2010-09-07, 07:55
Bannlyst
Citat:
....precis som miljöpartisten som poserade med en vit makt t-shirt.

Och när skedde det i riks-TV?
2010-09-07, 07:55
Medlem
cnasiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Och? Jag tycker att det skulle vara precis lika viktigt att få reda på om en politiker för PP surfar barnporr eller om en Kd-are är emot abort. Jag ser inga fel i att som journalist visa på skeva åsikter i ett parti, precis som miljöpartisten som poserade med en vit makt t-shirt.
Det är lite skillnad på ANHÄNGARE och politiker inom partiet. En politiker som citerar något olämpligt kan få kicken, precis som i fallet här. Partiet kan väl inte rå för om de har en anhängare som inte delar deras värderingar..
2010-09-07, 07:56
Medlem
JesperLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Alltså så jävla dåligt, jag funderar på att lista alla jävla horjournalister som försöker förlöjliga SD på ett sånt här grovt patetiskt sätt, sedan ska jag betala tjugo negrer för att gå hem och våldta hela deras familjer.

Nej självklart inte, men helvete vad arg jag blir, liksom.

dom VET att den lilla horungen från SD som CITERADE det, CITERADE och skrev det INTE själv, fine det är kefft ändå men han fick ju lämna partiet direkt så VARFÖR försöker dom ens?

alltså helt ärligt, jag undviker att läsa här på fb om politik men är det så att alla våra landsmän VILL att vi ska bli ett neger/arab/svarting land ? vill dom att vi ska sjunka åt helvete?? för om dom skulle bo där jag bor i en vecka så skulle MINST 70% av dom lägga sin röst på SD, det är jag helt och hållet övertygad om.

Dom sitter och äcklar sig i sina feta jävla villor och märker inte av problemet för inte fan vill danderyds politiker ha in några svarta där? Och ja inte minst inga svartingar har ens råd att bo där.

Jag orkar inte kolla upp men Linköpings kommun tar emot flera hundra om inte tusen invandrare per år, danderyds kommun släpper in runt 10 och har gjort så i 30 år, medans Linköping har ökat och ökat VARJE år sen 30 år tillbaka.

VEM FAN ÄR DET SOM ÄR RASIST?

edit; såg på nyheterna efter intervjun/utfrågningen ett inslag om SKOTTLOSSNINGAR mot bussar i MALMÖ, vi kanske skulle sätta mona muslim, andra politiker och journalister på dessa bussar? för jag sätter fan mitt liv på att det inte är svenskar som skjuter mot bussar, och om det skulle vara någon svensk så är det en jävla wigger.

Bor du också i Linköping? Lkpg håller på att svämma över av pack, tillochmed i fristaden ljungsbro har dom börjat välla in...hehe. Så galet trött på PK sverige, så skönt att man lämnat landet för ett tag...
2010-09-07, 08:00
Medlem
Citat:
Och? Jag tycker att det skulle vara precis lika viktigt att få reda på om en politiker för PP surfar barnporr eller om en Kd-are är emot abort. Jag ser inga fel i att som journalist visa på skeva åsikter i ett parti, precis som miljöpartisten som poserade med en vit makt t-shirt.
Nu pratade vi ju om väljare, inte om representanter.
Du sa att det fanns SD-sympatisörer på FB som lutar åt det rasistiska hållet och insinuerade att det på något sätt skulle säga något om partiet.
Jag kontrade med att Kd, F!, PP och SD alla kan dra till sig knäppgökar eftersom de är nischade partier. Det säger liksom ingenting. Miljöpartiet har garanterat minst en sympatisör som är ekofascist och tycker att människosläktet bör utraderas. Vad ska Wetterstrand göra åt det? Nada.
2010-09-07, 08:09
Medlem
Brillans avatar
Finns en länk till SVT-intervjun?
2010-09-07, 08:37
Medlem
http://svt.se/2.128339/1.2135907/sd-ledaren_vill_inte_valja_mellan_s_och_m
2010-09-07, 08:42
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Viktigt är det ju inte. Snarare måttligt intressant skvaller. Vad folk som säger sig vara anhängare av ett visst parti gör på fritiden är en sak. En annan är vad partiet står för. Det finns nog några rasister som röstar på sossarna men vad spelar det för roll? Ser att du skrev "politiker för PP" Vi snackade väl om anhängare?
Senast redigerad av Fittfitta 2010-09-07 kl. 08:45.
2010-09-07, 08:44
Medlem
mr.arnes avatar
Jag tycker det var en helt okej frågestund, det som sänkte betyget var negerfrågan och svenska dialekter. Mycket handlade om huruvida SD var höger eller vänster.
2010-09-07, 08:54
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Varför sa inte Jimmie att det var ett citat, och inget som gubben själv hade skrivit? Det borde ju vara det första man berättar om man blir ställd mot väggen där.
2010-09-07, 08:56
Medlem
megablast1s avatar
Tyckte Jimmie skötte det bra, och såg avslappnad ut.
Dock vissa frågor som jag själv tyckte utfrågaren bet sig lite i foten,
Bra att han höll sig i frågan om att välja mellan Rött o Blått,
samt bra svarat gällande företag som startas av invandrare, då tänkte jag vad startar dom?
Tobaksaffärer, skomakare hur skapar det jobb?
Sen berättelsen om negern var helt onödig att ta upp där gjorde dom bort sig svt.
2010-09-07, 09:07
Medlem
Luskans avatar
Är det bara jag som tyckte att programledaren var dålig på att lyssna?
Känns som att han hade nerskrivna följdfrågor?!?
Hela inslaget verkat väldigt stressat i mina öron

I övrigt var det bra och tycker att programledaren var lagomt aggressiv
2010-09-07, 09:20
Medlem
Abhorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Varför sa inte Jimmie att det var ett citat, och inget som gubben själv hade skrivit? Det borde ju vara det första man berättar om man blir ställd mot väggen där.

Spelar ju ingen roll om det är ett citat eller inte, gubben stod ju för vad han skrev på bloggen. Han tog väl inte avstånd till citatet på något vis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in