2010-09-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Såg just en intervju med de två yngsta SD:arna i SVT... blev tvungen att stänga av. Det var som en bilolycka i slow-motion. Move over John Bouvin. Mediaträning för h-e!

Och detta bara dagarna efter valet. Det tar lååång tid att medieträna folk. De andra partierna har politruker som mediatränats i åratal via ungdomförbund och annat, och även ur deras munnar hoppar grodor.

Så hur många "bilolyckor i slowmotion" kommer vi inte få höra under fyra år. Frågan är om väljer accepterar det. Åkessons tal om ansvar i konstrast mot ogenomtänkta uttalanden.

När t.o.m. erfarna ledare som Söder säger saker som förvånad, vad kommer inte de andra göra.

Oavsett. Ska bli intressant hur SDs opinionsundersökningar blir de närmaste åren.
2010-09-23, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Är det inte någon FBare som jobbar hos dem? Vet inte om de har butiker men isåfall skulle den anställde göra livet surt för Brandos.
och hur hade du tänkt att den personen skulle "göra livet surt för Brandos" då?

2010-09-23, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hur då tar ställning emot SD förresten?

Får en Sd:are inte handla av dem?

Det är ett solklart lagbrott i så fall.
Affärer har rätt att neka vem dom vill rätten att handla.

Gäller det även politikiska anledningar? känns ju som att det inskränker lite på åsiktsfriheten även om jag är emot SD..
2010-09-23, 11:18
Medlem
Jag förstår ärligt talat inte vad SD sysslar med den senaste tiden när de ger sken av att inte vilja ta emot färre "flyktingar". Nu har man backat till att bara prata om anhöriga. Tror SD själva att gemene man automatiskt gör kopplingen flykting = konventionsflyktingar eller varför säger de inte att en liten del av de asylsökande som får uppehållstillstånd får flyktingstatus enligt Sveriges generösa tolkning av Genévekonventionen? Sedan är ju det stora problemet att så många asylsökande överhuvudtaget kommer hit då ytterst få skickas tillbaka trots avslag. Läste att 10 000 "försvann" förra året. Sverige kan ha över 35 000 asylsökande ett år när Danmark och flera länder har under 5 000 men det talar SD aldrig om.

Enligt SOM-institutet svarar varje år 45-50 procent av de tillfrågade att de tycker föreslaget att "ta emot färre flyktingar" är bra. Men hör man på SD så kan man tro att det knappt finns flyktingar i Sverige och att det inte är ett problem.

Och apropå moskéer så är det väl bara att säga att man inte bygger moskéer inom kristendomen utan islam och att de inte anser att minareten är en symbol som passar in i det svenska samhället. Och för att man har värderingar som ska gälla i Sverige så betyder inte det att de ska gälla för alla i hela världen. SD är ett nationalistiskt parti som anser att Sverige är den plats på jorden där svenskarna har rätt att hävda sin suveränitet. Vill vi ha alla människors lika värde här så betyder inte det att alla ska ha rätt att komma hit då Sverige är svenskarnas land.

Nej, det här riksdagsinträdet börjar kännas svalare.
Senast redigerad av narcissist_ 2010-09-23 kl. 11:22.
2010-09-23, 11:18
Medlem
borojs avatar
Måste nog gå och kolla upp synen, är det här på riktigt?
2010-09-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Jag förstår ärligt talat inte vad SD sysslar med den senaste tiden när de ger sken av att inte vilja ta emot färre "flyktingar". Nu har man backat till att bara prata om anhöriga. Tror SD själva att gemene man automatiskt gör kopplingen flykting = konventionsflyktingar eller varför säger de inte att en liten del av de asylsökande som får uppehållstillstånd får flyktingstatus enligt Sveriges generösa tolkning av Genévekonventionen? Sedan är ju det stora problemet att så många asylsökande överhuvudtaget kommer hit då ytterst få skickas tillbaka trots avslag. Läste att 10 000 "försvann" förra året.

Enligt SOM-institutet svarar varje år 45-50 procent av de tillfrågade att de tycker föreslaget att "ta emot färre flyktingar" är bra. Men hör man på SD så kan man tro att det knappt finns flyktingar i Sverige.

Och apropå moskéer så är det väl bara att säga att man inte bygger moskéer inom kristendomen utan islam och att de inte anser att minareten är en symbol som passar in i det svenska samhället.

Jag håller med. Det känns som om de inte bestämt vilken fot de ska stå på. Borde inte de klarat ut det innan valet. "Så här gör vi om vi blir vågmästare", done.

Ska de pressa på om minskat flyktingmottagande så är det nu de ska göra det.
2010-09-23, 11:25
Medlem
ABrownies avatar
En välskriven och träffsäker debattartikel, om det kunde finnas mer sånt här så skulle de ju gå att få till en riktigt debatt i frågan om invandring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Enligt SOM-institutet svarar varje år 45-50 procent av de tillfrågade att de tycker föreslaget att "ta emot färre flyktingar" är bra. Men hör man på SD så kan man tro att det knappt finns flyktingar i Sverige och att det inte är ett problem.

Just detta är jag förvånad över att SD inte trycker mer på. De borde verkligen gå hårt med att de vet att de har 45-50% bakom sig i vissa frågor även om de vet att de inte fått röster då även andra frågor är viktiga för väljarna. Men att de har väljarna bakom sig om att minska invandringen. SOM-institutet är respekterat, det är helt ok att gå hårt ut med det i en offentlig debatt.

Sen att SD börjar prata om kvot-, asyl-flyktingar. Det är inte det svenska folket tycker när de säger "vi vill minska invandringen". De menar allmänt. Inte nu tar vi bort en viss procent av kvot bla bla nånting.
Medlem
GrovBenstommes avatar
Sammanställning av Studio1s sändningar angående SD efter valet.

http://politisktinkorrekt.info/2010/09/23/sammanstallning-av-studio-etts-sd-inslag/
2010-09-23, 11:26
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Absolut, eftersom detta inte handlar om konstruktiv kritik utan om rent hat därför att de har en annan syn än dig.
Så om jag hittar en film på youtube där någon sitter och skär upp magen på levande kattungar. Och kommentarfältet är fult med inlägg i still med "jag kommer inte se fler filmer du laddar upp"(jag kommer aldrig köpa skor av er)"fan vad du är elak mot katerna"(ni respekterar uppenbarligen inte demokratin). Då är de som kommenterat filmen antidemokrater? För dom kommer inte med konstruktiv kritik? Du kan inte vara allvarlig.

Citat:
Ja det är ju bara att kolla i kommentarsfältet, det finns ingen tolerans eller respekt för Brandos åsikter där.
Att jag inte stödjer brandos aktion betyder inte, att jag inte anser dem ha rätten att tycka vad dom vill. Du behöver ta dig en lång stund där du sätter dig ner och reviderar begreppet demokrati.

Citat:
Ingen som har sagt att de ska bli kristna eller ateister.
Jo, du. Exakt så här skrev du:att de ger upp sin kultur/religion.

Citat:
Var det några svåra ord eller mer exakt, vad förstod du inte?
Gör inte bort dig genom att ytterligare en gång undvika frågan, det kan omöjligt ha undgått dig flera inlägg i rad att jag frågat samma sak. För du har svarat, men otroligt svävande och ett svar som i bästa fall kan ses som löst knutet till frågan. Nämligen Skriv konkret vilka rättigheter SD vill beröva muslimerna?
2010-09-23, 11:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Özz sitter just nu! och gråter i Malous "Efter 10" tillsammans med mångfaldskamraterna Federley & Magnus Carlsson(som förövrigt tycks ha ätit kraftig kost på senaste tiden)...Özz tar upp SD kvinnans uttalande och använder hennes exempel som att SD hyser många brottslingar, uppmaning till brott via Twitter är Sveriges roligaste kurds slutsats!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-09-23 kl. 11:29.
2010-09-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Affärer har rätt att neka vem dom vill rätten att handla.

Gäller det även politikiska anledningar? känns ju som att det inskränker lite på åsiktsfriheten även om jag är emot SD..

Affärer har inte rätt att neka NÅGON att handla.

Om ICA vill neka negrer att handla..tror du att det är lagligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in