2009-10-28, 15:22
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag googlade lite utan att finna något, vill du ge en länk?

Vice partiordförande Jonas Åkerlund fick entusiastiska applåder för slagordet ”ett folk, ett land, en nation”, en fras med antydningar bakåt i historien.

Svd 19 oktober 2009

Hitler: "Ett land, ett folk, en ledare"

Så hur man kan gnälla om Hitler-referenser när partiledningen själv arbetar med sådana citat, det är humor på hög nivå.
Senast redigerad av honken80 2009-10-28 kl. 15:27.
2009-10-28, 15:29
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1759936/sverige-halkar-efter
Refererar hon till samme Stieg Larsson som stödde den nuvarande regimen i Eritrea, som fängslade Dawit Isaak? Samme Stieg Larsson som grundade Expo, som nyttjar sig av odemokratiska metoder och lögner för att smutskasta bland andra SD?
Behagar Mona skämta med oss?
2009-10-28, 15:30
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Tror du jag orkar leka grundskolefröken varje gång ett särskolebarn
vill ha elementära saker och ting förklarat..om och om och om igen?

Men jag tar det i kort drag om likheterna med Hitler:

*Åkezzon drar upp samhällsproblem, fakta som till delar är förvanskade, felaktiga och missvisande.

* Sen målar man ut en hel grupp som får bära ansvaret, gruppen är
dessutom det största hotet mot landet och befolkningen.

*Det målas fram ett skräckscenario.

*Åkezzon är den som skall rädda folket från det onda och hemska.

* Partiets rötter är ju nazistiska och rasistiska och detta har inte förändrats.

Etc..etc....etc.

Man måste ju vara en komplett idiot som inte fattar att media har en
full insikt om detta och att detta kommer att användas mot partiet
med alla tillgängliga medel.

Därför kommer nu SD att löpa gatlopp i media fram till valet.
Att ta upp samhällsproblem har politiska partier gjort i alla dagar, likaså att måla upp skräckscenarier... Det har framför allt svenska socialdemokrater framgångsrikt använt sig av t o m i så omfattning att de stundom givit sig själva en släng av sleven för att kunna måla upp ett skräckscenario om borgarna. Att vinkla fakta till sin egen fördel är legio i svensk politik och media, annars hade inte den vansinniga immigrations- och integrationspolitiken kunnat föras.

Inte ett enda konkret exempel lyckades du krysta fram! Jag antar att merparten redan satt dig på ignore då du knappt får några mothugg. Jag ger dig en chans till innan jag också gör det: plocka fram konkreta exempel där SD:s politik är samma som Hitlers. Medan du ändå håller på kan du även plocka fram direkta felaktigheter/lögner som SD farit med... Exempel och källor tack!
Senast redigerad av genserik 2009-10-28 kl. 15:39.
2009-10-28, 15:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Refererar hon till samme Stieg Larsson som stödde den nuvarande regimen i Eritrea, som fängslade Dawit Isaak? Samme Stieg Larsson som grundade Expo, som nyttjar sig av odemokratiska metoder och lögner för att smutskasta bland andra SD?
Behagar Mona skämta med oss?

Hela det genomruttna etablissemanget skämtar hela tiden grovt med det svenska folket - eller rättare sagt ser de det som ett självklart privilegium att spotta oss i ansiktena. Väl medvetna om att ingen etablissemangsjournalist någonsin kommer att ställa några obekväma frågor till Mona om den helgonförklarade lille kommunistskorven Stieg Larsson och det numer "vänsterliberala" STASI-EXPO....
2009-10-28, 15:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Exactemente. Lille jimmy har ju klart visat att han hämta sin politik, propaganda och värderingar från sin lilla idol Hitler.

Sånt skall ju stoppas.

Det är inte fråga om indoktinering utan det är en vaccinering!!

Vad är det för vaccin du förespråkar stalinorglar och fängelshålor som din andlige föregångare Felix Djerzinski?
2009-10-28, 15:45
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Att ta upp samhällsproblem har politiska partier gjort i alla dagar, likaså att måla upp skräckscenarier... Det har framför allt svenska socialdemokrater framgångsrikt använt sig av t o m i så omfattning att de stundom givit sig själva en släng av sleven för att kunna måla upp ett skräckscenario om borgarna. Att vinkla fakta till sin egen fördel är legio i svensk politik och media, annars hade inte den vansinniga immigrations- och integrationspolitiken kunnat föras.

Inte ett enda konkret exempel lyckades du krysta fram! Jag antar att merparten redan satt dig på ignore då du knappt får några mothugg. Jag ger dig en chans till innan jag också gör det: plocka fram konkreta exempel där SD:s politik är samma som Hitlers. Medan du ändå håller på kan du även plocka fram direkta felaktigheter/lögner som SD farit med... Exempel och källor tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Rasismens historia ska inte städas bort
[...]
Att förtiga de delar av historien som kan förklara uppkomsten och utvecklingen av svensk rasism är farligt. Eleverna, som serveras en skev bild av vårt förflutna, får svårt att orientera sig i vår nutid.

Tio miljoner människor har sett en film som cirkulerar på internet och med påhittad statistik ger bilden av att muslimer i Europa föder så många barn att de snart kommer vara i majoritet.

Självklart hade svenska elever varit bättre vaccinerade mot den typen av islamofoba föreställningar om de visste att samma myt spreds av UD-tjänstemän och svenska dagstidningar om judarna på 30-talet, och att samma hotbild är bakgrunden till att så många "tattare" fick sina äggledare avskurna på 40- och 50-talen.
[...]

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6006286.ab
2009-10-28, 15:48
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Vice partiordförande Jonas Åkerlund fick entusiastiska applåder för slagordet ”ett folk, ett land, en nation”, en fras med antydningar bakåt i historien.

Svd 19 oktober 2009

Hitler: "Ett land, ett folk, en ledare"

Så hur man kan gnälla om Hitler-referenser när partiledningen själv arbetar med sådana citat, det är humor på hög nivå.

Humor är att dagens DN har en rättelse där de bad om ursäkt för att felaktigt ha tillskrivit ovanstående citat till Jonas Åkerlund vice partiordförande. Så om SvD påstår nåt eller någon annan tidning för den delen så skulle jag vara mycket lugn om jag var dig.

Det är humor men det är lättlurade krakar som dig samt manipulerande media jag skrattar åt.
2009-10-28, 15:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Du som är en historiskt bildad man och dessutom något anti-klerikal kanske annars skulle uppskatta den gamla fina hedniska traditionen att rista blodörn?

http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_eagle

Det är förvisso en hård gammal tradition man inte ska förakta - folkförrädare har själva valt att vandra den allfarväg de gjort, de förtjänar ingen barmhärtighet.
En symbolstark hednisk metod att göra slut på den som allvarligt försyndat sig mot folket vore annars den som används i den mäktiga skräckfilmen The Wicker Man - här kan man se vad det går ut på i en ny musikvideo med Current 93, "on docetic mountain":

http://www.youtube.com/watch?v=CA7n1wVTBDc&feature=fvst
2009-10-28, 15:55
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Humor är att dagens DN har en rättelse där de bad om ursäkt för att felaktigt ha tillskrivit ovanstående citat till Jonas Åkerlund vice partiordförande. Så om SvD påstår nåt eller någon annan tidning för den delen så skulle jag vara mycket lugn om jag var dig.

Det är humor men det är lättlurade krakar som dig samt manipulerande media jag skrattar åt.

Jasså, så vem sa det då? Finner ingen rättelse och DN:s artikel är inte ändrad på webben. SvD har inte heller rättat sig som jag kan se.
2009-10-28, 16:03
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Jasså, så vem sa det då? Finner ingen rättelse och DN:s artikel är inte ändrad på webben. SvD har inte heller rättat sig som jag kan se.

Diskret längst ner i hörnet på sidan 11 i huvuddelen.

Åkerlund sade: "Vi är ett folk, vi äger vårt land, vi har våra traditioner".
Man kan just undra hur många sådana här "felskrivningar" som slinker igenom dagligen.
2009-10-28, 16:04
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren

Skulle du vilja bifoga en länk till den rättelsen tack.
2009-10-28, 16:21
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Att ta upp samhällsproblem har politiska partier gjort i alla dagar, likaså att måla upp skräckscenarier... Inte ett enda konkret exempel lyckades du krysta fram! Jag antar att merparten redan satt dig på ignore då du knappt får några mothugg.Exempel och källor tack!

Åkezzon har ju hela paketet. Sen att vissa komponenter återfinns i all
annan politik är ju en helt annat sak som tydligen övergår ditt förstånd.

Sen var du rätt tyst när det gällde partiets smutsiga historna..

Undrar varför...du kan ju ta och komma emd bevis på varför man skall
tro att SD har ändrat sig?

Citat:
Exempel och källor tack!

Topicen handlar om SD i media..eftersom du är helt oförmögen att ta åt
dig någon som helst information och fakta är det meningslöst att lägga
ner tid på att kasta pärlor åt svinet. Detta särskilt som du inte har några
argument själv att komma med. Du kommer troligtvis bara avfärda det
som PK-propaganda ändå så tipset är att gå om grundskolan och
öppna ögonen. Sen kan vi prata igen

Sen att media överdriver och även kommer med felaktigheter förändrar i
inte saken något. Där är roligt att se hur alla nassedyrkarna frenetiskt
hela tiden avfärdar ALLT media skriver om.

Någon som tror att Åkezzon kommer att klara av att rida ut mediastormen
med någon politiskt liv kvar i behåll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in