2009-11-02, 02:38
Medlem
Nu får ni ta och använda hjärnan grabbar!

Vad hände när DVD-spelarna först kom ut? Dom var inte direkt billiga. Vad hände när platt-TV först kom ut? Samma sak där.

När SN hade sin konferans om priset på LD kan jag svära på att när någon drog till med frågan om "varför ett så högt pris?" så blev svaret "because we can!"

Och de är ju precis så de är, ny produkt kommer sälja oavsett! När LD blir "old news" kommer den sjunka i pris och en ersättningsprodukt som är ny och attraktiv på marknaden kommer poppa upp fort som fan.

Dom kan säga vad dom vill och folk kan klaga, men inget kommer ändra faktumet att tillgång och efterfrågan funkar! Det var stor efterfrågan, så när det plötsligt blev tillgång, klart som fan att det inte blir billigt. Hade bara varit dumt av SN att ta ett lågt pris. Då hade jag tvivlat på att dom kunde något om marknadsföring eller borde agera som leverantörer.

Jag vet inte vad jag vill med detta inlägget men jag är trött på att folk klagar på något som inte kan hjälpas. Skriv tripprapporter och visst släng in klagomål går väl bra, men älta inte det hela.

Jag litar på Fredrik när han ber oss ha tålamod, så det är vad jag tänker göra. Notera också att jag inte kommer älta mitt klagomål om att folk klagar på något som är så simpelt och förstå egentligen, haha

Peace & Patience!

(Fotnot: Jag saknar verkligen spice )
Citera
2009-11-02, 02:56
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reel-Me-In

Vad hände när DVD-spelarna först kom ut? Dom var inte direkt billiga. Vad hände när platt-TV först kom ut? Samma sak där.

När SN hade sin konferans om priset på LD kan jag svära på att när någon drog till med frågan om "varför ett så högt pris?" så blev svaret "because we can!"

Och de är ju precis så de är, ny produkt kommer sälja oavsett! När LD blir "old news" kommer den sjunka i pris och en ersättningsprodukt som är ny och attraktiv på marknaden kommer poppa upp fort som fan.

Dom kan säga vad dom vill och folk kan klaga, men inget kommer ändra faktumet att tillgång och efterfrågan funkar! Det var stor efterfrågan, så när det plötsligt blev tillgång, klart som fan att det inte blir billigt. Hade bara varit dumt av SN att ta ett lågt pris. Då hade jag tvivlat på att dom kunde något om marknadsföring eller borde agera som leverantörer.

Jag vet inte vad jag vill med detta inlägget men jag är trött på att folk klagar på något som inte kan hjälpas. Skriv tripprapporter och visst släng in klagomål går väl bra, men älta inte det hela.

Jag litar på Fredrik när han ber oss ha tålamod, så det är vad jag tänker göra. Notera också att jag inte kommer älta mitt klagomål om att folk klagar på något som är så simpelt och förstå egentligen, haha

Peace & Patience!

(Fotnot: Jag saknar verkligen spice )
Som jag har sagt innan, jag har inga problem med devisen lagligt=dyrt, speciellt inte när priset är självklart utefter det du tog upp i ditt inlägg.
Men det jag och många med mig har klagat på är att det inte bara är dyrt, det är dessutom dåligt. För det priset bör man få ett både längre och kraftigare rus.
Men som sagt, det är väl bara att vänta.
Citera
2009-11-02, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reel-Me-In

Om vi säger såhär då, om alla dvd spelare försvann och någon sen lanserade en dvd-spelare med reklamen att nu är den nya generationens dvd-spelare här, visst den kostar nästan det dubbla mot dvd-spelarna förr i tiden men det är samma kvalitet, till o med nästan blueray. Sen när du stoppar i din film visar det sig att den spelar upp i gammal VHS kvalitet. Skulle du inte bli arg och klaga? Skulle du inte bli ännu argare om återförsäljaren vägrade erkänna sitt svindleri och martyrade som fan? Ja vi använder hjärnan men man har också sitt rykte och företagets image att tänka på som företagare och då kopplas osökt girighet och griseri till SN i min hjärna iaf idag.
Citera
2009-11-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorgon
ja GS har faktiskt aldrig gjort mig besviken heller. Alltid snabbt och bra, gör allt för att göra mig nöjd

Jag har då aldrig blivit speciellt besviken vad gäller den forna tidens mixar. Eller ok de senaste batcherna av Smoke var långt ifrån samma kvalité som de tidigare och visst fanns det flera mixar som aldrig blev någon favorit. Men i stora drag gillade jag det mesta, oavsett vem som sålde det.

Att GS är en bra shop kan jag skriva under på, men jag har alltid fått snabba leveranser från de sidor jag handlat.

Visst, NH var ett underbart röka till ett än mer underbart pris. Frågan är dock om GS kan påverka marknaden i detta fall, känns lite som att ifall det funnits några schyssta substitut till alla dessa 15minuters rus så hade någon shop börjat saluföra det.

Men visst väntar jag ivrigt på att GS ska lansera lite mixar, kanske får vi se ett nytt NH-mirakel, vem vet. Men jag kommer iaf förhålla mig skeptisk till den nya generationens mixar fram tills dess att det kan garanteras kvalité.
Citera
2009-11-02, 14:14
Medlem
Någon som vet ungefär när goodsmoke får in sina nya rökmixer? blir det innan jul eller dröjer det till nästa år?
Citera
2009-11-02, 16:58
Medlem
Kan tillägga att jag gav lunar diamond en chans till idag och det tog fanimej inte mer än 13 minuter innan jag var totalt nykter! jag har aldrig varit med om någon sämre rökmix/drog över huvudtaget och jag pissar på både spicenordic och Lunarserien!
Citera
2009-11-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Kan tillägga att jag gav lunar diamond en chans till idag och det tog fanimej inte mer än 13 minuter innan jag var totalt nykter! jag har aldrig varit med om någon sämre rökmix/drog över huvudtaget och jag pissar på både spicenordic och Lunarserien!

Så mycket för den längre effekten. Att Lunar Gold var/är identiskt rusmässigt med JWH-250 är svårt att förneka. Men jag trodde faktiskt att LD iaf skulle ha ett längre rus. Fast jag har även märkt att toleransen även sänker ruslängden, jag blev inte stenad mer än några minuter sist jag rörde JWH-250.
Citera
2009-11-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Så mycket för den längre effekten. Att Lunar Gold var/är identiskt rusmässigt med JWH-250 är svårt att förneka. Men jag trodde faktiskt att LD iaf skulle ha ett längre rus. Fast jag har även märkt att toleransen även sänker ruslängden, jag blev inte stenad mer än några minuter sist jag rörde JWH-250.

Det var nästan så att jag skrattade och grät på samma gång, han inte mer än att tänka "fan jag är ju lite stenad" innan ruset bara rann av mig på exakt 13 minuter(tog tiden).
Ibland har jwh-250 gjort mig ordentligt stenad i runt 30-40 minuter, så hade inte förvånat mig om det inte är jwh-250 i det här utan jwh-getskit!
Citera
2009-11-02, 18:54
Medlem
Citat:
Det var nästan så att jag skrattade och grät på samma gång, han inte mer än att tänka "fan jag är ju lite stenad" innan ruset bara rann av mig på exakt 13 minuter(tog tiden).
Ibland har jwh-250 gjort mig ordentligt stenad i runt 30-40 minuter, så hade inte förvånat mig om det inte är jwh-250 i det här utan jwh-getskit!

När jag gav upp JWH-250 och tog en paus (var väl nån dag sedan) så satt ruset i nästan enbart under peaken, mellan 5-10min. Visst blev man seg och passiv efter peaken men ingen skön känsla alls. Haha jag minns jag var så frustrerad en dag när jag köpte en pizza för att avnjuta framför TVn.

Gick ut på balkongen rökte en pipa, gick in satte mig vid TVn och tänkte muncha. Effekten hann typ gå ur tillräckligt för att jag skulle förlora aptiten så sedan var det bara att ladda om pipan springa ut och röka igen. Tog mig säkert 1½ timme att äta klart och allt stress med rökat förstörde nog mer än det gav, även om de tuggor jag hann få i mig mellan varven var sådär grymt goda (Trots att de var lite väl kalla)
Citera
2009-11-02, 19:25
Medlem
två nya frågor har dykt upp!

1. Har spiceshop lagt ner?

2. Det står på spice(ripoff)nordics hemsida att de snart får en ny rökmix! Låt mig gissa, nya lunar platinum, nu med ännu "starkare och längre" rus än lunar diamond!
Citera
2009-11-02, 20:37
Medlem
West-ens avatar
OT raderat. Tråden handlar om örtmixen "Lunar Diamond" och det är således även vad som ska diskuteras. /Mod
Citera
2009-11-03, 07:42
Bannlyst
Citat:
två nya frågor har dykt upp!

1. Har spiceshop lagt ner?

2. Det står på spice(ripoff)nordics hemsida att de snart får en ny rökmix! Låt mig gissa, nya lunar platinum, nu med ännu "starkare och längre" rus än lunar diamond!

Vad som förvånar mig mest (och jag är nog inte ensam) är:

Varför fortsätter du beställa produkten när den är så jävla skitdålig, dyr, avsaknad av "bra" substanser, dryga giriga fittor som tagit in den och har en ful förpackning samt löjligt namn?

Något oförstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in