2010-09-12, 19:49
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja, det är kruxet. Du kan i och för sig lägga dem i en torr panna ändå och köra på tills de har blivit torrare. Ett annat sätt är att torka dem i ugnen på ca 50 grader i kanske 2 h.

Om du lagar din stuvning som svampen är nu så kommer den vara ganska sladdrig. Men det funkar trots allt smakmässigt.

~Paul~

Men om jag bara hade rensat dem igår och slängt i kylen, skulle de inte ha torkat då?

Nu puttrar pannan med hackad svamp, smör, salt, peppar, soja, worcestershiresås, en skvätt madeira, mjöl och gräddmjölk (hälften vispgrädde hälften gammeldags mjölk). Muskot hade jag inge, men det är ändå ingen favorit

Bouchéerna står i ugnen, mums!

Tack för de snabba svaren dePaul!
Citera
2010-09-12, 19:50
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Men om jag bara hade rensat dem igår och slängt i kylen, skulle de inte ha torkat då?

Nu puttrar pannan med hackad svamp, smör, salt, peppar, soja, worcestershiresås, en skvätt madeira, mjöl och gräddmjölk (hälften vispgrädde hälften gammeldags mjölk). Muskot hade jag inge, men det är ändå ingen favorit

Bouchéerna står i ugnen, mums!

Tack för de snabba svaren dePaul!
Det kommer att bli jättebra!! Hör av dig med resultatet av dina ansträningar!

~Paul~
Citera
2010-09-12, 21:06
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det kommer att bli jättebra!! Hör av dig med resultatet av dina ansträningar!

~Paul~

Det blev dundergott! Se bilder i matbildstråden
Citera
2010-09-12, 21:14
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Det blev dundergott! Se bilder i matbildstråden
Ahh, kanon!

Grattis!

~Paul~
Citera
2010-09-13, 18:57
Medlem
LasseLarssons avatar
Någon som vet hur länge en kycklingfilé håller sig med plast omkring sig i kylen?
Citera
2010-09-13, 19:14
Medlem
Cujos avatar
Jag är ingen storförbrukare av ströbröd märker jag... Har två paket i skåpet, bäst före 2005 resp. 2007. Så länge det har förvarats torrt och "ej över normal rumstemperatur" borde det inte vara så farligt eller?

Lasse, 2-3 dagar skulle jag säga. Kanske fyra, men då skulle jag se till att göra typ en gryta av den så den får koka ett tag, inte bara steka lite snabbt.
Citera
2010-09-13, 21:23
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cujo
Jag är ingen storförbrukare av ströbröd märker jag... Har två paket i skåpet, bäst före 2005 resp. 2007. Så länge det har förvarats torrt och "ej över normal rumstemperatur" borde det inte vara så farligt eller?

Lasse, 2-3 dagar skulle jag säga. Kanske fyra, men då skulle jag se till att göra typ en gryta av den så den får koka ett tag, inte bara steka lite snabbt.

Grymt, tackar!
Citera
2010-09-14, 00:02
Medlem
Jag hittade kokekörv i frysen där förpackningsdatumet var lite över ett år sedan. Om jag frös in dem innan utgångsdatumet, kan jag då äta dom idag? De ser lite frostskadade ut men annars helt ok. Fläskkött
Citera
2010-09-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Jag hittade kokekörv i frysen där förpackningsdatumet var lite över ett år sedan. Om jag frös in dem innan utgångsdatumet, kan jag då äta dom idag? De ser lite frostskadade ut men annars helt ok. Fläskkött

Åh fyfan, jag provade - dels är de gråaktiga i färgen, korven smakar fortfarande helt ok men skinnet som i normala fall är "krispigt" vad nu segt som gummi och i korven hade fettet blivit till en äcklig rinnande gegga. Nu blir det enbart korvbröd med ketchup och senap till kvällsmat då jag inte har något annat i brödväg
Citera
2010-09-14, 00:24
Halloj

såhär ligger det till, redan när jag gick in i byggnaden kände jag alifaterna från hönan och blev mycket hungrig. jag slog till och köpte den för att sedan äta halva. nu står det att den bör ätas direkt men kan jag inte lägga den i kylskåpet eller något för att äta den imorn?
Citera
2010-09-16, 22:45
Medlem
BaldiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Åh fyfan, jag provade - dels är de gråaktiga i färgen, korven smakar fortfarande helt ok men skinnet som i normala fall är "krispigt" vad nu segt som gummi och i korven hade fettet blivit till en äcklig rinnande gegga. Nu blir det enbart korvbröd med ketchup och senap till kvällsmat då jag inte har något annat i brödväg

Piffa upp korven med lite grillkrydda så borde den gå att äta.
Citera
2010-09-18, 21:25
Medlem
Hur länge håller havregryn? På paketet står bäst före 15 sept. Men hur längre är det ok att äta, och att det smakar ok. Ett par månader till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in