2009-10-28, 13:43
Medlem
tsews avatar
Det här är skrämmande men det får säkert motsatt effekt som alla andra knep som etablissemanget använder sig av.. Folk som ser detta hemma i TV-sofforna tröttnar helt enkelt..
2009-10-28, 13:43
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonsyltegott
Så du är för indoktrinering av barn? Bra att du visar vad du är för ett kräk. För övrigt kanske du skulle ta och efterleva din avatars budskap? Det hade vi alla tjänat på.

Sd är ju ett parti som försöker nå politiskt makt genom indoktrinering
och skräckpropaganda. När man själv håller på med sån skit skall man
tänka sig för lite innan man lipar som en liten gris.

Därför kan jag inte se det som något allvarligt fel att man påvisar att
ett parti har åsikter som är sjukligt rasistiska.

Sen är visserligen inte programmet 100 % objektivt men poängen och
kritikenfinns där.

Men jag antar att ni tycker att man skulle visat upp bilder på våldtäktsoffer
och annan liknande propaganda. DÅ hade ju SVT enligt er bara berättat
sanningen.

Men tycker du att SVT gjorde fel så är det ju bara att klaga..

Gör en anmälan till granskningsnämnden...
2009-10-28, 13:51
Medlem
honken80s avatar
Om man vill tala och använda samma retorik som Hitler och nazityskland, så får man väl leva med att folk kallar det för vad det är. Man faller lite på eget knep. Sen blir det ju inte lika sylvasst som barn-TV, ungar fattar inte sånt utan allt förenklas där.

Glöm inte bort att man faktiskt använde ett omarbetet hitler-citat på landsmötet nu senast. Ganska magstarkt för de som kände igen det.
2009-10-28, 13:53
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sd är ju ett parti som försöker nå politiskt makt genom indoktrinering
och skräckpropaganda. När man själv håller på med sån skit skall man
tänka sig för lite innan man lipar som en liten gris.

Därför kan jag inte se det som något allvarligt fel att man påvisar att
ett parti har åsikter som är sjukligt rasistiska.

Sen är visserligen inte programmet 100 % objektivt men poängen och
kritikenfinns där.

Men jag antar att ni tycker att man skulle visat upp bilder på våldtäktsoffer
och annan liknande propaganda. DÅ hade ju SVT enligt er bara berättat
sanningen.

Men tycker du att SVT gjorde fel så är det ju bara att klaga..

Gör en anmälan till granskningsnämnden...
Så du menar alltså att detta inte är indoktrinering?

Angående ditt "tips" om att gå till granskningsnämnden kan man ju glömma. Tror du allvarligt att granskningsnämnden skulle våga fälla SVT för detta även om det stred mot reglerna?
2009-10-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
[...]Glöm inte bort att man faktiskt använde ett omarbetet hitler-citat på landsmötet nu senast. Ganska magstarkt för de som kände igen det.
Jag googlade lite utan att finna något, vill du ge en länk?
2009-10-28, 13:59
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Om man vill tala och använda samma retorik som Hitler och nazityskland, så får man väl leva med att folk kallar det för vad det är.

Exactemente. Lille jimmy har ju klart visat att han hämta sin politik, propaganda och värderingar från sin lilla idol Hitler.

Sånt skall ju stoppas.

Det är inte fråga om indoktinering utan det är en vaccinering!!
2009-10-28, 14:00
Medlem
Verkligen äckligt. Jag får 1984 vibbar från Sverige. Känns verkligen obehagligt.

Känns alltmer som att enda chansen till ett bra liv är att emigrera. Till ett mer "monokulturellt" och "högerexremt" land.

Citat:

tsew Det här är skrämmande men det får säkert motsatt effekt som alla andra knep som etablissemanget använder sig av.. Folk som ser detta hemma i TV-sofforna tröttnar helt enkelt..

Folk tröttnar inte, de flesta är totalt hjärntvättade sedan barnsben. Anser man att islam är en pervers och fascistisk ideologi så kallas man fascist själv.
2009-10-28, 14:20
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Exactemente. Lille jimmy har ju klart visat att han hämta sin politik, propaganda och värderingar från sin lilla idol Hitler.

Sånt skall ju stoppas.

Du är ett troll eller så är du begåvningshandikappad... Vilket avgörs av hur eller om du väljer att svara på detta inlägg! Kom med ett belägg för att SD är ett parti som hämtar "sin politik, propaganda och värderingar från sin lilla idol Hitler"! Jag vill se konkreta exempel med källhänvisningar.
2009-10-28, 14:23
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Jag utgår ifrån att man klassar lille jimmy och SD mera som en sekt
och en farsot än ett politiskt parti.

Självklart bör statsliga media kunna få ta upp att SD ideologi strider
mot humana västerländska värderingar.
Och islam kan inte klassas som en sekt och farsot då? Hur definierar du en sekt och farsot?

Du menar att detta är inte gjort av en sekts medlemmar och är en farsot var än dom finns:

Citat:
"Incidents" in France after a "youth" dies evading police
Oct 27, 2009 12:27 am | Robert

"After his death, at least 50 youths took to the streets and started to break windows at the entrance of Gabelle, an outskirt of the city. The youths also burned garbage, tires, a motorcycle and five vehicles in a shipyard, said the police. When the Police and the fire-fighters arrived...
http://jihadwatch.us1.list-manage.com/track/click?u=12857896c3097382b25b80a09&id=56d49c55f8&e= ae21d71727

Läs ovanstående spoiler och gör sen dina slutsatser om hur smart denne muhammedan var och även varför det blev sånt jävla liv från folk som inte har nån självkontroll verkar det som!

Nä du SD kommer tjäna på att ge sig på dessa tacksamma muslimer som ständigt och jämt visar upp sitt sektbetende vilket jag och många med mig tackar för eftersom dom är lätta att påvisa för gemene man och kvinna vilket även Jimmie Åkesson förstått och det ska du inte klandra honom för utan det ska muslimen klandras för som inte har mer vett än en idiot när det gäller att tillvarata sina egna intressen!
2009-10-28, 14:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Sånt skall ju stoppas.

Dina bidrag till tråden blir alltmer sinnesslöa.
Hur kan en sansat hållen debattartikel där ett antal konkreta problem påtalas rörande den muslimska massinvandringen till Sverige jämföras med det skräckvälde innefattande terror, trakasserier, summariska arresteringar, deporteringar och avrättningar, som kännetecknade Hitler och nazisternas verksamhet?

Okunnigt och fullkomligt infantilt.
2009-10-28, 15:06
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Du är ett troll eller så är du begåvningshandikappad... Vilket avgörs av hur eller om du väljer att svara på detta inlägg! Kom med ett belägg för att SD är ett parti som hämtar "sin politik, propaganda och värderingar från sin lilla idol Hitler"! Jag vill se konkreta exempel med källhänvisningar.

Tror du jag orkar leka grundskolefröken varje gång ett särskolebarn
vill ha elementära saker och ting förklarat..om och om och om igen?

Men jag tar det i kort drag om likheterna med Hitler:

*Åkezzon drar upp samhällsproblem, fakta som till delar är förvanskade, felaktiga och missvisande.

* Sen målar man ut en hel grupp som får bära ansvaret, gruppen är
dessutom det största hotet mot landet och befolkningen.

*Det målas fram ett skräckscenario.

*Åkezzon är den som skall rädda folket från det onda och hemska.

* Partiets rötter är ju nazistiska och rasistiska och detta har inte förändrats.

Etc..etc....etc.

Man måste ju vara en komplett idiot som inte fattar att media har en
full insikt om detta och att detta kommer att användas mot partiet
med alla tillgängliga medel.

Därför kommer nu SD att löpa gatlopp i media fram till valet.
2009-10-28, 15:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverfire
Verkligen äckligt. Jag får 1984 vibbar från Sverige. Känns verkligen obehagligt.

Känns alltmer som att enda chansen till ett bra liv är att emigrera. Till ett mer "monokulturellt" och "högerexremt" land.
---

Nej, det svenska folket behöver för sin överlevnad varje fri man och kvinna i Sverige - det är här motståndet mot utplånandet av det nordiska sättet att leva och tänka måste äga rum. Det finns ingenting att frukta för den som gör det han eller hon i sitt inre vet är nödvändigt och ädelt.

Mona "För en mulattoid framtid" Sahlin försöker i sin populistiska hets mot etniskt medvetna svenskar expropriera Svenska Motståndsrörelsens "varumärke". Med Idiot-Mauds ord skulle man kunna säga att hon "gräver i grumliga vatten" :

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1759936/sverige-halkar-efter

Citat:
"---Efter några korta passager om den nya storstadspolitiken och kampen för klimatet går Mona Sahlin över till ett av de senaste veckornas hetaste debattämnen: Sverigedemokraterna.
Hon citerar Stieg Larsson, efter sin död mest känd som succéförfattaren bakom Millennium-serien. Under sin livstid var han journalist och expert på främlingsfientliga och högerpopulistiska organisation i Sverige.
Hans råd om Sverigedemokraterna till Sahlin löd: Bemöt dem som en politisk rörelse.
– En sådan motståndsrörelse måste vi alltid vara. Därför har vi tagit debatten och därför är beskeden så tydliga. Vi ger aldrig Sverigedemokraterna inflytande
, och det gäller också passivt inflytande. Aldrig någonsin, aldrig någonstans, aldrig, säger Mona Sahlin till ombudens stora förtjusning.
– Om ni visste vad det värmer att varje gång jag säger de orden så är applåderna som starkast."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in