2009-11-03, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Vad som förvånar mig mest (och jag är nog inte ensam) är:

Varför fortsätter du beställa produkten när den är så jävla skitdålig, dyr, avsaknad av "bra" substanser, dryga giriga fittor som tagit in den och har en ful förpackning samt löjligt namn?

Något oförstående?

Påstår du att vi som "gnäller" (yttrar negativa åsikter om era produkter baserat på empiriska studier, ehm..) beställer igen eller syftar du på att just den personen du quotar har beställt om och om igen?

Men ja, mycket av kritiken är larvig. Finns efterfrågan så är priset rätt, oavsett om det uppfattas som dyrt eller ej.
Citera
2009-11-03, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Påstår du att vi som "gnäller" (yttrar negativa åsikter om era produkter baserat på empiriska studier, ehm..) beställer igen eller syftar du på att just den personen du quotar har beställt om och om igen?

Men ja, mycket av kritiken är larvig. Finns efterfrågan så är priset rätt, oavsett om det uppfattas som dyrt eller ej.

"Kan tillägga att jag gav lunar diamond en chans till idag och det tog fanimej inte mer än 13 minuter innan jag var totalt nykter!"
Citera
2009-11-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Vad som förvånar mig mest (och jag är nog inte ensam) är:

Varför fortsätter du beställa produkten när den är så jävla skitdålig, dyr, avsaknad av "bra" substanser, dryga giriga fittor som tagit in den och har en ful förpackning samt löjligt namn?

Något oförstående?

Fredrik, fredrik, fredrik... nu ska jag förklara ett par saker för dig eftersom att du verkar väldigt förvirrad!

1. har bara beställt gold och diamond 1 gång var, det jag rökte igår var ur orginalpåsen som jag aldrig rökte upp! Att du ens tror att någon vid sitt sinnes rätta tillstånd skulle köpa lunarprodukterna ytterligare en gång är skrattretande.

2. När har jag någonsin kallat er för dryga, giriga fittor? här tror jag faktiskt bara att det är ditt dåliga samvete som avspeglar sig och det är ditt undermedvetna som ber om ursäkt till era trogna kunder som ni med lunarprodukterna har totalblåst!

3. Har aldrig klagat på varken förpackningen eller namnet. Tvärtom, det är de enda sakerna som är bra med produkten! ni kan ju egentligen skita i att ha något i påsen och bara skicka en tom påse för 400 spänn, hade blivit lika påverkad utan att behövt röka något!

Har du fler genialiska utlåtanden herr "smart"barfredrik? eller ska du återgå till att fila på din senaste scam?
Citera
2009-11-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure

Är kritiken larvig? jag bryr mig inte allt för mycket om priset egentligen! slängde iväg beställningar för flera tusenlappar under spice-eran, men så fick jag också någon form av valuta för mina pengar, istället för en minst sagt undermålig produkt!

Att sedan smartbarfredrik inte ens kan erkänna det alla andra här redan vet, att lunarserien är skräp, är det som gör att jag fortfarande gnäller här.
Citera
2009-11-03, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Fredrik, fredrik, fredrik... nu ska jag förklara ett par saker för dig eftersom att du verkar väldigt förvirrad!

1. har bara beställt gold och diamond 1 gång var, det jag rökte igår var ur orginalpåsen som jag aldrig rökte upp! Att du ens tror att någon vid sitt sinnes rätta tillstånd skulle köpa lunarprodukterna ytterligare en gång är skrattretande.

2. När har jag någonsin kallat er för dryga, giriga fittor? här tror jag faktiskt bara att det är ditt dåliga samvete som avspeglar sig och det är ditt undermedvetna som ber om ursäkt till era trogna kunder som ni med lunarprodukterna har totalblåst!

3. Har aldrig klagat på varken förpackningen eller namnet. Tvärtom, det är de enda sakerna som är bra med produkten! ni kan ju egentligen skita i att ha något i påsen och bara skicka en tom påse för 400 spänn, hade blivit lika påverkad utan att behövt röka något!

Har du fler genialiska utlåtanden herr "smart"barfredrik? eller ska du återgå till att fila på din senaste scam?

Ok....har jag missuppfattat dig så ska du få en ersättning nu när vi kommer in med en ny produkt.....har dock inte så flashigt namn eller förpackning.

Ge mig ditt nummer i ett privat meddelande så ringer jag.
Citera
2009-11-03, 15:59
Medlem
PettaXs avatar
Haha du lär ju bli besviken nu då med tanke på att goodsmoke har tagit in White Label och K2 summit, Så sluta trakassera SN då SN har lyckats få in helt annan rökelse. Keep Going SN
Citera
2009-11-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Haha du lär ju bli besviken nu då med tanke på att goodsmoke har tagit in White Label och K2 summit, Så sluta trakassera SN då SN har lyckats få in helt annan rökelse. Keep Going SN

Skrattar bäst som skrattar sist. Dom har tagit in dessa två rökelser temporärt då deras egna blivit uppehållen i tullen. Dock så kommer väl den också att vara tillgänglig snart.

Trakassera? Jag visar bara mitt missnöje mot en shop som valt att löjlig mycket i betalt för en vara som uppenbarligen knappt funkar. Det är inte ok, jag som konsument har all rätt i världen att tycka det. Och förresten, är du dum i huvudet eller gillar du bara att komma med dumma argument.

Förlåt, jag menar verkligen inte att vara otrevlig men vad fan har det faktumet att SN kommit med en ny rökelse att göra med saken? Det spelar väl ingen roll om rökelsen är skit?!
Citera
2009-11-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuneBug
Bojkotta Henkes rökelser tills han inser att 349 resp 429 kr INTE ÄR OK ATT TA BETALT FÖR 3 GRAM RÖKA!!!! Vi vinner alla på det i längden.

Ja, vinsten blir att ni inte får något alls i framtiden. Din hälsa vinner, inte Du.

Vanliga spice var ganska dyrt i början också, men när efterfrågan ökade och det blev lönsamt att massproducera mera så gick priserna ned för att bli bortskämt låga i slutet alldeles innan klassningen + att fler tillverkare hade börjat producera skiten vilket skapade konkurrens och prispress på marknaden. Den nya mixen har bara 1 tillverkare varpå vi inte har någon konkurrent att "hota med" när vi vill förhandla ned priserna.

Att bojkotta en produkt tills den blir billigare leder således till att den aldrig blir billigare eftersom ingen efterfrågan finns för att motivera en större massproduktion/kostnadssänkning.

Det är som med plasma-skärmar .. om ingen köper den där 20-tusenkronorsskärmen i början så kommer marknaden aldrig att få några 5-tusenkronorsskärmar eftersom man då tolkar det som om att efterfrågan på plasma i stort är noll. Om ingen vill ha en vara så är det ju ingen idé att producera mera och försöka trimma priserna.

Dock är det ju inte jag som säljare som skall sitta och säga sånt här eftersom risken för "jäv"/egenintresse är för stor vilket gör hela inlägget relativt "otrovärdigt", men om ingen här fattar marknadsdynamik och hur det går till när varor sjunker i pris, så blir jag ju tvungen.

Men som sagt, Junebug, du skjuter dig själv i foten med ditt argument.

Dock upphör vårt arbete aldrig med att hitta bättre och bättre produkter, så ni kan i alla fall vara säkra på att kritiken når fram. Dock är det märkligt att så få kunder hört av sig och klagat på rökat, och än mer märkligt är det att köparna kommer tillbaka. Om mixen är så dålig som vissa här på forumet vill påskina så är ju de många långa återkommande LD-kunderna ett stort jävla mysterium här.
Citera
2009-11-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuneBug
Skrattar bäst som skrattar sist. Dom har tagit in dessa två rökelser temporärt då deras egna blivit uppehållen i tullen. Dock så kommer väl den också att vara tillgänglig snart.

Så vad du säger är att det är ok för en shop att sälja dyrt skitröka så länge man kan påskina att bättre mixar är på väg in, varpå de förtjänar din respekt?

Hur skiljer sig det agerandet mot vårt, bortsett från att vårt röka utvecklades med "till synes bra tillsatser" från början?
Citera
2009-11-03, 17:20
Bannlyst
Goodsmokes rökmixar är precis like dåliga som SNs, end off.
Detta börjar spåra ur med alla site representanter som ska hylla sin egen skit.
Citera
2009-11-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Goodsmokes rökmixar är precis like dåliga som SNs, end off.
Detta börjar spåra ur med alla site representanter som ska hylla sin egen skit.

Idd, jag förstår inte varför människor måste göra skillnad på olika siter. Ok att många verkar vara besvikna på SN pga LG/LD fiaskot. Men jag hör inte samma klagomål på de rökelser som PS och numera GS säljer, trots att det i slutändan är samma skit.

Ok, SN tar mer betalt, de spenderar dessutom vad jag vet mer pengar på marknadsföring, har ett enligt mig starkare varumärke (kanske inte på FB men rent generellt vet fler mindre insatta vilka SN är) vilket gör att deras kundkrets är bredare och de bör ha tillräcklig efterfrågan för att ta ut dessa priser.

Tycker du att det är för dyrt, köp inte. Men de har uppenbarligen lyckats sälja en hel del produkter så priset verkar acceptabelt för somliga. Ok att vissa/en hel del blivit missnöjda av kvalitén på produkten men man skall återigen komma ihåg att priset inte är direkt kopplad till kvalité utan till efterfrågan. Och efterfrågan på rökmixar är stor just nu, därför blir priset därefter.

Att enbart hacka på SN leder ingenstans, känner ni er lurade pga kvalitén så får ni väl använda er makt som konsumenter och skita i att handla där. Självklart står det även i er konsumentmakt att sprida omdömen om shopen men vad många verkar glömma bort är att det faktiskt inte finns några bra alternativ på den lagliga marknaden.

SN är inte ensamma om att sälja skit just nu, de kanske tar mest betalt men ingen tvingar er att köpa och som vuxna människor ansvarar man ytterst för sina handlingar. När jag beställde LG hade jag inga förhoppningar alls, tänkte att det vore kul att prova. Visst blev jag besviken men ingen tvingade mig att beställa, jag bytte medvetet mina pengar mot en produkt vars kvalité var okänd. Klarar man inte av att acceptera det faktumet så får man sonika vänta tills det börjar komma omdömen och försöka bilda sig en bättre uppfattning angående huruvida man vill investera i produkten.

Nu skiter jag i den delen av kundkretsen som kan tänkas vara minderåriga, dessa ska ge fan i droger oavsett vad.

Ska vi sluta basha SN och istället inse att det rör sig om en nationell brist på funktionellt lagligt röka? Och om priset inte passar så köper man inte.

Det enda jag skulle kunna gnälla på är väl att SN länkar till en mycket oseriös kommentar i LG-tråden som en recension, å andra sidan publicerar man en relativt negativ recension på hemsidan och även länkar till tråden där den som läser innan de beställer kommer mötas av mycket negativ kritik.
Citera
2009-11-03, 21:52
Bannlyst
Beställde en LD idag trots att ingen verkar gilla den. Är väl sånt man får ta när man inte orkar läsa runt innan. Får hoppas det inte är helt bortkastat bara behöver lite high just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in