2010-08-30, 16:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Ett tecken på att man är troll är att man har minst 20 smilies i varje inlägg, precis som Mihailovic.

Eller att man helt saknar argument. Ursäkta OT.
2010-08-30, 16:47
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ett tecken på att man är troll är att man har minst 20 smilies i varje inlägg, precis som Mihailovic.
Ganska varaktigt troll isåfall.
2010-08-30, 16:49
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Har du allvarliga problem med läsförståelsen? Dessuom har jag alltid varit Moderat.

Det är ju bara en komplett idiot som inte förstod att jag avsåg att staten endast skall få
bestämma att friheten att välja anställd inte får ske genom diskriminering.

Jobbigt att ha fel hela tiden?

Frågan kvarstår som obesvarad.

SD och dess anhängare tycker att invandrare är lättkränkta om dom t ex diskrimineras i
arbetslivet och skall då helst bara hålla käften och inte springa till DO.

Varför lipar då SD och ni som små stuckna grisar när likalydande sker i det här fallet - som
inte ens strider mot diskrimineringslagen - genom att ett företag avböjer att göra affär
med SD?
Jag anser att rätt man/kvinna ska vara på rätt plats, oavsett etnisk bakgrund. Jag anser inte att man ska anställa en invandrare bara för att denna är invandrare. Det tycker däremot DO ibland och därför är det en ineffektiv instans som bör avskaffas.

Vad SD klagar på (och även jag) är censur och det bör varje demokrat göra. Att du kallar dig moderat är ju pinsamt. Du verkar ju vara rödare än Ohly själv. Inte fan är du liberal i alla fall.
2010-08-30, 16:52
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Du har forfarande inte ett svarat på varför SD å ena sidan tycker att det är okej att
företag får diskriminera folk p g a etnicitet men sen lipar röven av sig när media
"diskriminerar" SD?
Du har fortfarande inte fattat. SD gnäller inte på att de blir diskriminerade, de gnäller på att de blir censurerade. Slå upp orden om du inte förstår skillnaden.

Och SD anser inte heller att man ska diskriminera invandrare pga deras etnicitet. De anser att vi ska sysselsätta de svenskar som har kompetens innan vi kvoterar in invandrare. Men idag används DO just till att sätta invandrare framför svenskar, oavsett kompetens.
2010-08-30, 16:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Det är inte märkligt, utan det är jävligt sjukt. Hade jag inte redan tänkt att rösta på SD så är jag övertygad om att all den här förbjudningen av SD-reklam skulle ha gjort mig till SD:are. Även om man hatar SD så måste man vara en riktigt stor kommunist för att inte tycka att det här är fel! Men dom håller käften så länge det inte drabbar dom själv. Precis som man gjorde när nazisterna styrde.

Ja, jag tänker ju inte rösta på SD oavsett vilket, men jag kan tänka mig att sånt här gynnar dem. Är faktiskt lite småimponerad av deras strategi inför valet. De har länge vetat att de inte får vara med i debatter eller få reklam visad på samma vilkor som övriga partier så då gäller det att se till att de i varje fall uppmärksammas så mycket att folk pratar om dem. Det har de lyckats väldigt bra med och jag skulle tro att det räcker för att ta dem in i riksdagen med hyfsat stor marginal.
2010-08-30, 16:53
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Du har forfarande inte ett svarat på varför SD å ena sidan tycker att det är okej att
företag får diskriminera folk p g a etnicitet men sen lipar röven av sig när media
"diskriminerar" SD?

Du har fortfarande inte kommit med en relevant källa på att SD anser att det är "okej" att företag får diskriminera folk p.g.a. etnicitet. En källa kommer jag givetvis inte få, med tanke på att det är en lögn.
2010-08-30, 16:59
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Zverigedumokraterna vill ju t ex avskaffa DO. Man tycker t ex också att en arbetsgivare
skall ha full frihet att anställa vem man vill.
Det är också den allmäna uppfattingen här på FB.

Sen lipar man som en stucken gris när ett kommersiellt företag avböjer att sända deras smörja.
Jag är företagare och förbehåller mej rätten att anställa vem f-n jag vill ( som uppfyller de grundläggande lagkraven) och jag anser det vara min grundläggande rättighet att själv avgöra vem eller vilka som ska representera mitt företag utåt mot allmänheten.

Finns inte förtroendet eller de rätta vibbarna så blir det ingen anställning. Ett mindre företag som anställer vill gärna ha nån som även passar in bland medarbetarna och en anställning är en stor investering. Nästan som ett äktenskap och det är inte heller nån dj-a skyldighet att gifta sej bara för att man är singel och du har rätt att välja vem f-n du vill så länge det är ömsesidigt.

Vi anställer enbart från kontakter inom branschen eller genom rekommendationer från de redan anställda eller inom branschen. Glöm arbetsförmedlingen.

Det kan även förekomma utlänningar bara de passar in bland oss övriga. Det har iofs aldrig förekommit när jag tänker efter,men jag har inget principiellt mot det.

Nu är ju yttrandefriheten i Sverige köpt och det är bara att inse.
Senast redigerad av Rektangel 2010-08-30 kl. 17:04.
2010-08-30, 16:59
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:

SD och dess anhängare tycker att invandrare är lättkränkta om dom t ex diskrimineras i
arbetslivet och skall då helst bara hålla käften och inte springa till DO.

Så du påstår att sådan diskriminering existerar i stor utsträckning och att även en blatte bör anmälas om han inte anmäler en svensk?
Pratar du om när man inte blir anställd för man vägrar ta av sig slöjan eller skaka hand och tycker du man kan anmäla om man vägrar ta av sig kepsen, tvätta bort sitt smink, färga om sitt skrikiga röda hår till en neutral färg?
2010-08-30, 17:02
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du har fortfarande inte kommit med en relevant källa på att SD anser att det är "okej" att företag får diskriminera folk p.g.a. etnicitet. En källa kommer jag givetvis inte få, med tanke på att det är en lögn.

Som vanligt så smyger man runt i dyn i den frågan men det är ju det man menar.

Jimmie Åkesson: "Avveckla DO!"

http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/inrikes/2010/02/10/jimmie_akesson_avveckla_diskrimineringso

För att även kunna ta bort lagen så måsta man ju gå ur EU m m och bryta mot konventioner
man har skrivit på. SD är ju för att gå ur EU m m.

Givetvis är det ett hyckleri utan dess like från SD´s sida och istället borde man ju
rimligen förstå vad "diskriminering "innebär och kanske till med verka för att lagen skulle
utökas till att även gälla politiska åsikter i media.

"Media är så elaka mot lilla SD" buuuhuhuhuhu
2010-08-30, 17:08
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Eller att man helt saknar argument. Ursäkta OT.

Eller att man helt enkelt är en illiterat blatte i en neverending quest att förhindra åsikter som hotar ens parasitiska tillvaro i gratislandet Sverige.
2010-08-30, 17:35
Medlem
Dreamslayer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Hur kan det komma sig att TV, radio och samtliga av de stora dagstidningarna styrs och domineras av vänstern och hysteriska PK-idioter? Varför finns det inte en enda tv-kanal eller tidning som vågar sända Sverigedemokraternas budskap eller ta upp problemen med invandringen?

Ibland känns det som att ett sammansvuret kompisgäng har tagit över hela den svenska medievärlden.

Man kan förändra det hela med att använda israel och judarnas situation. Är svårare att kalla judar för nazister, eller åtminståne något svårare jämfört med en vit svensk ateist/kristen.
2010-08-30, 17:35
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du har fortfarande inte fattat. SD gnäller inte på att de blir diskriminerade, de gnäller på att de blir censurerade. Slå upp orden om du inte förstår skillnaden.

Och SD anser inte heller att man ska diskriminera invandrare pga deras etnicitet. De anser att vi ska sysselsätta de svenskar som har kompetens innan vi kvoterar in invandrare. Men idag används DO just till att sätta invandrare framför svenskar, oavsett kompetens.

Censur avser främst något som staten ägnar sig åt. Nu är det fråga om privatägda företag.

Riktas nu någon typ av censur mot en viss minoritet (SD) är det ju givetvis någon form
av diskriminering även om den nu inte strider mot lag. Det är i vart fall fråga om
likalydande myssgynnanden som riktas mot en specifik grupp.

Sen får du nog läsa på om DO och lagen. Den går inte ut på att kvotera in invandrare före
svenskar och skulle de ske på de grunder som du åberopar så är det diskriminering enligt lagen.

Slutligen visar dock detta på vilka hycklare och dubbelmoralister SD är. Det som är
skrattretande är att liperiet riktas mot privatägd media.
Senast redigerad av Mihailovic 2010-08-30 kl. 17:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in