Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Goodsmokes rökmixar är precis like dåliga som SNs, end off.
Detta börjar spåra ur med alla site representanter som ska hylla sin egen skit.
Idd, jag förstår inte varför människor måste göra skillnad på olika siter. Ok att många verkar vara besvikna på SN pga LG/LD fiaskot. Men jag hör inte samma klagomål på de rökelser som PS och numera GS säljer, trots att det i slutändan är samma skit.
Ok, SN tar mer betalt, de spenderar dessutom vad jag vet mer pengar på marknadsföring, har ett enligt mig starkare varumärke (kanske inte på FB men rent generellt vet fler mindre insatta vilka SN är) vilket gör att deras kundkrets är bredare och de bör ha tillräcklig efterfrågan för att ta ut dessa priser.
Tycker du att det är för dyrt, köp inte. Men de har uppenbarligen lyckats sälja en hel del produkter så priset verkar acceptabelt för somliga. Ok att vissa/en hel del blivit missnöjda av kvalitén på produkten men man skall återigen komma ihåg att priset inte är direkt kopplad till kvalité utan till efterfrågan. Och efterfrågan på rökmixar är stor just nu, därför blir priset därefter.
Att enbart hacka på SN leder ingenstans, känner ni er lurade pga kvalitén så får ni väl använda er makt som konsumenter och skita i att handla där. Självklart står det även i er konsumentmakt att sprida omdömen om shopen men vad många verkar glömma bort är att det faktiskt inte finns några bra alternativ på den lagliga marknaden.
SN är inte ensamma om att sälja skit just nu, de kanske tar mest betalt men ingen tvingar er att köpa och som vuxna människor ansvarar man ytterst för sina handlingar. När jag beställde LG hade jag inga förhoppningar alls, tänkte att det vore kul att prova. Visst blev jag besviken men ingen tvingade mig att beställa, jag bytte medvetet mina pengar mot en produkt vars kvalité var okänd. Klarar man inte av att acceptera det faktumet så får man sonika vänta tills det börjar komma omdömen och försöka bilda sig en bättre uppfattning angående huruvida man vill investera i produkten.
Nu skiter jag i den delen av kundkretsen som kan tänkas vara minderåriga, dessa ska ge fan i droger oavsett vad.
Ska vi sluta basha SN och istället inse att det rör sig om en nationell brist på funktionellt lagligt röka? Och om priset inte passar så köper man inte.
Det enda jag skulle kunna gnälla på är väl att SN länkar till en mycket oseriös kommentar i LG-tråden som en recension, å andra sidan publicerar man en relativt negativ recension på hemsidan och även länkar till tråden där den som läser innan de beställer kommer mötas av mycket negativ kritik.