SD leder just nu det pågående Text-tv-valet på TV3/TV4/TV6/TV8. SD har i skrivande stund 31,4%. (Valet går till som så att vem som helst får sms-rösta på det parti man sympatiserar med.)
Ni SD-sympatisörer här inne på PI som känner för att delta kan skicka ett SMS med texten "VAL Sverigedemokraterna" till 72122. (Kostar som ett vanligt sms.)
Senast redigerad av J0kern 2010-01-27 kl. 17:11.
Men, hur stora är Sverigedemokraternas officiella partigrupp jämfört med sossarnas, centerns etc?
Har för mig jag läst här att de är större än de flesta andra.
Samtidigt anses det viktigt av utomstående bedömare
Citat:
"Sd dominerar i sociala medier"...."Om inget görs riskerar internet att bli Sverigedemokraternas hemmaplan".....Sverigedemokraterna som nästan bojkottat Twitter, är desto starkare på Facebook och Youtube.
Väldigt många människor är med i Facebook, och många är väldigt aktiva där, så visst påverkar det en del om man kan använda Facebook politiskt på rätt sätt.
Jag tror att Sd kommer att nå över fyraprocentsspärren oavsett en facebookgrupps antal medlemmar. Vidare så är jag övertygad om att det har gått mode i att engagera sig mot Sd inom vissa politiska distrikt. Det är väldigt enkelt och oskyldigt att trycka på en knapp och gå med i en grupp. Samtidigt så kan grupperingen förstärka någons känsla av tillhörighet, att också vara den "tar avstånd" och "inte är främlingsfientlig" = mer omtyckt hos likasinnade, vilket jag tror är orsaken till att så många går med i gruppen.
Bara sossarna fick ju närmare 2 000 000 röster förra valet, så 300 000 medlemmar i en facebook-grupp är knappast någon större bedrift, speciellt inte med tanke på hur energiska och engagerade de har varit i värvningsprocessen. Vidare; drygt 3 000 000 svenskar använder facebook, således är lite mer än var tionde facebook-användare med i gruppen. Det motsvarar typ miljö- och vänsterpartiets procentuella andel röster tillsammans.
Description:
Som respons på Vänsterpartiets röstfiskeri genom att bojkotta Sverigedemokraterna startar jag denna grupp för oss som tycker Vänstarpartiet är minst lika kassa som Sverigedemokraterna och att demokrati inte ska handla om att vinna röster genom att poängtera hur dåliga andra är.
Om du inte håller med oss är du bara en sur och avundsjuk vänsterpartist. Skaffa ett jobb, släng din fjällräven-rygga och bli en i gänget idag! Alla ska med!
Knappast någon hemlighet att SD har många motståndare. Men man har även många sympatisörer, vilket är det viktiga. Pratar vi facebook så kan jag väl passa på att säga att just nu så har gruppen Sverigedemokraterna i riksdagen - Ja tack! hela 17.724 fans.
Således innehar SD den i särklass(!!!) största facebook-gruppen som är för ett parti. Och det är de som är det vesäntliga i en demokrati, hur många som är för något, inte emot. Vid valen så går man nämligen och röstar för ett parti. Inte emot något annat. Således kvittar det för mig om vänster-pöblen lyckas skramla ihop 300 000 pers i sin facebook-grupp.
Senast redigerad av J0kern 2010-01-27 kl. 19:57.