Nu får ni ta och använda hjärnan grabbar!
Vad hände när DVD-spelarna först kom ut? Dom var inte direkt billiga. Vad hände när platt-TV först kom ut? Samma sak där.
När SN hade sin konferans om priset på LD kan jag svära på att när någon drog till med frågan om "varför ett så högt pris?" så blev svaret "because we can!"
Och de är ju precis så de är, ny produkt kommer sälja oavsett! När LD blir "old news" kommer den sjunka i pris och en ersättningsprodukt som är ny och attraktiv på marknaden kommer poppa upp fort som fan.
Dom kan säga vad dom vill och folk kan klaga, men inget kommer ändra faktumet att tillgång och efterfrågan funkar! Det var stor efterfrågan, så när det plötsligt blev tillgång, klart som fan att det inte blir billigt. Hade bara varit dumt av SN att ta ett lågt pris. Då hade jag tvivlat på att dom kunde något om marknadsföring eller borde agera som leverantörer.
Jag vet inte vad jag vill med detta inlägget men jag är trött på att folk klagar på något som inte kan hjälpas. Skriv tripprapporter och visst släng in klagomål går väl bra, men älta inte det hela.
Jag litar på Fredrik när han ber oss ha tålamod, så det är vad jag tänker göra. Notera också att jag inte kommer älta mitt klagomål om att folk klagar på något som är så simpelt och förstå egentligen, haha
Peace & Patience!
(Fotnot: Jag saknar verkligen spice

)