2009-10-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Varför inte Wagners operor..?
Är de kultiverade nog..?
Min morfar älskade Wagner,
Det vågar väl denne belackare inte nämna...?

Ja, Wagners bättre verk är verkligen fantastiska.
2009-10-26, 23:25
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Det omkullkastar inte mitt resonemang och det du anför nu är jag väl medveten om men det är ju en annan sak.

Olika grupper har olika benägenhet att gå till valurnorna, och det är inget nytt. Därom kan man ju spekulera om man vill.

Dessutom kan en del av dessa drygt 20 % från förra valet ha avlidit samt att det tillkommer nya som fyllt 18 år samt nya medborgare.....i all oändlighet
Det är mycket sant, men valdeltagandet rör sig inte så mycket.
Min gissning är att valdeltagandet går upp 2010, till SDs fördel. Ökat valdeltagande är alltid positivt!
Man får inte glömma att SD eventuellt kan knipa nåt utjämningsmandat även om jag ser det som osannolikt.
Senast redigerad av skolmatsal 2009-10-26 kl. 23:40.
2009-10-26, 23:26
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Jag fick också en bekräftelse från JO.

Har du anmält SVT till JO?

Vet du vad JO har för uppgifter?
2009-10-26, 23:34
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Har du anmält SVT till JO?

Vet du vad JO har för uppgifter?
Jo, det vet jag. En kopia gick till granskningsnämnden och av bara farten gick en kopia också till JO. Kanske någon nitisk byråkrat någonstans tar tag i saken...
2009-10-27, 01:25
Medlem
L0darens avatar
Oj denna krönika var suverän

Ursäkta Maud, det är fel saker att diskutera emd SD

Citat:
Men i går i tv-programmet Agenda, när Maud Olofsson försökte hävda att man ska försvara mångkultur i debatter med Jimmie Åkesson, var hon helt fel ute. Alla människors lika värde, upprepade hon. Det vill hon argumentera med Jimmie Åkesson om. Men ursäkta, Maud. Det är inte den diskussionen som ska föras med Sverigedemokraterna. Det är en diskussion om Sverige och svenskhet, en diskussion om vad som menas med mångkulturalism som måste föras. Det är en diskussion om islam och religion, ett samtal om jämställdhet och förorter dit varken ambulans eller brandkår vågar sig in som måste tas. Det är ett samtal som kräver siffror och kunskap och ett visst mått av förståelse för hur de potentiella sverigedemokratiska väljarna resonerar. Inget av detta har Maud Olofsson just nu.

Citat:
Alla andra partier har fegt undvikit ämnet och därmed låtit SD få äga hela området. Dessutom kan de andra partierna inte tillräckligt mycket för att kunna bemöta Sverigedemokraterna i sak.

Ingen har på något allvarligt sätt följt ämnet och därmed har SD ett enormt kunskapsmässigt försprång. Och att som Mona Sahlin sitta och kokettera med att hon vägrar att ha att göra med ett demokratiskt inröstat parti i riksdagen stärker bara bilden av SD som en outsider som alla företrädare för etablissemanget är rädda för.

http://www.expressen.se/kronikorer/mariesoderqvist/1.1757581/ursakta-maud-det-ar-fel-saker-att-diskutera-emd-sd
2009-10-27, 01:57
Medlem
Albrierss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ursäkta Maud, det är fel saker att diskutera emd SD

http://www.expressen.se/kronikorer/mariesoderqvist/1.1757581/ursakta-maud-det-ar-fel-saker-att-diskutera-emd-sd

Det känns som att vindarna börjar vända.

En till: http://www.expressen.se/kronikorer/lottagroning/1.1757550/mona-har-fattat-att-sd-debatten-ar-nodvandig

Båda dessa har varit uppe i tråden tidigare, det är dags att man upphör med att samla allt i en tråd.
2009-10-27, 02:01
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albriers
Det känns som att vindarna börjar vända.

En till: http://www.expressen.se/kronikorer/lottagroning/1.1757550/mona-har-fattat-att-sd-debatten-ar-nodvandig

Båda dessa har varit uppe i tråden tidigare, det är dags att man upphör med att samla allt i en tråd.

jag håller med SDtrådarna har totalt tagit över Politik Inrikes, och det är dåligt att samla ALLT om SD i media i en tråd eftersom det är så mycket material och lätt blir oöverskådligt.

dags att börja på allvar propagera för en underavdelning inom PI?
2009-10-27, 09:20
Medlem
Knullkungens avatar
Tas upp diag i en krönika i AB

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/anderswestgardh/article6021999.ab
2009-10-27, 09:28
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Allvarligt, jag har sett grundskolebarn med bättre svenska. Dåligt grammatik, otroligt felstavat överallt, muntligt språk istället för skriftligt. Överhuvudtaget en utformning av text som hade gett IG på en svenskauppsats i högstadiet.
Struntsamma åsikterna och poängen med artikeln, kan man tillåta en vuxen människa att skriva sådär? Skulle inte acceptera det i något fall, och det här släpps fram i en tidning t om.

Vad är det där för mupp?
2009-10-27, 09:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Fånen Westgårdh försöker på ett obegåvat och inte det minsta satiriskt slagfärdigt sätt "imitera de främlingsfientligas undermåliga språk", eller rättare sagt sätta ord på den fördom om massinvandringskritikernas uttrycksförmåga han har. Det komiska är att han skriver i Aftonblaskan, vars murvlar liksom Sexpressens oftast skriver så förbannat tragiskt dåligt...och som säger sig "värna om arbetarklassen". Det arbetande folket har liksom oss alla som gått i
den så kallade grundskolan fått en totalt värdelös "utbildning" där och på gymnasiet, vilket tyvärr lett till att många av de yngre i dag skriver inkorrekt och enormt torftig svenska. Sossarna bär en väldig skuld till detta, liksom massinvandringen och den kraftigt försämrade skolmiljön på orter där "berikningen" fortskridit längst.

Westgårdh är uppenbarligen en etablissemangsarrogant dumsvenne och borgerlig folkfiende, som föredrar sina unkna små privilegier och njutningar framför det "obehagliga" ansvaret att iaktta och analysera den råa och kalla samtiden som den faktiskt är, och försöka räkna ut vad som kommer att drabba exempelvis det svenska folket i framtiden, om inte den etnosuicidala vansinnespolitiken upphör. Det är dags att återuppliva den traditionsrika gamla giljotinbyggarkonsten.
Senast redigerad av Ezzelino 2009-10-27 kl. 10:21.
2009-10-27, 09:32
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:

Vad gick den människan på när han skrev det? Han uttryckte sig verkligen mindre bra och sen störde jag mig dessutom på att han inte visste hur man använder de/dem på ett korrekt sätt.
2009-10-27, 09:43
Medlem
skinnhissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Allvarligt, jag har sett grundskolebarn med bättre svenska. Dåligt grammatik, otroligt felstavat överallt, muntligt språk istället för skriftligt. Överhuvudtaget en utformning av text som hade gett IG på en svenskauppsats i högstadiet.
Struntsamma åsikterna och poängen med artikeln, kan man tillåta en vuxen människa att skriva sådär? Skulle inte acceptera det i något fall, och det här släpps fram i en tidning t om.

Vad är det där för mupp?

Snälla.. hur är det med läsförståelsen. Förstår ni verkligen inte hans uppsåt med den här skräptexten? Förklaring: i vanlig AB-anda har han en fix negativ idé om hur SD-anhängare resonerar. Han tar i denna "krönika" i så det knakar för att för att försöka göra en karikatyr. Sortera in under facket efterbliven "ironi".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in