2010-09-07, 09:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Och? Jag tycker att det skulle vara precis lika viktigt att få reda på om en politiker för PP surfar barnporr eller om en Kd-are är emot abort. Jag ser inga fel i att som journalist visa på skeva åsikter i ett parti, precis som miljöpartisten som poserade med en vit makt t-shirt.
Av de miljontals människor som röstar på sossarna eller moderaterna återfinns seriemördare, rånare, hustrumisshandlare, krigsförbrytare, cykeltjuvar och knarkare. Detta faktum är självfallet helt irrelevant för dessa partiers trovärdighet.
2010-09-07, 09:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Jag tycker det var en helt okej frågestund, det som sänkte betyget var negerfrågan och svenska dialekter. Mycket handlade om huruvida SD var höger eller vänster.
Precis, lite för mycket tycker jag. Spelade ingen roll hur många gånger Jimmie förklarade att SD driver 3 huvudfrågor och kunde stötta de som gav något tillbaka men utfrågaren fattade inte/ville inte fatta.
2010-09-07, 09:39
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Varför sa inte Jimmie att det var ett citat, och inget som gubben själv hade skrivit? Det borde ju vara det första man berättar om man blir ställd mot väggen där.

Jag tror det är väldigt smart av Jimmie opinionsmässigt att inte göra några uttalanden som på något sätt kan tolkas som ett försvar av citatet eller politikern som hade det på sin blogg. Han såg genuint förorättad ut och ville inte alls ta i det och det gör han helt rätt i.
2010-09-07, 09:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
En undermålig intervju må jag säga, kan ju inte ha lärt någon alls något nytt om SD.

Ofta hävdas att SD:s både representanter och väljare är "underbegåvade", "underutbildade" etc.

Jag tycker det verkar vara precis tvärtom. De som kritiserar SD, jobbar i media och bevakar SD, även de som kritiserar SD här på FB, är de verkligt underbegåvade. De ställer oinsatta tramsfrågor och har aldrig någon egentlig genomtänkt argumentation. Inte ett uns av logiskt tänkande, bara svammel och flagrant känslomässiga "argument".
2010-09-07, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ofta hävdas att SD:s både representanter och väljare är "underbegåvade", "underutbildade" etc.

Jag tycker det verkar vara precis tvärtom. De som kritiserar SD, jobbar i media och bevakar SD, även de som kritiserar SD här på FB, är de verkligt underbegåvade. De ställer oinsatta tramsfrågor och har aldrig någon egentlig genomtänkt argumentation. Inte ett uns av logiskt tänkande, bara svammel och flagrant känslomässiga "argument".

Precis, de ser sig som så jävla överlägsna SD, att de bara är gamla skinnskallar i kostym, att de inte behöver plugga på något.
De går på sina egna fördomar och det är då det blir som det blir för Mona, Maud, Shchyman och Lejionborg.
2010-09-07, 10:11
Bannlyst
Tyckte han gav väldigt, väldigt bra svar på allt eller? Jag hade gärna röstat på sverigedemokraterna, men måste tyvärr rösta moderaterna för att vara 100% säker på att de vinner. Hoppas dock att många går från de rödgröna och röstar SD!
2010-09-07, 11:42
Medlem
Jimmie Åkesson var riktigt bra precis på slutet. Innan tyckte jag att han accepterade för många cheap shots och såg för passiv ut. Finns det någon som talar älvdalska i skolan? Finns det någon som talar älvdalska och samtidigt inte kan prata svenska?
2010-09-07, 11:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Negercitatet var ett nytt lågvattenmärke från SD

Fortsätter de att citera Varnagel från Flashback i TV?
2010-09-07, 12:08
Medlem
BarbarernaAnfallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
http://svt.se/2.128339/1.2135907/sd-ledaren_vill_inte_valja_mellan_s_och_m

Jösses, först sänder man en "rolig" parodi för att på ett patetiskt sätt försöka koppla SD till nazismen sedan bjuder man på detta stolpskott till programledare som verkar helt borta i skallen.. Tog det verkligen 4 minuter för honom för att förstå att SD varken är höger eller vänster? Roligt att se Åkesson köra över pajasen i slutet dock.
2010-09-07, 12:20
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fortsätter de att citera Varnagel från Flashback i TV?

Varnagel, vem är det? Det var ju en Sverigedemokratisk politiker som hade skrivit det på sin blogg enligt programledaren.
2010-09-07, 12:26
Medlem
hejabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Varnagel, vem är det? Det var ju en Sverigedemokratisk politiker som hade skrivit det på sin blogg enligt programledaren.

Programledaren är en idiot, precis som du. Det var en Sverigedemokratisk politiker som hade citerat användaren "Varnagel" i tråden "Negern, sån är han" här på Flashback och postat det på sin blogg.
2010-09-07, 12:29
Medlem
Skartaks avatar
Såg nyss ett nyhetsinslag på SVT om att massinvandringen igentligen är en myt, pga våran utvandring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in