Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Av någon anledning tror jag inte eliterna känner för det.
Därför man då indirekt erkänner att SD haft en seriös politisk bas som hade varit önskvärd inom svensk inrikespolitik och det leder till att de andra partierna tappar sina ansikten. Man har låst in sig ordentligt nu, man måste försöka göra sig av med SD samtidigt som man inte erkänner att deras politik behövs eller är önskad av väljarna. Men samtidigt så måste man lyckas genomföra den UTAN att få det att se ut som att det var SD som lyckades driva igenom det indirekt med sin närvaro i riksdagen.
Så det handlar inte så mycket om vad "eliten känner" och mer om att inte tappa ansiktet. Tragiskt men sant. Personligen förstår jag mig inte på alla andra galningar som skriker till höger och vänster, jag ser fram emot denna cirkus dessa kommande 4 år...
Det blir som att ha ett non-stop av "Big-brother", Baren och "Paradise Hotel" i politik-form. En cirkus varjegång man kommer slå på SVT24
PS: Beklagligt dock om SD sätter käppar i hjulet i höst för att skicka ner Sjukvårds-helikoptrar till Afghanistan men annars är det inte mycket med SD som jag bryr mig om...