2010-04-07, 17:41
Medlem
Offsures avatar
Konstigt att Alexandersson försvarar social turism och kallar sig libertarian.
2010-04-07, 17:48
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
SD är ju för tvångsrepatriering redan idag, utav de som ljugit sig in i landet och brottslingar.
Ja men du vet att jag inte syftade på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Metafor

Läs: svenska folket) redan vet om hur brottsstatistiken ser ut. Vi vet om vad flyktingpolitiken kostar. Vi vet om att många muslimer inte äter fläsk och att många kvinnor vill ha på sig en burka.

Trots det får SD bara 5%-6% av rösterna, vilket helt enkelt innebär att deras politik är för dålig.
Nej, majoriteten vet inte det där.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagsverket

Huvudsaken är att Sverige befolkas av vita människor och att all annan befolkning försvinner härifrån så fort som möjligt.
Då hoppas jag du röstar på Nationaldemokraterna i valet.
Senast redigerad av volvo 240 2010-04-07 kl. 17:53.
2010-04-07, 18:04
Medlem
Ämnen sammanfogade / Mod
2010-04-07, 18:14
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Retorisk fråga. Hur många sverigedemokrater har blivit uteslutna ur facket och förlorat jobbet beroende på det faktum att de är sverigedemokrater?

Säkert för många, men försök dig gärna på en gissning du. Hur många har blivit misshandlade, hur många har fått negativ inverkan på sitt liv kanske är en bra frågeställning. Visst jag sympatiserar med SD men jag är inte i en position att offentliggöra det tyvärr. Hade det bara varit jag så hade det varit annorlunda....

Det är ju förkastligt att en politisk åsikt i det superdemokratiska Sverige 2010 ska kunna rendera kicken eller uteslutning ur facket ens för en enda person. Men jag antar att det är ok för dig?
2010-04-07, 18:15
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
nej och det behövs inte heller, de andra partierna har kompletta politiska program över alla delar av samhället, låt dom andra partierna käbbla om hur ädrestödet och skolpolitiken ska se ut.

piratpartiet handlar om att slå vakt om våra friheter, finns ingen jävla anledning alls till varför de ska börja lägga sig i annan politik än det, ingen alls överhuvudtaget förutom att politiska motståndare antagligen vill se dom alienera en massa röster med en massa onödiga politiska ställningstaganden som alla deras sympatisörer inte kan stå för.

Det är asbra att piratpartiet håller sig till en enda fråga, punkt. Viktiga frågor behöver partier som fokurerar enbart på dessa tills de andra partierna tar upp frågan.
Det gällde miljön med miljöpartiet och det gäller SD med invandringen idag och PP med övervakningssamhället.

PP bygger hela sin politik på två Eu direktiv som SD också är emot. Senare att de vill ta bort kameror från bussarna, det är en annan sak, men just att SD är emot samma sak gör PP som parti helt onödigt. Eftersom PP också är ett överdrivande, massinvandringspåhejande och marxistisk parti som vill legalisera stöld på nätet finns det förstås ingen anledning att någon ska rösta på PP.
2010-04-07, 18:18
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metafor
Åter igen, det finns en laddning i frågan runt invandringen, eftersom SD är alldeles för dåliga på att tillämpa rätt sorts retorik i frågan.

OM Jimmie Åkesson hade varit smartare i sin argumentation, som t.ex. igår när Bengt kastade citat på honom om Nyamko Sabuni, hade det inte lyst igenom att SD's (Läs: Jimmie Åkesson's) hållning är att etnicitet och Islam är "problemet" gällande invandringspolitiken.

Personligen ställer jag mig frågan hur SD ställer sig runt gruppen invandrare som kommer från norra Europa?

Det är bra att det lyser igenom för då vet vi ju vart SD strävar men inte kan uttrycka i klartext. Det handlar ju om etnicitet och islam om du hade missat det

Jag kan svara för SD där. Det existerar ju som bekant inte "flyktingar" från norra Europa så den enda invandring lär ju vara arbetskraftsinvandring och möjligen nån som gifter sig. Så det är inga som helst problem för SD.
2010-04-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Ras är bara dumt och idiotiskt. Det är kultur och moral det handlar om. Det är därför Afrika är så totalt fuckat, de har ingen moral. Om du inte ens kan diskutera kultur och religion i din vänkrets, så kan vi konstatera att din vänkrets är så otroligt pk (och antagligen därför dum) att du inte bör diskutera politik i den vänkretsen.

Att kritisera burkabärande, handskakningsdomar och andra paradfrågor är i sig självt ganska PK just nu och betraktas inte som särskilt kontroversiellt någonstans tycker jag. Skulle jag däremot antyda att invandrarnas överrepresentation inom brottsligheten inte enbart kan förklaras av socioekonomiska faktorer så blir det oerhört dålig stämning. Håller för övrigt med om att diskutera ras är att sikta helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagsverket
Det har faktiskt hänt att vi har slagits med varandra, men efteråt är vi oftast bättre vänner än innan, men oftast så är vi överens om det mesta och jag har även haft diskussioner med hela deras släkter och då har jag suttit som ensam Svensk med bara kurder och araber runtomkring mig.
Om jag diskuterar ras med Svenskar så blir det ett jävla liv och jag blir kallad rasist direkt och ingen vill ha med mig att göra längre.

Eftersom jag aldrig har diskuterat ras med några av mina svenska vänner så blir påföljden för mig rent hypotetisk, men jag misstänker starkt att jag skulle få en liknande eller identisk reaktion som den du får. Att prata ras med mina utländska vänner har dock fungerat ganska väl, även om vi i slutändan tycker precis likadant(dvs att ras inte är en viktig fråga) så gick det åtminstone att diskutera frågan utan att det ens blev dålig stämning.

Får nog sätta punkt på detta nu eftersom det börja kännas ganska off-topic.
Tackar för svaret.
2010-04-07, 18:36
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Det är asbra att piratpartiet håller sig till en enda fråga, punkt. Viktiga frågor behöver partier som fokurerar enbart på dessa tills de andra partierna tar upp frågan.
Det gällde miljön med miljöpartiet och det gäller SD med invandringen idag och PP med övervakningssamhället.

Det var det värsta jag hört. Ett parti kan inte bara ha en enda fråga på programmet, för då kan de inte göra ett dugg i andra frågor och då försvagas den demokratiska processen. Miljöpartiet var ett enfrågeparti, men de insåg med tiden att de måste ha en politik för ickemiljöfrågor för att vara livskraftiga inom politiken, och därmed kunna fortsätta värna om sin hjärtefråga. PP växte för snabbt, delvis på grund av presshetsen men kommer försvinna inom kort. Lite synd, eftersom jag faktiskt gillar dom, och dessutom sympatiserar med just deras hjärtefråga, men jag kan aldrig rösta på dom eftersom de dessutom är för mycket av ett oskrivet blad.

Men det här var visst en tråd om SD...
2010-04-07, 19:12
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Man behöver inte tvångsköpa någonting. Det finns en rad enkla åtgärdet. Man kan börja med att lägga en fet skatt på reklam i tidningar. Säg 200%. Det är därifrån tidningar får majoriteten av sina inkomster. ("Det är rimligt att även tidningar och pr-byråer, som tjänar mycket pengar, är med och betalar för vår gemensamma välfärd"). Sen kan man stärka journalisters anställningstrygghet. Kräva riktiga anställningar även för journalister, idag har många av dessa bara olika typer av vikariat och tillsvidareanställningar ("det handlar om mänskliga rättigheter") vilket gör att deras ställning mot arbetsgivaren är extremt svag och därmed är det lätt för judarna att kontrollera dem. Detta skulle göra journalister mer självständiga. Sen kan man helt enkelt förbjuda att enskilda aktörer blir för stora ("det här är en viktig samhällsfunktion som inte får vara helt kontrollerad utav enskilda särintressen") och tvinga dem att sälja ut delar av sitt innehav till andra aktörer. Sen kan man ÖSA in skattepengar i SVT, starta en egen statligt ägd morgontidning, utöka presstödet osv. Sen utvidgar man HMF lagstiftningen till att även gälla svenskar och skärper den kraftigt. Bums sitter hälften av alla ansvariga utgivare på kåken. osv.

Det är bara vad jag kom på nu, eller ja lite har jag väl funderat på frågan, men sätter man sig ner i en arbetsgrupp med kompetenta jurister, ekonomer och politiker kan man hitta på hur mycket bus som helst och då knäcker man lätt ryggen på den judiska median, det behöver du inte oroa dig över. Vi pratar månader, inte år. Ingen privat aktör kan stå emot en hel stat. Problemet är ju ett moment 22. Man kan inte knäcka judarna utan att först få staten på sin sida, men man kan inte få staten på sin sida utan att först knäcka judarna.

Vad är det mina reaktionära kristokonservativa ögon läser? Ja, vi behöver staten på vår sida. Om vi hade politiker som vågade stå upp för sin sak så skulle media vara chanslös. Politiker har alltid större förtroende än medierna. Den ointellektuella slaskpressen som DN, Aftonbladet, Expressen och SvD skulle kunna klaga hur mycket som helst - men de är dock chanslösa mot en stabil politiker som vågar gå emot deras löpsedlar.

Det jag gillar med PP är att de vill skydda internet. Internet är nog den mest demokratiska källan till yttrandefrihet och fri opinionsbildning. Det är därför de stora mediaföretagen hatar internet som pesten. Framför allt Flashback. Vi som skriver på I&I går ju helt emot allt vad vänster (och höger)median står för - och vi får läsare. Många läsare.

Man skall utnyttja det demokratiska systemet och pressstödet. Nu har Nationell Idag fått 2 miljoner kronor i pressstöd. Mycket pengar? Ja, absolut. Nu tycker jag Nationell idag är en rasistisk skittidning skriven av bondläppar i Södertälje, men ändå. De får läsare och är mer ärliga och rationella än Bonnier. I ärlighetens namn tycker jag Flamman, Prolitären, Nationell Idag är bra mycket mer läsvärda än de mesta i "småtidningsväg" så som Neo - även om jag inte läser någon av dem. Axess är dock en bra tidning - det måste sägas! Och det är en "etablisemangstidning". Salt kunde ju ha blivit något stort om inte Jonas De Geer - hade varit så förbaskat ärlig i allt han sa. Som sagt, han slutade ju i ett kloster tillslut.

Som sagt, media kommer bli självsanerande - ju mer internet tar del av den vanliga människans liv. Papperstidningarna är döende och deras tid är förhoppningsvis snart förbi. Titta bara på bloggvärlden - Newsmill, Facebook, politisktinkorrekt och andra nya tidningsformat och informationskanaler tar över tidningarna. Det är bra!

Sedan hoppas jag naturligtvis på att pressstödet försvinner. Det skulle slå hårt mot de stora tidningarna.
2010-04-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Vad är det mina reaktionära kristokonservativa ögon läser? Ja, vi behöver staten på vår sida. Om vi hade politiker som vågade stå upp för sin sak så skulle media vara chanslös. Politiker har alltid större förtroende än medierna. Den ointellektuella slaskpressen som DN, Aftonbladet, Expressen och SvD skulle kunna klaga hur mycket som helst - men de är dock chanslösa mot en stabil politiker som vågar gå emot deras löpsedlar.

Det jag gillar med PP är att de vill skydda internet. Internet är nog den mest demokratiska källan till yttrandefrihet och fri opinionsbildning. Det är därför de stora mediaföretagen hatar internet som pesten. Framför allt Flashback. Vi som skriver på I&I går ju helt emot allt vad vänster (och höger)median står för - och vi får läsare. Många läsare.

Man skall utnyttja det demokratiska systemet och pressstödet. Nu har Nationell Idag fått 2 miljoner kronor i pressstöd. Mycket pengar? Ja, absolut. Nu tycker jag Nationell idag är en rasistisk skittidning skriven av bondläppar i Södertälje, men ändå. De får läsare och är mer ärliga och rationella än Bonnier. I ärlighetens namn tycker jag Flamman, Prolitären, Nationell Idag är bra mycket mer läsvärda än de mesta i "småtidningsväg" så som Neo - även om jag inte läser någon av dem. Axess är dock en bra tidning - det måste sägas! Och det är en "etablisemangstidning". Salt kunde ju ha blivit något stort om inte Jonas De Geer - hade varit så förbaskat ärlig i allt han sa. Som sagt, han slutade ju i ett kloster tillslut.

Som sagt, media kommer bli självsanerande - ju mer internet tar del av den vanliga människans liv. Papperstidningarna är döende och deras tid är förhoppningsvis snart förbi. Titta bara på bloggvärlden - Newsmill, Facebook, politisktinkorrekt och andra nya tidningsformat och informationskanaler tar över tidningarna. Det är bra!

Sedan hoppas jag naturligtvis på att pressstödet försvinner. Det skulle slå hårt mot de stora tidningarna.

Det roliga är att de spyr sitt hat över internet varje dag men på grund av att de har så dåligt med pengar nu för tiden så hämtar de det mesta av sitt material från nätet, c:a fem dagar efter alla andra har läst det. Det påminner om anti-amerikanisterna inom vänstern och bland kulturjournalisterna vilkas enda kulturella referenser är hämtade från amerikansk skräpkultur.
2010-04-07, 20:39
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak0
Det var det värsta jag hört. Ett parti kan inte bara ha en enda fråga på programmet, för då kan de inte göra ett dugg i andra frågor och då försvagas den demokratiska processen. Miljöpartiet var ett enfrågeparti, men de insåg med tiden att de måste ha en politik för ickemiljöfrågor för att vara livskraftiga inom politiken, och därmed kunna fortsätta värna om sin hjärtefråga. PP växte för snabbt, delvis på grund av presshetsen men kommer försvinna inom kort. Lite synd, eftersom jag faktiskt gillar dom, och dessutom sympatiserar med just deras hjärtefråga, men jag kan aldrig rösta på dom eftersom de dessutom är för mycket av ett oskrivet blad.

Men det här var visst en tråd om SD...
Ja, men ponera att en fråga aldrig tas upp av etablerade partier, och de enda som vill ta upp den behärskar bara den delen av politiken? Då är det ju bättre att ha ett enfrågeparti som tar upp den frågan, än att inte ha några alls som gör det?
2010-04-07, 22:44
Medlem
Sheepskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Angående Angeläget med Adaktusson som visade igår på TV 8:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/svenskt-naeringslivs-chefsekonom-raeknade-fel-med-1000-procent-392559?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
Mycket intressant! Tyvärr lär väl detta inte spridas vidare överhuvudtaget. Det är upplagt för en riktigt smutsig valrörelse i alla fall!
Senast redigerad av Sheepskin 2010-04-07 kl. 23:22. Anledning: Meningsbyggnad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in