Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Man behöver inte tvångsköpa någonting. Det finns en rad enkla åtgärdet. Man kan börja med att lägga en fet skatt på reklam i tidningar. Säg 200%. Det är därifrån tidningar får majoriteten av sina inkomster. ("Det är rimligt att även tidningar och pr-byråer, som tjänar mycket pengar, är med och betalar för vår gemensamma välfärd"). Sen kan man stärka journalisters anställningstrygghet. Kräva riktiga anställningar även för journalister, idag har många av dessa bara olika typer av vikariat och tillsvidareanställningar ("det handlar om mänskliga rättigheter") vilket gör att deras ställning mot arbetsgivaren är extremt svag och därmed är det lätt för judarna att kontrollera dem. Detta skulle göra journalister mer självständiga. Sen kan man helt enkelt förbjuda att enskilda aktörer blir för stora ("det här är en viktig samhällsfunktion som inte får vara helt kontrollerad utav enskilda särintressen") och tvinga dem att sälja ut delar av sitt innehav till andra aktörer. Sen kan man ÖSA in skattepengar i SVT, starta en egen statligt ägd morgontidning, utöka presstödet osv. Sen utvidgar man HMF lagstiftningen till att även gälla svenskar och skärper den kraftigt. Bums sitter hälften av alla ansvariga utgivare på kåken. osv.
Det är bara vad jag kom på nu, eller ja lite har jag väl funderat på frågan, men sätter man sig ner i en arbetsgrupp med kompetenta jurister, ekonomer och politiker kan man hitta på hur mycket bus som helst och då knäcker man lätt ryggen på den judiska median, det behöver du inte oroa dig över. Vi pratar månader, inte år. Ingen privat aktör kan stå emot en hel stat. Problemet är ju ett moment 22. Man kan inte knäcka judarna utan att först få staten på sin sida, men man kan inte få staten på sin sida utan att först knäcka judarna.
Vad är det mina reaktionära kristokonservativa ögon läser? Ja, vi behöver staten på vår sida. Om vi hade politiker som vågade stå upp för sin sak så skulle media vara chanslös. Politiker har alltid större förtroende än medierna. Den ointellektuella slaskpressen som DN, Aftonbladet, Expressen och SvD skulle kunna klaga hur mycket som helst - men de är dock chanslösa mot en stabil politiker som vågar gå emot deras löpsedlar.
Det jag gillar med PP är att de vill skydda internet. Internet är nog den mest demokratiska källan till yttrandefrihet och fri opinionsbildning. Det är därför de stora mediaföretagen hatar internet som pesten. Framför allt Flashback. Vi som skriver på I&I går ju helt emot allt vad vänster (och höger)median står för - och vi får läsare. Många läsare.
Man skall utnyttja det demokratiska systemet och pressstödet. Nu har Nationell Idag fått 2 miljoner kronor i pressstöd. Mycket pengar? Ja, absolut. Nu tycker jag Nationell idag är en rasistisk skittidning skriven av bondläppar i Södertälje, men ändå. De får läsare och är mer ärliga och rationella än Bonnier. I ärlighetens namn tycker jag Flamman, Prolitären, Nationell Idag är bra mycket mer läsvärda än de mesta i "småtidningsväg" så som Neo - även om jag inte läser någon av dem. Axess är dock en bra tidning - det måste sägas! Och det är en "etablisemangstidning". Salt kunde ju ha blivit något stort om inte Jonas De Geer - hade varit så förbaskat ärlig i allt han sa. Som sagt, han slutade ju i ett kloster tillslut.
Som sagt, media kommer bli självsanerande - ju mer internet tar del av den vanliga människans liv. Papperstidningarna är döende och deras tid är förhoppningsvis snart förbi. Titta bara på bloggvärlden - Newsmill, Facebook, politisktinkorrekt och andra nya tidningsformat och informationskanaler tar över tidningarna. Det är bra!
Sedan hoppas jag naturligtvis på att pressstödet försvinner. Det skulle slå hårt mot de stora tidningarna.