2009-10-31, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Det hade jag faktiskt ingen aning om. Är det livsmedelsverket som sätter stopp där?

Du anar inte hur rätt du har.
Men nu ska SN jobba för att pumpa ut kvalitetspodukter, det tar lite tid att göra det bara. Men ha tålamod, det kommer.
Citera
2009-10-31, 13:26
Medlem
Graspars avatar
Varför ska jag röka samma cannabinoid i billiga örter, majsstärkelse och konserveringsmedel för över en hundring grammet när jag lika gärna kan blanda det i tobak och få samma effekt för 20:- grammet.

Jag förstår att ni inte kan blanda en egen rökmix i badkaret och sälja, men det blir lite svårt för mig att bli sugen att beställa röka från er när jag vet hur lätt det är att göra eget som faktiskt blir prisvärt. Köp in lite cannabinoider och sälj om nu färdiga rökmixar än så länge är för dyrt.
Citera
2009-10-31, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graspar
När du sitter här och skriver låter det som om ni säljer rökmixarna som någon slags tjänst till oss och vi borde visa vår tacksamhet genom att köpa.
Varför ska jag röka samma cannabinoid i billiga örter, majsstärkelse och konserveringsmedel för över en hundring grammet när jag lika gärna kan blanda det i tobak och få samma effekt för 20:- grammet.

Jag förstår att ni inte kan blanda en egen rökmix i badkaret och sälja, men det blir lite svårt för mig att bli sugen att beställa röka från er när jag vet hur lätt det är att göra eget som faktiskt blir prisvärt. Köp in lite cannabinoider och sälj om nu färdiga rökmixar än så länge är för dyrt.

ok, tänk bara på att när sverige förbjuder jwh-250/200 så är SN:s produkter fortfarande lagliga.
Så fort ni pratar om någon kemikalie på forumet så byter vi recept för att bevara rökat på marknaden.
Du ska inte underskatta vikten av att hålla käften i ämnet kemikaliebetäckningar.
Citera
2009-10-31, 15:37
Medlem
Lunar Diamond är helt okej rökmix om inte priset vore så högt. Effekterna är inte så långvariga som på de klassade rökmixar, håller i ca. 1h. Ett skönt och klart rus, lämnar dig inte trött efteråt som vissa andra rökmixar. Smaken är helt okej (fruktig, blueberry smaken iaf) och doseringen är ca 0.2-0.3gr för mig. Konsistensen är inte lika fluffig som t.ex. spice gold/diamond men brinner bra förövrigt.

Om du behöver ett lagligt alternativ och har pengarna, så är LD en helt klart godkänd rökmix. Klart att man vill ha ett längre rus i klass med de klassade cannabinoider, men de är som sagt olagliga. Som någon redan sagt i tråden var rökmixmarknaden bortskämd förr, även då klagades det på en massa rökmixar, nu klagar man över hur bra de klassade rökmixar var.
Citera
2009-10-31, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Lunar Diamond är helt okej rökmix om inte priset vore så högt. Effekterna är inte så långvariga som på de klassade rökmixar, håller i ca. 1h. Ett skönt och klart rus, lämnar dig inte trött efteråt som vissa andra rökmixar. Smaken är helt okej (fruktig, blueberry smaken iaf) och doseringen är ca 0.2-0.3gr för mig. Konsistensen är inte lika fluffig som t.ex. spice gold/diamond men brinner bra förövrigt.

Om du behöver ett lagligt alternativ och har pengarna, så är LD en helt klart godkänd rökmix. Klart att man vill ha ett längre rus i klass med de klassade cannabinoider, men de är som sagt olagliga. Som någon redan sagt i tråden var rökmixmarknaden bortskämd förr, även då klagades det på en massa rökmixar, nu klagar man över hur bra de klassade rökmixar var.

Grejen är att det finns rökmixar som är precis som lunar diamond men för halva priset.
Citera
2009-10-31, 16:34
Medlem
Graspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
ok, tänk bara på att när sverige förbjuder jwh-250/200 så är SN:s produkter fortfarande lagliga.
Så fort ni pratar om någon kemikalie på forumet så byter vi recept för att bevara rökat på marknaden.
Du ska inte underskatta vikten av att hålla käften i ämnet kemikaliebetäckningar.

Jovisst, det såg vi ju nyligen när jwh-018 med flera blev klassade efter att det pratats om dom på forum, ni rensade hela sortimentet bortsett från piller och kratom.
Så kommer ni nu med nya mixar, innehållandes jwh-250 efter att det diskuterats på forumet.

Er respons? Sitta och skoja om att scamma alla som beställer.
Citera
2009-10-31, 17:29
Medlem
Om inte lunarserien innehåller 250 så innehåller den 200 som är exakt likadan. Säger sn något annat ljuger de.
Citera
2009-10-31, 17:49
Medlem
Graspars avatar
Jo, det hette ju länge att spice inte var något annat än naturliga örter. Så att ljuga om vad produkterna innehåller är ju inget nytt.
Jag förstår däremot varför det görs, antingen är tillverkarna själva lika hemlighetsfulla mot shopparna eller så är det för att försena en klassning. Båda två fullt acceptabla skäl, faktiskt.

Och ja, klart ni får skoja. Just det skämtet kanske är lite väl klumpigt men skitsamma. Lunar mixarna är inget problem heller, får ni in nåt som är värt pengarna så kommer jag gladeligen beställa igen.
Citera
2009-10-31, 17:59
Medlem
Svar till killarna på sn:

Givetvis visste jag direkt att hoten från er skulle hagla endast för att jag och mina fellow stoners uttrycker vår besvikelse över era senaste produkter.
Uppenbarligen så står ni över alla andra företag eftersom att ni och ert kära lunar inte får kritiseras på något sätt.

Till höger står det att lunar diamond är starkare och har längre effekt. Menar ni att det har starkare och längre effekt än vanligt syre eller? för ni kan omöjligt mena att det är starkare än lunar gold(som för övrigt varar i 15 minuter och gör en semi-bäng)?

Du som skrev att ni ska lägga ner för att jag gnäller borde seriöst växa upp! tror du att en kran eller varför inte Ica lägger ner när en kund kommer med klagomål över en undermålig produkt? NEJ! de tittar givetvis över produkten och ser till att den i fortsättningen uppfyller kundens krav.

Jag säger detta dels för att framföra mitt missnöje med att ha skänkt er över 800 kronor inom loppet av en vecka och i gengäld fått vad jag anser vara en totalt undermålig produkt.

Ni kanske har missat att flashback är ett forum där vem fan som helst får uttrycka sina åsikter och tankar, men så fort någon klagar över era produkter så blir man idiotförklarad och hotad.

Ni får för min del mer än gärna lägga ner er lilla lurendrejarverksamhet som ni för nu, innan förknippade jag er med kvalitet, snabb leverans och helt ok priser(likaså mina vänner).

Ska ni fortsätta på samma bana med höga priser och skitprodukter, lägg ner, men det finns väldigt många här ute som hoppas på att ni är intresserade av att sälja oss produkter i klass med spice och bättre. Då skulle alla här gladeligen betala era sjuka priser, men när ni dessutom pissar oss i ansiktet på det här viset så blir jag uppriktigt arg.

Smartbarfredrik: du säger att ni blir smutskastade och får det att verka som att det ni gör är för välgörenhet, men du glömmer att vi alla har betalat hutlösa priser för rena skräpet, sluta leka martyr, du skämmer bara ut dig då.
Ta istället till dig kritiken och vänta med att släppa nya produkter tills ni vet att de kan uppfylla någon funktion!

Ni har just förlorat mig som kund för alltid, ska säga till vännerna att handla från goodsmoke eller pulvermannen i fortsättningen, peace!
Citera
2009-10-31, 18:05
Medlem
har jag fattat rätt att ni byter den kemiska uppsättningen och innehållet varje gång någon nämner det på forumet?
Citera
2009-10-31, 18:32
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finntok
Du är den ända jäveln i världen som kan få en berusningseffekt av de låga doserna du tar, vilket gör dina poster helt ointressanta då endast minioriteten av en minioritet kan relatera till det du skriver.

Det räcker med att få din recension en gång, det du gör just nu med dina liveraporter sida efter sida är rent av reklam.

Nu väljer jag att kommentera ditt inlägg fast jag egentligen hade tänkt låta bli. Det finns nämligen lite saker jag vill ta upp rörande ruset på rökmixar och då naturligtvis med tanke på LD.

1. Jag är känslig på rökmixar och om nu LD är bra så borde jag ju märka det om jag röker 2-3ggr mer av det än av andra rökmixar, som jag får mycket bättre effekt av.

2. Jag vet hur otroligt påverkad och välmående man kan bli av vissa rökmixar och det ruset fick jag lätt med små mängder NH, men når alltså inte upp till det på långa vägar med Lunar.

3. Vid mina utprovningar har jag avslutat med att dra i mig Ex-Ses och YF för att det ska hända något och då jävlar blir det åka av, men inte av Lunar enbart. Jag tillskriver effekten YF, för jag har inte lyckats komma upp i samma rus på enbart Lunar, och Ex-Ses är inte så starkt. Alltså gör jag knappast reklam för Lunar, utan snarare YF i så fall och det går inte att få tag på lagligt längre.

Jag är extremt missnöjd och besviken med de här ”nya och lagliga” rökmixarna. Om LD skulle vara det bästa som går att köpa lagligt just nu så kanske det är på tiden att börja odla eget. Jag är nu framförallt mycket skeptisk till vad som kommer här näst på rökmixmarknaden och lär inte lägga ut mer pengar på något som inte är väl testat av andra först.

Det är så tråkigt att det bara blir sämre och dyrare hela tiden. Men den handlare som kan leverera grejer i klass med Northern Heights till ett vettigt pris borde nu kunna ”skära guld med täljkniv” på marknaden. Mitt hopp står till Goodsmoke nu, kanske att den som väntar på något gott inte väntar för länge? Vi får hoppas och se.
Citera
2009-11-02, 01:19
Medlem
Nu tycker jag vi ska ta det lugnt med klagandet på Ns.
Lunar produkterna må vara skit för oss lite mer inbitna och vana rökare, men Ns är väl dom ända i Sverige så vitt jag vet som i allafall försöker skaffa fram laglit röka igen?
Nu tycker jag som många andra att Lunar inte håller standarden om man jämför med Spice produkterna och den äkta varan. Men vi måste ändå erkänna att det var ett gott första försök, för visst blev borta tyvärr bara för stunden. Funkar ju för den som aldrig rökt förr men vill testa hur det känns.

Vi kan ju bara hoppas att det snart kommer ett som varar längre, ca 1-2h så blir jag nöjd.
Så länge är det bara till att rulla tummarna och bruka den äkta varan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in