2010-09-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
(sd) måste nu bevisa sin duglighet genom att ha synnerligen kompetenta vettiga ledamöter i riksdagen. Mer kompetenta än de andra partierna. Minsta lilla snedsteg kommer ovillkorligen att uppmärksammas av media.

Då duger det inte med personer som fyllebråkar med invandrare på kungsgatan när 99.9% av befolkningen normalt sover. Man kan tycka vad man vill om denna granskning men det är ett faktum. Vill (sd) på allvar vara med bland de stora killarna så handlar det om att förtjäna respekt. Annars blir man ett parti som joddlar runt 4% och väljare som mest är intresserade av STCC rallyt.

Så otroligt naivt, jag är inte SD men imponeras ändå lite av några av dessa herrar. Tycker dom redan har bevisat att dom är mer vettiga och kompetenta än nån verksam politiker som du kan namnge.

Dom här killarna måste ju vara några av dom renaste, ärligaste och karaktärsfasta personerna du kan hitta i sverige idag.

* Bonnier och övriga media har 100-tals journalister som bara har som heltidsjobb att försöka sänka dom. Herregud, sveriges journasliter går ju kurser i hur dom ska bekämpa SD.
* Det finns organisationer(expo) med heltidsanställda som med statsbidrag i 10 år med avlyssning, hackning och infiltration försökt sätta dit dom.
* Dom anfalls med fysiskt våld och mordförsök 100-tals gånger och om dom skulle försvara sig så kommer dom direkt dömas för det.

Ändå står dom upp och kämpar på och alla dessa fiender kan inte sänka dom fast dom har all media, alla politiska partier, infiltration, hackning och 100-tals beväpnade soldater i AFA.

Det är ju helt otroligt att staten inte lyckats knäcka dom eller sätta dom i fängelse.
2010-09-14, 23:30
Medlem
CuttingGNs avatar
Det är ju ingen liten kille som Erik Almqvist lyckas avväpna. Det är inte så smart att ljuga om att man är medlem i OG så antagligen stämmer detta. En politiker bör naturligtvis inte slåss, men självklart så måste man få försvara sig själv om man blir attackerad av en individ som tillhör den organiserade brottsligheten.
2010-09-14, 23:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuttingGN
Det är ju ingen liten kille som Erik Almqvist lyckas avväpna. Det är inte så smart att ljuga om att man är medlem i OG så antagligen stämmer detta. En politiker bör naturligtvis inte slåss, men självklart så måste man få försvara sig själv om man blir attackerad av en individ som tillhör den organiserade brottsligheten.

Man får försvara sig mot vem som helst.
2010-09-14, 23:31
Medlem
Patellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobbe
Tack Soran, jag var osäker på vem jag skulle rösta på, men nu blir det SD!
Antingen var du redan en SD:are från början och försöker vara lite rolig eller så du helt dum i huvudet, inte för att du tänker rösta på SD (jag kan inte säga att jag gillar SD:s politik men alla har rätt till sin egen politiska uppfattning), utan för att du baserar ett sådant viktigt val på en sådan här skitsak. Skit i valmanifest etc, det är ju helt oviktigt. Vem fan bryr sig om hur skolan ska finansieras när man istället kan välja politiskt parti efter huruvida en liten incident som inte har något att göra med SD:s politik.
2010-09-14, 23:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hördu din träskalliga pacifistfjant. Dåren förtjänade en betydligt större omgång stryk än en lätt spark på benet. Hade detta hänt i vilket annat land som helst hade folk inte brytt sig. I Sverige lyckas västvärldens sämsta journalister finta korkskallar som du långt upp på läktaren.
Buhu, den stackars påtända våldsmannen blev sparkad på smalbenet.

nämen wow, kan inte herr internetglobetrotter berätta om hur det är i stora världen? om jetset-liv på franska rivieran osv? bonuspoäng om du använder uttjatade begrepp som "svensk jantelag" och "såssesverige".
2010-09-14, 23:36
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Haha! Du borde skriva bok, typ någon läskig roman kanske är bra för dig att börja med. Eller rentav en komedi.

Vart kan man läsa att de blev utslängda från McDonalds? "Sparkas och slår med knytnävarna"
Han sparkar och slår, har du missat det?
http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY

Citat:
Där finns några tjejkompisar till oss, och vi är alla glada och skrattar. Fram kommer en skallig kille – modell bredare – och börjar fråga Soran varför han snackar skit om SD. Soran, som i ärlighetens namn är typ 1.69 och väger 50 kilo, är väldigt saklig och ger honom argument. Jag tittar på från sidan, medan jag ska beställa, och låter dem sköta diskussionen. Det kommer alltid folk fram till honom och vill prata och är trevliga. Men fram kommer sen två snubbar till och situationen börjar bli trängd för Soran, så jag ställer mig bredvid honom och börjar diskutera emot.

De är jävligt hånfulla och fortsätter att slänga ur sig skit, och vill dra ut Soran. Jag går emellan och vill bli av med dem, även våra tjejkompisar (som är ”svenska” tjejer runt 20) försöker prata vett med dem. Det blir hätsk stämning och slagsmål ligger i luften. Vakterna kommer emellan och slänger ut Sverigedemokraterna. Jag är riktigt arg, för att de ger sig på folk på stan så där. Mitt på Stureplan i princip. Jag hade tagit några smällar, även om det är idioti med våld. Men att komma som ett gäng hyenor när folk är ute och har trevligt, klart jag måste försvara mig. Men det hände inget, och jag var kvar inne på McDonalds ett tag och käkade.
http://damon.se/ Läs gärna resten också
2010-09-14, 23:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesalon
Jag har missat att Danmark har uppmärksammat detta på det vis som du beskriver men kan det vara i från folkpartiet som just har likartad ideologi som SD?

Ja, att Dansk Folkeparti är stora i Danmark påverkar. Även andra partier har anpassat sig till Dansk Folkepartis politik och idag kan man säga att Danmark för en sverigedemokratisk politik på många fronter.

Dock fanns det tidningar i Danmark som ganska tidigt hade vissa sympatier för Dansk Folkeparti. Och även om andra tidningar var mot DF så nådde hetsjakten aldrig sådana proportioner som i Sverige. Idag så behandlas Dansk Folkeparti som ett vanligt parti av de flesta inom media.

Citat:
Ursprungligen postat av Thesalon
Du har själv erkänt tidigare att många nazister, rastister och annat löst folk har sållat sig till SD för att de står närmast deras ideologi. Det är då inte så märkligt att bilden av SD är att de är främlingsfientliga och blir negativ? Det är i sig inte heller märkligt att det förstärks utav deras islamofobi.

Visst dras det ibland sådana personer till SD, bland annat för att de är stora. Men det är inte SD's officiella politik utåt och får man in en person som är för radikal så har han hamnat fel rent ideologiskt.

På många sätt är SD ett väldigt brett parti. Det finns MENA-invandrare där, det finns judar där, det finns folk med ganska radikala åsikter där, säkert en del rasister och kanske en och annan nazist fortfarande. Men samtidigt så finns det personer där som inte alls har några radikala åsikter utan de vill bara minska på invandringen och stoppa islamiseringen av Sverige. De sistnämnda utgör nog den överväldigade majoriteten av SD's politiker och anhängare och det är också SD's politik utåt.

Media gör väl inget fel om de avslöjar helt uppenbara nazistkopplingar eller grova rasistiska uttalanden osv. Men de senaste avslöjandena hade ju väldigt lite med det att göra utan de skapade sina domedagsrubriker främst baserat på att vissa var medlemmar i ett stort debattforum och att andra fanns med i registret hos ett bokförlag med nationalistiska böcker (de hade även böcker av August Strindberg och andra svenska författare kan ju nämnas). Vissa hade beställt vit makt-musik. Detta räckte för att TV4 skulle kunna slå på stort och visa nazistflaggan i TV och använda ord som "nazistkopplingar" på bästa sändningstid. Expressen, som ofta samarbetar med EXPO, gjorde en stor sak av detta också.

Detta är inte journalistisk. Det är smutskastning.

Något man också får tänka på är att många av dessa avslöjanden som kommit nu har media och EXPO legat och väntat på att publicera i månader. Nu kör de ut allt de har just innan valet. Även Varnagels text som en Sverigedemokrat citerade på sin blogg gjorde han ju för länge sen, men nu strax innan valet gjorde media en jättegrej av det hela.

Media är inte ute efter att förmedla verkligheten. Media är ute efter att försöka påverka valutgången i ett riksdagsval och krossa ett politiskt parti.
Senast redigerad av -Info- 2010-09-14 kl. 23:44.
2010-09-14, 23:39
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Erik kanske inte är en lika skillad fighter som dig? Han vet kanske inte vad som är rätt och fel i våldsvänsterkretsar?
Jag själv har aldrig slagits i hela mitt liv, så det du skriver är ganska svårbegripligt.
Som jag ser det så slås ju burken ur handen. Erik håller fortfarande upp garden (som kanske är fel enligt någon slags kung fu norm?) och försöker sedan sparka bort burken när den ligger på marken.
Att han siktar på burken syns dessutom ganska tydligt eftersom att han inte fullföljer sparken uppåt, utan helt tydlig siktar lågt.

Så du tyckte killen såg hotfull ut när han stod där med utslagna armar hållandes en läskburk mellan, bokstavligt talat, tummen och lillfingret?
Shit nu smäller det!! Bäst jag av-väpnar honom och gör mig redo för fight?

Snubben blir inte surare än att han säger "öhh va göru" och backar för att ta upp sin läskburk.
Enligt Erik Almqvist var det ju dags att boxas tydligen så det är väl tack vare den här andra killen det inte blir slagsmål. Eller har jag fel??
2010-09-14, 23:42
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
näe, det gör vilken respektabel politiker som helst. det är ett uppskattat och moget beteende som väljarna känner förtroende inför.

Alltså, att människor springer in på en fotbollsplan när man vunnit SM-guld är ingen big deal. Det är en glädjeyttring. Vad i helvete spelar det för roll om personen i fråga är politiker? Om Ohly springer ut och kramar om grabbarna, eller om Westling gör det har ingen som helst betydelse. Det är trevligt, skapar stämning och uppskattas.
Vill vi ha politiker som inte kan visa glädje, som inte kan fira ett SM-guld då kanske vi ska fundera på att programera datorer som gör jobbet istället.
2010-09-14, 23:43
Medlem
Patellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wen.af.Ordningh
On my to do list / Rajdar
  1. deny reality
  2. Deny reality
  3. DENY REALITY
  4. DENY REALITY
  5. DENY REALITY EVEN HARDER
Det är fortfarande så att ord står mot ord. Bara för att du anser att en part är mer trovärdig än en annan gör inte att det blir till verklighet
2010-09-14, 23:45
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patello
Det är fortfarande så att ord står mot ord. Bara för att du anser att en part är mer trovärdig än en annan gör inte att det blir till verklighet
haha , ord mot ord? ljug på
2010-09-14, 23:46
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian.Westling
Att rusa ut på en plan vid ett SM-guld gör en inte till huligan...

Det handlar inte om huliganism.

Nu resonerar jag helt allvarligt här och som jag skrev tidigare. (sd) måste bevisa sin riksdagsduglighet. Då kan man inte ha partitoppar som fyllebråkar på kungsgatan. Man kan inte ha personer som deltar i "våldsamt upplopp". Visst kan man tycka att polisens benämning är fånig men det är rubriceringen oavsett vad man tycker om den.

(sd) kommer förmodligen in i riksdagen och vill de vara kvar så krävs det en otrolig uppoffring. Jag menar verkligen att riksdagsledamöter från (sd) måste vara dubbelt så bra som alla andra. De måste bevisa sin duglighet. Vartenda snedsteg kommer att blåsas upp i media. Orättvist? Javisst, men så är det.

En riksdagsledamot från (sd) kommer inte ha lätta år framför sig. Bara de mest kompetenta och hängivna kommer att klara av det. "Man får inte respekt, man måste förtjäna den".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in