Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Expressen har ett långt reportage om SD:s valrörelse idag. Eller ja, det är väl ungefär två tredjedelar reportage och en tredjedel ledarkrönika:
http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2125385/experterna-sd-har-blivit-smartare
Alla Lars Lindströms "granskande" reportage låter alltid så jävla partiska. Han är duktig på att beskriva sverigedemokrater som korkade, fattiga, förvirrade, lågutbildade, rasistiska osv. Hans journalistik och även sett att skriva är väldigt likt det jag läser i DN. Lars Lindström låter litet som Paschalidu.
Jag tycker det är kul att Varnagel sätt att uttryck sig går rundgång i media.
Citat:
Dagen efter Jimmie Åkessons senaste försök - i 99 punkter - att komma bort från partiets ursprung i rasistiska rörelser blir partikollegan och kommunpolitikern Per T K Wahlberg en riksnyhet. Han sparkas ut ur SD sedan han på sin blogg beskrivit svarta som våldtäktsmän och "blånegern" som en korsning mellan ett "oansvarigt, glatt och sorglöst barn, nån slags sävlig skogsapa och en impulsiv, grym och bestialisk djävul".
Det är också rätt hemskt att den här Sverigedemokraten, Per TK Wahlberg blir ansvarig för ett citat, trots allt hade han ju bara citerat en rasistisk flashback-användare - om än hållit med honom - så jag antar att den här Sverigedemokraten förtjänar det.