecka kvar, dom lär ju vara packade typ idag eller kanske igår... inga problem alls...

Brukar köpa snitzel mm när dom sätter ner det för kort datum (dvs sista dagen) och frysa in, har aldrig varit några problem.
Senast redigerad av Sereena 2011-07-16 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in