Köpte ett kilo färdiga köttbullar till nedsatt pris, men de går ut i morgon. Kommer jag att dö om jag dricker öl och äter kalla köttbullar efter kl 24 eller måste jag smaska i mig hela kilot innan midnatt?
Ja, jag skojar!
Hörde en rälig historia om en man som rensade kylskåp och frys och upptäckte ett stort antal matvaror som skulle gå ut dagen efter. Eftersom han var fattig och lite dum i huvvet beslutade han sig för att käka upp ALLT innan tolvslaget så inget skulle förfaras. Han dog av att han spräckte en tarm. Frid över hans minne.
Har en hel kyckling som jag fryste in och sedan tog upp för att äta. Nu har jag fryst in den igen eftersom det inte blev av. Kan man äta den när man tar upp den sen eller kommer det inte smaka gott? Den har ju blivit upptinad flera gånger då. Den är i sin originalförpackning.
Har en hel kyckling som jag fryste in och sedan tog upp för att äta. Nu har jag fryst in den igen eftersom det inte blev av. Kan man äta den när man tar upp den sen eller kommer det inte smaka gott? Den har ju blivit upptinad flera gånger då. Den är i sin originalförpackning.
Jag skulle inte äta den det finns vidriga bakterier i fågel jag pratar inte om den blir god eller inte men man kan bli jättesjuk av att äta mat som förvarats fel
har en prinsess bakelse som stått i kylskåpet i 4 dagar. Går den att äta? luktar lite konstigt från den men är fan så sugen!! svar inom 10 minuter annars är den uppäten
har en prinsess bakelse som stått i kylskåpet i 4 dagar. Går den att äta? luktar lite konstigt från den men är fan så sugen!! svar inom 10 minuter annars är den uppäten
Jag har ställt frågan här tidigare, och även googlat, men inte fått något bra entydigt svar.
Hur länge håller ett kokt ägg med skal i rumstemperatur eller däröver? Någon som gjort empiriska studier?
Jag har ställt frågan här tidigare, och även googlat, men inte fått något bra entydigt svar.
Hur länge håller ett kokt ägg med skal i rumstemperatur eller däröver? Någon som gjort empiriska studier?
I samband med påsk så har jag haft kokta ägg ute i rumstemperatur i 8 dagar utan att de har ruttnat. Självklart är dock gulans yttre helt grönt .
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!