Citat:
Ursprungligen postat av Metafor
En fråga måste så klart vara den viktigaste. Men uppenbarligen så tycker inte de 49%, som du hänvisar till från 2007 års mätning, att frågan är tillräckligt väl besvarad från SD's håll att man lägger sin röst där. OM nu mot förmodan inte SD får 49% av rösterna i valet.
Nej, de tycker att andra frågor är viktigare. T ex lägre skatter, barnomsorg, pensioner osv. Och förmodligen tänker många även mer kortsiktigt. De vill exempelvis ha lägre skatter
nu. Stora förändringar av invandringspolitiken kräver ju lång tid innan det börjar märkas på allvar. Vi pratar om flera mandatperioder. Lägre skatt kan man få inom några månader.
Citat:
Ursprungligen postat av Metafor
Att hänvisa till en länk på FB som källa finner jag högst komiskt. Men som sagt, vi säger att dina siffror stämmer.
Siffrorna stämmer. Att jag hänvisade dit var pga att originallänken till rapporten på SOM-institutet blivit en död länk (du ser källhänvisningen i det inlägget). Men på Flashback finns massor av andra hänvisningar till den rapporten/länken, och den har diskuterats mycket, så siffrorna är korrekta.
EDIT:
Jag hittade en ny källa (hos Sveriges Radio):
http://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/files/83/4586.pdf
Där finns de siffror från år 1990 fram till 2007 med, som jag nämnde.