2010-09-14, 22:52
Medlem
Skafferns avatar
Såklart kan man inte kommentera Ismails youtubeklipp. Varför Ismail? Vi vet att du läser här
2010-09-14, 22:52
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du bara reläar gammal unken skåpmat från media.

Jag pratar om framtiden. Det är inte skåpmat. Men det kommer bli.

Det vill säga: Vi kommer ju se SD göra bort sig i rikspolitiken 4 år framöver nu. Det kommer bli skåpmat.

Det kommer bli många såna här filmer. Många värre saker antagligen. SDs samlade skara är en skock apor som kommer göra bort sig.
Senast redigerad av Von0ben 2010-09-14 kl. 22:55.
2010-09-14, 22:53
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesalon
Du menar att du inte kan uppfattas som främlingsfientlig?? Blir du verkligen, uppriktigt förvånad??
Främlingsfientlig? Jag är kritiker av den nu förda invandringspolitiken och den väg Sverige slagit in på som kommer att förvandla Sverige till en kaosstat.

Svara på mina frågor istället!

Du menar alltså att invandrare och invandrares barn inte är överrepresenterade i grova brott?
Du menar att Sverige inte är offer för en ökande islamisering?
Du menar att invandringen inte kostar/utarmar Sverige?
Vad är positivt med att ha blivit berikad med nya uttryck som hedersmord, gängvåldtäkt, bötning, arbeta socialen och svenne banan?
Senast redigerad av chainmail 2010-09-14 kl. 22:56.
2010-09-14, 22:53
Medlem
Skafferns avatar
http://twitter.com/soranismail/status/24506620822
"Haha. Har hört via en vän om SDs "försvar". Och hur jag känner "kriminella". Detta kommer bli trevligt att bemöta."

Han måste alltså kolla filmen först....
2010-09-14, 22:54
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Såklart kan man inte kommentera Ismails youtubeklipp. Varför Ismail? Vi vet att du läser här

Därför att han kan? Det är ju jättekul att stänga av kommentarfunktionen när alla små sverigedemokrater är som allra ilsknast.

Dessutom kan sverigedemokrater inte diskutera hyfsat och civiliserat på nätet. Varför tror du att så många tidningar stänger av kommentarerna när SD kommer på tal?
Tips: Det har inget att göra med att de "är rädda för sanningen". Det handlar om en viss grupps beteende i diskussioner på nätet. En viss grupp vars partiledare har ett modfierat y-barnsnamn.
2010-09-14, 22:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesalon
Vad får dig att tro att tidningarna skulle ha ngn form av konspiration emot SD? I mina ögon så tar SD allt för stor plats som det är just nu. Att det inte är positiva artiklar har just att göra med det främlingsfientliga linke som partiet, dess företrädare och de som stödjer partiet har. De flesta utav oss delar inte denna syn. Det kan vara svårt att inse det ibland men så är det.

Var inte så naiv. Journalister är också människor med åsikter. En stor del av journalisterna är vänstermänniskor som hatar SD. Det finns där också många liberaler som också hatar SD.

Det är ingen slump att media kört med högsta växeln mot SD dessa dager. Det är inte så att saker "råka" komma fram just nu utan detta är genomtänkt. I TV4 körde de nazistflaggan i ett SD-reportage för några dagar sedan (trots den lösa kopplingen) och i tidningarna pratade de om "nazistkopplingar" i ett par dagar fastän det fanns väldigt lite konkreta bevis här (de flesta hade deltagit i debattforum eller varit registrerade på ett bokförlag som säljer nationalistiska böcker...).

EXPO och media samarbetar intimt i syfte att stoppa SD. Mycket av de anti-SD reportage vi läser om i media kommer från EXPO.

Hur mycket media hatar SD framgår ju tydligt av bland annat denna ledarartikel:

Citat:
"PARTIET DRIVS AV HAT"

"En farlig man"

"Ett parti som försöker framkalla hat mot småbarnsmammor - var går deras nedre gräns för ondska och hårdhet, tro?"

http://www.expressen.se/ledare/1.2130695/en-farlig-man

Ord som "hat", "farlig" och "ondska". Det är väl inga ord som man använder när man exempelvis beskriver Vänsterpartiet, fastän Lars Ohly är en kommunist? Personen som skrev den artikeln känner nog ett genuint hat mot SD. Ett hat som kommer ända från magen.

Om du läser t ex dansk media så skulle du se att detta faktiskt är uppmärksammat i utlandet. I Sverige är SD det "utstötta" och det "abnorma" men i Danmark är saken det motsatta. Där är SD's politik och åsikter det normala och den svenska politiken och svensk medias åsikter onormala. Så genom att läsa media i andra länder så får man en bättre bild över hur styrt media är i Sverige. Det kan vara väldigt befriande att läsa utländsk media om Sverige ibland, eftersom det bekräftar hur partiska media är mot SD här. Annars kan man lätt missa det, om man inte orkar fördjupa sig.
Senast redigerad av -Info- 2010-09-14 kl. 22:59.
2010-09-14, 22:56
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Du är ju otrolig. Jag tror du fortfarande skulle försvara OG-gangstern om han så stod och hoppade på Eriks ansikte.

Grejen är den att Almqvist blev anklagad för att ha sparkat killen. Det gjorde han inte. Inget våld från Erik användes. Det var ju det som Soran ville ge sken av. Det föll helt platt.
Titta igen 3.33, han sparkar honom på benet. Se även 3.50, han är långt ifrån att sparka burken, snarare siktar han och träffar han baksidan på killens ben (även 3.39). Burken låg på marken framför killen. http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY

Han har också modifierat sitt uttalande, först sa han att han "markerade med benet" till Expressen "kändes inte ens som en spark". I pressmeddelandet senare säger han att han sparkade mot burken, men hur vet han då det, då det inte kändes som en spark?
Senast redigerad av rejdar 2010-09-14 kl. 23:00.
2010-09-14, 22:57
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Därför att han kan? Det är ju jättekul att stänga av kommentarfunktionen när alla små sverigedemokrater är som allra ilsknast.

Dessutom kan sverigedemokrater inte diskutera hyfsat och civiliserat på nätet. Varför tror du att så många tidningar stänger av kommentarerna när SD kommer på tal?
Tips: Det har inget att göra med att de "är rädda för sanningen". Det handlar om en viss grupps beteende i diskussioner på nätet. En viss grupp vars partiledare har ett modfierat y-barnsnamn.
Ja så är det nog. Eller så vet han om att han gjort bort sig i detta fallet, se mitt förra inlägg
2010-09-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Titta igen 3.33, han sparkar honom på benet. Se även 3.50, han är långt ifrån att sparka burken, snarare siktar han och träffar han baksidan på killens ben (även 3.39). Burken låg på marken framför killen. http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY

Pajas, hur brukar du själv försvara dig mot beväpnade grovt kriminella?
Medlem
1. Soran tror han är smart och lägger upp en film på en "vanlig kille"/kompis som blir "anfallen av SD"
2. Ooopps, den "vanliga killen" var visst en beväpnad grovt kriminell kille som själv säger sig
var med i OG (och som sen blev gripen av polis).

Allmänt så måste jag säga att det var snyggt och strongt agerat av Almqvist, hur många andra hade kunnat lösa denna situation nästan helt utan våld klockan 04.30 på morgonen i Sthlm City?

Förtroendeingivande, han får mitt kryss.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
Isåfall kan man ju se det enligt svensk lag. Överhängande våld mot Erik, han går på nödvärn och försöker få bort hotet (colaburk) utan att skada den påtända burkturken.

Så kan det vara men jag vill helst inte se någon politiker inblandad i såna här situationer. Sedan går ju killen i mitten på som en jävla kicker. Det känns inte direkt som seriösa politiker. De har säkert rätt i lag men jag menar hur det ser ut och uppfattas.
2010-09-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feldt
SD kommer att lida mycket, mycket, mycket stor skada av detta. Räkna med att ett antal röster försvinner. Hur länge är Erik A kvar i partiet?

Med tanke på att snuten faktiskt var inblandad och grepp förövaren som försökte misshandla SD medlemmarna så lär detta inte göra någon skada alls, om SD lyckas marknadsföra videon dom gett ut. Reaktionen kommer bli tvärtom nu just på grund av klippet där man tydligt ser att snuten har gripit förövaren och att Erik är i samma klipp.

Sorans trovärdighet sjunker som en sten för den som kan tänka logiskt. Han ses som en pajas för mig nu. När han släppte klippet var jag neutral.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in