2011-05-07, 13:58
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Hur vet man att en mango är ätmogen?

När den är mjuk, luktar mer sött och aromatiskt och den är ofta inte så grön.
Citera
2011-05-07, 14:17
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Köpte ett kilo färdiga köttbullar till nedsatt pris, men de går ut i morgon. Kommer jag att dö om jag dricker öl och äter kalla köttbullar efter kl 24 eller måste jag smaska i mig hela kilot innan midnatt?

Hörde en rälig historia om en man som rensade kylskåp och frys och upptäckte ett stort antal matvaror som skulle gå ut dagen efter. Eftersom han var fattig och lite dum i huvvet beslutade han sig för att käka upp ALLT innan tolvslaget så inget skulle förfaras. Han dog av att han spräckte en tarm. Frid över hans minne.

Citera
2011-05-11, 12:51
Medlem
Gfields avatar
Jag köpte lite gravad lax som går ut idag och slängde i frysen. Hur länge håller den där?
Citera
2011-05-11, 14:32
Medlem
slowmedowns avatar
Har en hel kyckling som jag fryste in och sedan tog upp för att äta. Nu har jag fryst in den igen eftersom det inte blev av. Kan man äta den när man tar upp den sen eller kommer det inte smaka gott? Den har ju blivit upptinad flera gånger då. Den är i sin originalförpackning.
Citera
2011-05-11, 16:38
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Har en hel kyckling som jag fryste in och sedan tog upp för att äta. Nu har jag fryst in den igen eftersom det inte blev av. Kan man äta den när man tar upp den sen eller kommer det inte smaka gott? Den har ju blivit upptinad flera gånger då. Den är i sin originalförpackning.

Jag skulle inte äta den det finns vidriga bakterier i fågel jag pratar inte om den blir god eller inte men man kan bli jättesjuk av att äta mat som förvarats fel
Citera
2011-05-12, 02:02
Medlem
Zlaneks avatar
har en prinsess bakelse som stått i kylskåpet i 4 dagar. Går den att äta? luktar lite konstigt från den men är fan så sugen!! svar inom 10 minuter annars är den uppäten
Citera
2011-05-12, 09:24
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
har en prinsess bakelse som stått i kylskåpet i 4 dagar. Går den att äta? luktar lite konstigt från den men är fan så sugen!! svar inom 10 minuter annars är den uppäten

Den smakade bra va?
Citera
2011-05-12, 17:46
Medlem
Jouniors avatar
Stekte bacon igår kväll. Har legat framme i rumstemperatur i närheten av plattorna, så kanske i 25 grader. Kan jag äta de 18 timmar senare? Tack!
Citera
2011-05-13, 11:11
Medlem
zepofans avatar
Jag har ställt frågan här tidigare, och även googlat, men inte fått något bra entydigt svar.
Hur länge håller ett kokt ägg med skal i rumstemperatur eller däröver? Någon som gjort empiriska studier?
Citera
2011-05-13, 11:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag har ställt frågan här tidigare, och även googlat, men inte fått något bra entydigt svar.
Hur länge håller ett kokt ägg med skal i rumstemperatur eller däröver? Någon som gjort empiriska studier?
I samband med påsk så har jag haft kokta ägg ute i rumstemperatur i 8 dagar utan att de har ruttnat. Självklart är dock gulans yttre helt grönt .

~Paul~
Citera
2011-05-14, 00:29
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Den smakade bra va?

Nej

Var tvungen att slänga den
Citera
2011-05-15, 10:29
Medlem
Kyotes avatar
Klyftpotatis som legat i en kall ugn 14 timmar över natten, tror ni jag kan käka dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in