2017-11-28, 10:40
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det står väl utgångsdatum på burken.
hittar faktiskt inget. dessutom måste man ju inte alltid följa de där datumen till punkt och pricka
Citera
2017-11-28, 13:09
Medlem
MataRengis avatar
Släng. Köp nytt.
Citera
2017-11-28, 18:36
Medlem
Ratis avatar
Jag har en färdig pepparkaksdeg med b-f datum 13 december. Men om jag bakar pepparkakor av degen så bör väl hållbarheten förlängas avsevärt?
Citera
2017-11-28, 19:37
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag har en färdig pepparkaksdeg med b-f datum 13 december. Men om jag bakar pepparkakor av degen så bör väl hållbarheten förlängas avsevärt?
Det skulle jag tro eftersom vattnet försvinner när du gräddar. Torra pepparkakor bör hålla avsevärt längre än blöt deg.
Citera
2017-11-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Då förlängs hållbarheten till några år.
Citera
2017-11-29, 20:58
Medlem
Trogskalles avatar
Köpte ett storpack köttbullar med utgångsdatum 11 december som jag slängde in i frysen. Dom lär väl inte hinna härskna till den 24:de december? Samma sak med prinskorv?
Vill handla så mycket julmat som möjligt i god tid. Hatar att köa nästan en timme i överfulla affärer dagarna innan jul. Det om något borde väl vara dåligt för kylvaror?
Citera
2017-11-29, 21:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Köpte ett storpack köttbullar med utgångsdatum 11 december som jag slängde in i frysen. Dom lär väl inte hinna härskna till den 24:de december? Samma sak med prinskorv?
Vill handla så mycket julmat som möjligt i god tid. Hatar att köa nästan en timme i överfulla affärer dagarna innan jul. Det om något borde väl vara dåligt för kylvaror?
Finns ingen risk att dom skulle härskna på mindre än en månad i frysen.
Citera
2017-11-29, 22:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Har du förstått hur en frys fungerar och varför man använder en sådan?
Citera
2017-11-29, 23:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
1 månad i frysen är inga problem för den typen av matvaror, klarar sig flera månader.
Citera
2017-11-30, 10:40
Bannlyst
Citat:

Trögskalle.
Vet du ens vad en frys är?
Dina köttbullar håller sig i frysen till nästa jul.
Citera
2017-11-30, 18:02
Medlem
Oöppnad förpackning av Turkisk Yoghurt bäst före 26/11, bara att slänga? Hade antagligen gjort det om förpackningen var oöppnad, nu vet jag inte hur den är. Öppna och lukta eller slänga direkt?
Citera
2017-11-30, 20:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Oöppnad förpackning av Turkisk Yoghurt bäst före 26/11, bara att slänga? Hade antagligen gjort det om förpackningen var oöppnad, nu vet jag inte hur den är. Öppna och lukta eller slänga direkt?
Den håller nog ett par veckor till, minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in