2009-10-28, 00:41
Medlem
Känt på mig att det varit så här ganska länge, nu fick man det bekräftat.
Kan tänka mig att det i de värsta skolorna är så illa att kanske ca: 50% skolkar nästan hela veckan.

För att få G i allt i högstadiet är det enda man behöver göra att komma till varje lektion, lyssna och jobbar man flitigt på skoltiden behöver man aldrig ta hem en bok.

Därför är det verkligen ett mysterium hur de kan ha ett snitt på 80.
Citera
2009-10-28, 00:43
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Nu är det väl ändå 8 G på 80p, hursomhelst ser man här ett exempel på vad massinvandringen kostar.

Sant, är bara van vid MVG så jag räknade i hastigheten 20 gånger 4.
Citera
2009-10-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det behövs inget geni för att begripa att det kostar mer att utbilda personer som saknar studiebakgrund och inte är integrerade i svenska samhället. Det krävs mer personal och extra insatser.

Sedan kan man alltid ifrågasätta hur effektivt dessa extra resurser används så att resultatet blir tillfredställande. Men att det kostar mer än att utbilda en välanpassad yngling som växt upp i Äppelviken med akademiker som föräldrar, ja det borde ingen bli förvånad över.

Vad är alternativet? Ska man säga till dessa barn att ni kostar för mycket och därför är ni dömda att för alltid leva i ett utanförskap?

Man kan ju också erkänna att alla INTE är lika och aldrig någonsin kan bli lika. Varken INOM den vita gruppen, och i synnerhet INTE mellan den vita och icke-vita gruppen. Att försöka få icke-vita att komma upp till vitas intellektuella nivå, är kanske helt omöjligt. Det finns nämligen ingenting genom hela världshistorien som tyder på att det är möjligt. Ska man då lägga resurser på det överhuvudtaget? Är det välinvesterade pengar att försöka genomföra någonting ogenomförbart? Slösa ofantliga mängder pengar på att upprätthålla utopiska lögner och havererade sociala ingenjörsprojekt?

För bara några decennier sedan (när Sverige var ett vitt land) så var det ett helt allmänt accepterat faktum att bara en minoritet (20% kanske det var?) av befolkningen var lämpade för högre studier. Det var INGET konstigt med detta, utan allmänt accepterat. Man lade ingen som helst värdering i det, det kallades inte att man "hatade" alla de människor som inte hade kapacitet för studier. osv. Sedan dess har två saker hänt, varav ingen är att ALLA helt plötsligt har blivit lämpliga för studier.

Den ena saken som har hänt är att man har infört massa vanvettiga utopiska värderingar på den politiska agendan, och samtidigt genom dessa globaliserat bort alla lågkvalificerade arbeten. Eftersom det inte längre finns arbeten, så har man fått för sig att alla ska bli "högkompetens" för att man har även genom det politiska utopiska flummet faktiskt börjat tro att alla har - eller kan ha - studiekapacitet och alla är exakt likadana.

Det andra som har hänt är att man importerat en massa bruningar, som generellt har ännu lägre studiekapacitet än vita. Och det får man alls inte tala om, för då är man "rasist" och sånt trams.

Så, i ett helt vitt samhälle är det helt okej att konstatera att alla inte har kapacitet, i ett multi-kulti-samhälle så får man inte konstatera sådana fakta för att det är "rasism" och vi ska leva i en flummig utopi istället för verkligheten.

Vad vi borde göra, istället för att fortsätta elda upp pengar, är att ta ett steg tillbaka, till förr, och erkänna att alla inte är likadana, och alla inte har samma kapacitet. Det man gör nu, är bara till skada för alla.

För att vara övertydligt - och "anti-rasistisk" - så är alltså min poäng att det är lika mycket slöseri med pengar att försöka högutbilda vita barn utan studiekapacitet, som att göra det med icke-vita. Och att konstatera detta gällande vita barn, förr, var inte något konstigt.
Senast redigerad av belzebubb 2009-10-28 kl. 00:55.
Citera
2009-10-28, 00:51
Medlem
MoLoKs avatar
Jag fick just en uppenbarelse. Jag vet hur man kan höja betygssnittet för invandrarskolorna!

Ta bort de socioekonomiska extrapengarna!

Jag lovar att eleverna skulle får bättre betyg då.
Citera
2009-10-28, 00:59
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag fick just en uppenbarelse. Jag vet hur man kan höja betygssnittet för invandrarskolorna!

Ta bort de socioekonomiska extrapengarna!

Jag lovar att eleverna skulle får bättre betyg då.

Ja det går ju fan inte att få sämre.

Men jag tycker nog att vi borde som ett experiment tiofaldiga pengarna. Ge varje blatte lite drygt en halv miljon på ett år. Jag tror precis som guden belzebubb att det inte skulle spela någon roll. De är inte skapta för studier. Och då menar jag inte bara att de har lågt IQ, jag kan garantera att de har helt obefintlig koncentrationsförmåga och studiedisciplin också.

Även här har belzebubb en poäng. När vi försöker pressa in dessa apbarn i en svensk skola så börjar vi vilja sätta diagnoser på dem som ADHD och koncentrationsstörningar, när det i själva verket är det naturliga tillstånd en genomsnittlig negerunge befinner sig i. Hade det varit en vit så hade diagnosen stämt men dessa tester är inte utvecklade för negrer.
Citera
2009-10-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Men jag tycker nog att vi borde som ett experiment tiofaldiga pengarna. Ge varje blatte lite drygt en halv miljon på ett år.

Mycket bra idé, bara för att framhäva poängen. Man skulle faktiskt kunna göra poängen ännu starkare, genom att inte bara höja skolpengarna, utan ge dom löjligt mycket pengar i största allmänhet. Det skulle vara dyrt, men värt pengarna. T.ex om man gav alla som bor i Rosengård typ 100.000 kr i månaden i "månadspeng" under kanske några års tid. Då skulle de definitivt inte vara "fattiga" och "utsatta" längre, men skulle det hjälpa? Jag kan ge mig fan på att deras beteende inte skulle ändras alls, och de skulle bara slösa pengarna på massor av värdelöst skit, och Rosengård skulle fortfarande vara ett fallfärdigt skithål på alla sätt. Tror inte du det också? Tänk vilken massiv poäng man skulle få igenom på det viset. Helt apropå så även om jag uppskattar de fina orden så får man nog inte kalla mig för "guden" vi vill ju inte drabbas av tillsägelser från några högre makter här
Citera
2009-10-28, 01:32
Medlem
Skulle vara bra mycket billigare att interna ut blattarna uppe i norrland eller andra områden där det finns mycket svenskar.

Låt oss säga att en fosterfamilj får 30 tusen per år för att ta hand om en invandrare som får gå i skolan på orten sen sätter man ut en invandrare per årsgrupp, denna blatte får sedan gå med dom svenska barnen och lära sig riktig svenska (som han sedan kan snacka med sina föräldrar på sommarlovet.

Det är viktigt att vi bara sätter ut en invandrare per årsgrupp för annars kommer invandrarna att dra sig till andra invandrare, därför skickar vi inte upp några rinkebyblattar till skolor som redan har mycket invandrare.

Och eftersom blattens föräldrar inte behöver föda ungen under skolgången så kommer barnbidraget gå till fosterföräldrarna, sen kan man sänka bidragen till föräldrarna eftersom dom inte behöver föda ungen mer än på sommarlovet.

Tror detta skulle leda till mycket bättre resultat.

Är ju helt sjukt att en blatte kostar 30 gånger mer än en svensk och ändå har dom 30 gånger sämre resultat, vilka jävla pensionsräddare alltså.
Citera
2009-10-28, 01:40
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Skulle vara bra mycket billigare att interna ut blattarna uppe i norrland eller andra områden där det finns mycket svenskar.

Vi har sedan länge passerat gränsen då det hade kunnat fungera och den tanken förutsätter en REGLERAD invandring på låga nivåer. 1985 hade det kunnat funka. Med en massinvandring på runt 100 000 invandrare per år, vilket vi har haft de senaste 3 åren så kommer det knappt finnas några riktiga svenskar kvar inom några decennier. Vi har redan närmare 2 miljoner invandrare som både föder fler barn och vid tidigare ålder än motsvarande svenskar. Vad händer när svenskarna är förbrukade och varje kvarvarande Svensson måste föda minst en blatte? Vem ska då betala välfärden och vad händer när importerna inte får den välfärd de betalat flyktingsmugglare för att få ta del av?

Vilken deal om man är fattig eller mindre bemedlad. Skramla ihop 10 000 dollar och investera dem i livstids försörjning.
Citera
2009-10-28, 01:41
Medlem
slimmucks avatar
Stötande!

Det bevisar att majoriteten utav eleverna i dessa omnämnda skolor lider av en lägre form utav hjärnaktivitet dvs lägre IQ så platsar dom inte i skolan så kommer dom inte heller att platsa i arbetslivet och därav ett bidragsberoende är fött. Med tanke på att det är ca 100% +-0 invandrare i Rinkeby så betyder det att vi får föda både 2a och 3e generation invandrare så det kommer att pågå i all oändlighet om inte något görs åt saken.

Hur länge ska vi göda packet?
Citera
2009-10-28, 01:46
Medlem
Lexzers avatar
Med 225 extra per dag och elev borde dem väl kunna ha en personlig lärare per elev..?
Citera
2009-10-28, 02:25
Medlem
volvo 240s avatar
Bra att det skrivs om det iaf. Så får kanske fler folk upp ögonen för hur sjukt kostsam vår invandringspolitik är.
Citera
2009-10-28, 02:40
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vad är alternativet? Ska man säga till dessa barn att ni kostar för mycket och därför är ni dömda att för alltid leva i ett utanförskap?

Jag tyckte Mohammed i artikeln sammanfattade det hela rätt bra.

Citat:
Skolorna får en massa pengar, men ingen verkar bry sig om hur eleverna lyckas – i stället hamnar fokus på att skapa en socialt bra och trevlig miljö.

Lärarna och rektorerna vågar ju inte ta bladet från munnen och börja ställa krav, istället bedrivs en hopp-och-lek-verksamhet där fokus endast ligger på att minimera jobbiga frågeställningar och motsättningar. Man flyter helt enkelt med strömmen på enklaste sätt.

Samtidigt förstår jag dem, vem vågar utmana Fenris med risk för att få mer än handen avbiten av antingen eleverna själva, föräldrar eller media? Rädslan att bli framställd som rasist eller att våga vrida om pinnen i getingboet är så påtaglig att man hellre hämmar barns skolgång än utmanar den, tråkigt nog.

Dags att sluta med damage control som Mohammed säger men för det krävs det nog en utländsk rektor/lärare som är fredad från alla håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in