2010-09-20, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Skulle tro att SD har en ännu större andel av förtidsrösterna.
De övriga partiernas röster skiljer sig inte så mycket att alliansen kan få egen majoritet. Vi behöver nog inte vara oroliga.

Jag är lite orolig p.g.a detta
http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html
2010-09-20, 22:27
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121

Inga distrikt i Skåne har räknats, om du kollar.
2010-09-20, 22:30
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Expressens chefredaktör, Thomas Mattsson visar vilken god och objektiv person han är. Det har inte gått ett dygn sen Expressens smaklösa löp, plus all annan skit partiet fått utstå under valrörelsen, exempelvis inte bli inbjudna till expressens valstuga, trots att FI och piratpartiet fick vara med.

http://blogg.expressen.se/thomasmattsson/entry.jsp?messid=622390

Kommentarerna verkar inte hålla med Mattson...

Detta svar av "GAISislife" tror jag sammanfattar vad många vanliga människor känner efter den lögn- och hatkampanj som (främst) Expressen (och Aftonbladet) (men även många rikspolitiker) har bedrivit de senaste veckorna:

Citat:
Thomas Mattson, som chefredaktör på en av de största medierna i detta land är du ytterst ansvarig för den hatpropaganda ni fört mot mig och hundratusentals människor som lagt sin röst på ett demokratiskt invalt parti! Du/Ni slussade in oss alla i en fåra och kallade oss rasister, nazister och fan vet allt vad som föll er på.

Granska gärna SD in på bara skinnet.upplys oss alla vad dom egentligen står för, skriv gärna om deras fel och brister, var kritiska i allt dom gör, men för guds skull var objektiva och sluta med eran lögnjournalistik, för den är sedan länge genomläst. Jag vetr inte vad Du/Ni tänkte på när ni publicerade gårdagens tidning, men att det var ett av historiens värsta lågvattenmärken. Det är jag nog inte ensam om att tycka. Hoppas du förstår att det Du/Ni säger er vara emot var precis det ni gjorde, dvs idiotförklara en hel grupp av människor som inte råkar ha samma åsikt som Du/Ni.

Att Du/Ni kallar mig rasist eller för den delen nazist kan jag ta, för jag vet vem jag är, och det är sannerligen inte det Du/Ni beskriver mig som. Vad alla andra känner över erat förakt vet jag inte men var glad att det inte är någon annan som Expressen har kränkt, för då hade nog Jämo sett till att er plånbok blivit en bit tunnare.

Det enda jag känt från dig och din tidning är hat och lögner i ett desperat försök att stoppa någonting som hundratusentals människor sagt sitt om. Tycker det har blivit dags att rensa ut bland era egna odemokrater innan ni yppar ett ord till om andras åsikter. Ert förtroende gentemot mig tog totalt slut igår! R.I.P Demokratin, Länge leve Demokratin
2010-09-20, 22:30
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:

Felmarginalerna är obefintliga - hade de inte varit det kan du slå dig i backen på att PK-politikerna hade slagit den trumman tills sista rösten är dubbelräknad.
2010-09-20, 22:40
Bannlyst
Så vi kan vara 100% säker på att SD behåller sin vågmästarroll?
2010-09-20, 22:41
Medlem
Frinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Sedan tror jag att det är ett misstag att bara säga "få är flyktingar" då många assoscierar flykting med en icke-västlig invandrare som inte är arbetskraftsinvandrare. Media har ju breddat begreppet till att omfatta alla som kommer från vissa länder. Bör istället använda begreppet "riktiga flyktingar" tycker jag.
Så du skulle vilja se politiker vänja sig vid hur media definierar yttranden inte hur yttranden definieras i allmänt?
Senast redigerad av Frinsk 2010-09-20 kl. 22:45.
2010-09-20, 22:43
Bannlyst
SD i Kvällsöppet på TV4 just nu.
2010-09-20, 22:45
Medlem
Månsans avatar
Åkesson på Kvällsöppet nu. Han behandlas nästan som en vanlig människa av vissa intervjuare.
2010-09-20, 22:47
Medlem
Det här har säkert redan varit med....men fan...detta är f-n humor...

Citat:
Vi jobbar för mycket"
Zaia Shamoun har bott i Sverige i hela sitt liv men säger att han ju på grund av sitt namn och sitt utseende är vad Sverigedemokraterna nog skulle kalla för en "svartskalle".

– Folk här i Rinkeby är skitskraja i dag. De vill ju utvisa oss invandrare så vad annat kan man vara.

Seriöst.....tror knappast någon går runt och är skitskraj för det kommer stå en SD:are bakom dörren med utvisningsbeslutet i handen i morgon.

Citat:
Zaia Shamoun tror inte att några av utländsk härkomst lagt sin röst på Sverigedemokraterna. Och de svenskar som gjort det, som tillhör de 5, 7 procenten, tror han gjort det för att de är trötta på invandrarna.

– De kanske tycker att vi jobbar för mycket.

Ja, det är nog därför vi tycker illa om er....för att ni jobbar så mycket....
2010-09-20, 22:48
Bannlyst
Länka!
2010-09-20, 22:49
Medlem
Chiffres avatar
Citat:
Länka!

Här är aftonbladetlänken:

2010-09-20, 22:53
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Av någon anledning tror jag inte eliterna känner för det.

Därför man då indirekt erkänner att SD haft en seriös politisk bas som hade varit önskvärd inom svensk inrikespolitik och det leder till att de andra partierna tappar sina ansikten. Man har låst in sig ordentligt nu, man måste försöka göra sig av med SD samtidigt som man inte erkänner att deras politik behövs eller är önskad av väljarna. Men samtidigt så måste man lyckas genomföra den UTAN att få det att se ut som att det var SD som lyckades driva igenom det indirekt med sin närvaro i riksdagen.

Så det handlar inte så mycket om vad "eliten känner" och mer om att inte tappa ansiktet. Tragiskt men sant. Personligen förstår jag mig inte på alla andra galningar som skriker till höger och vänster, jag ser fram emot denna cirkus dessa kommande 4 år...

Det blir som att ha ett non-stop av "Big-brother", Baren och "Paradise Hotel" i politik-form. En cirkus varjegång man kommer slå på SVT24

PS: Beklagligt dock om SD sätter käppar i hjulet i höst för att skicka ner Sjukvårds-helikoptrar till Afghanistan men annars är det inte mycket med SD som jag bryr mig om...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in