Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Zverigedumokraterna vill ju t ex avskaffa DO. Man tycker t ex också att en arbetsgivare
skall ha full frihet att anställa vem man vill. Det är också den allmäna uppfattingen här på FB.
Sen lipar man som en stucken gris när ett kommersiellt företag avböjer att sända deras smörja.
Jag är företagare och förbehåller mej rätten att anställa vem f-n jag vill ( som uppfyller de grundläggande lagkraven) och jag anser det vara min grundläggande rättighet att själv avgöra vem eller vilka som ska representera mitt företag utåt mot allmänheten.
Finns inte förtroendet eller de rätta vibbarna så blir det ingen anställning. Ett mindre företag som anställer vill gärna ha nån som även passar in bland medarbetarna och en anställning är en stor investering. Nästan som ett äktenskap och det är inte heller nån dj-a skyldighet att gifta sej bara för att man är singel och du har rätt att välja vem f-n du vill så länge det är ömsesidigt.
Vi anställer enbart från kontakter inom branschen eller genom rekommendationer från de redan anställda eller inom branschen. Glöm arbetsförmedlingen.
Det kan även förekomma utlänningar bara de passar in bland oss övriga. Det har iofs aldrig förekommit när jag tänker efter,men jag har inget principiellt mot det.
Nu är ju yttrandefriheten i Sverige köpt och det är bara att inse.