2010-01-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Ytterligare en flyktingkramare till SD:

Han är öppen med sina motiv:

http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/kalle_winner_valde_sd

Hmm, Kalle Winner är född i New York, han är amerikansk medborgare, han arbetar i vården, han har arbetat för att "flyktingar" skall få stanna i Sverige, han verkar ha varit med i vänsterpartiet, han är aktiv i nåt som heter "democrats abroad" (för det demokratiska partiet i USA) och verkar ha en allmänt suspekt bakgrund. Jag har inte kollat ännu men det mesta tyder ju på att han är utvald. Kommer SD nu att få en egen Henry Ascher?
2010-01-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Hmm, Kalle Winner är född i New York, han är amerikansk medborgare, han arbetar i vården, han har arbetat för att "flyktingar" skall få stanna i Sverige, han verkar ha varit med i vänsterpartiet, han är aktiv i nåt som heter "democrats abroad" (för det demokratiska partiet i USA) och verkar ha en allmänt suspekt bakgrund. Jag har inte kollat ännu men det mesta tyder ju på att han är utvald. Kommer SD nu att få en egen Henry Ascher?
Och han ser ut så här:

http://www.ostran.se/var/ostran/storage/images/oestran/nyheter/kalmar/kalle_winner_valde_sd/layout1_1_pvlcmkallewinam_jpg/5173616-1-swe-SE/layout1_1_pvlcmkallewinam_jpg_article_large.jpg
2010-01-19, 16:08
Medlem
Månsans avatar
Har inte Winner en ovanligt tjock potatisnäsa för att vara jude?
2010-01-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har inte Winner en ovanligt tjock potatisnäsa för att vara jude?
Den är inte jättetypisk men du kan knappast avskriva honom pga den. Ögonen är judiska.
2010-01-19, 16:24
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Nu vill jag också veta mer om Robert Boströms avhopp. Boström tillhörde vad jag förstår den extremliberala judedyrkande falangen av partiet. Någon som vet mer?

http://robertbostrom.wordpress.com/

Som jag förstått det handlar det om personliga anledningar.
Allt bottnar inte i judefrågan...
2010-01-19, 16:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Debatt om (och till viss del med) SD på publicistklubben. Bland annat ställer en modig kvinna en rak fråga om Hansson och Israeldyrkandet. Dessutom ett tydligt svar på vad Jimmie tycker om HMF-lagen.

http://www.publicistklubben.se/2010/01/18/direkt-fran-debatten-om-sd-och-medierna/
Lät som det gick för kärrningen när hon presenterade Lena Sundström.

Äckligt.
2010-01-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Som jag förstått det handlar det om personliga anledningar.
Allt bottnar inte i judefrågan...
De personliga anledningarna säger han ju själv delvis var kopplade till hans personliga besvikelse med Sverigedemokraterna och dess organisation/styre. Följande två meningar är ju intressanta i sammanhanget. Vad menar han? Vilka är de fjäskande idioterna? Vad har maktbegäret gjort med vem?

Att jag ej skulle få förnyat förtroende för tjänsten kom först som en mindre chock, men i efterhand när man har sett vad maktbegär och pengar kan göra med människor så var det inte helt oväntat.

Jag har tröttnat diverse partistrider, konflikter och fjäskande idioter som går över lik för makt och ersättningar.

Nej, jag tror inte att det var pga judefrågan han fick lämna. Däremot är det alltid bra när den liberala falangen försvagas och den mer nationalistiska förstärks, alldeles oavsett orsaker till försvagningen/förstärkningen. Det var mer en allmän kommentar .
2010-01-19, 16:45
Medlem
Propagandadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Lät som det gick för kärrningen när hon presenterade Lena Sundström.

Äckligt.

Ja, trots alla rynkade pannor och "självrannsakningar" så FATTAR de verkligen inte vilka låtsasjournalister de är. Svaren på frågorna från den av arga medborgare nedringda P1-kvinnan var totalt goddag yxskaft! Undanflykter, präktigt ordbajseri och mantrat "Dansk Folkeparti", "Dansk Folkeparti"..."Den prisbelönta författaren" Lena Sundström lever upp till alla förväntningar på fanatisk PK ( )-dårskap.
2010-01-19, 16:52
Medlem
Citat:
Den är inte jättetypisk men du kan knappast avskriva honom pga den. Ögonen är judiska.

New York, tyskklingande namn (som delas med regissören Michael Winner), kosmopolit, arbetar för "flyktingar" m.m. är en radda synnerligen starka indicier, även om karln hade sett ut som en vandrande rekryteringsaffisch för Waffen SS. Det är ofta bakgrund, beteende, handlingar och åsikter som är de starkaste indicierna. Ibland blir det liksom för mycket av det goda för att det skall kunna finnas någon annan rimlig förklaring.

Om man är född i Paris, har bott i Sydafrika, arbetat som journalist i New York och diamanthandlare i Antwerpen, men numera bor i London och arbetar som psykoanalytiker, och dessutom har ett lätt tyskklingande eller lite udda namn, ja då spelar det liksom ingen större roll om du ser ut som Max von Sydow, Dr. Alban eller Leif Silbersky.
Senast redigerad av Varnagel 2010-01-19 kl. 16:55.
2010-01-19, 18:16
Medlem
L0darens avatar
Publicistklubben debatterar om SD och medierna(video)

http://bambuser.com/channel/Publicistklubben/broadcast/497050

Både Jan Helin och allas vår favorit Lena Sundström är med bland annat, även JÅ ska tydligen vara med(har precis börjat kolla).

Kommentera gärna här i tråden vad ni tycker, det är 2 timmar långt men verkar intressant.
Senast redigerad av L0daren 2010-01-19 kl. 18:28.
2010-01-19, 18:22
Medlem
Vetemjölners avatar
Jag har redan sett den. Den är väl hyffsad, men jag tyckte det var lite som en inbördes klubb för beundran emellanåt. Både Åkesson och Almqvist var där.
2010-01-19, 18:33
Medlem
Sifters avatar
Det här mantrat om att det är rädsla som gör att folk röstar på SD, hur länge ska detta fortgå? Att vissa ogillar något betyder väl rimligtvis inte att de nödvändigtvis måste vara rädda för det?

M-väljare - dessa rädda människor som inte vill ha skatter. De behöver mer utbildning om skatter och hur de utformas, så att vi kommer till bukt med deras obefogade rädsla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in