2010-08-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Om man tänker lite strategiskt, i en "flerstegsraket", där internet, sociala medier etc interagerar med "vanlig marknadsföring", så kan det som hänt vara mycket bra och dessutom planerat. Det är ju så man bygger upp marknadsföringskampanjer idag. Du resonerar lite förlegat. Gammalt tänk helt enkelt. SD verkar helt klart fattat i sin "marknadsstrategi" att det är 2010 och inte 2000..

Kommer man nu också med en alternativ film, som kanske anspelar på det som hänt, ja då handlar det om mycket effektiv och modern marknadsföring.
Du tror att det är konsumenten som avgör utbudet också, va? De postmoderna dogmerna som väljer att rikta fokus på "individens makt" snarare än maktens individer är verkligen perfekta budskap för makten att inympa i individen. I själva verket har de stora klassiska medierna större makt nu än någonsin tidigare. Lustigt förresten att de postmoderna dogmerna tog över efter de strukturalistiska nästan exakt samtidigt som medieägandet och makten hade gått över från WASP till JEWS. Hrm...
2010-08-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Åkesson har fått med ett svar i SvD på Sarneckis debattartikel:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/jerzy-sarnecki-bekraftar-vara-pastaenden_5212051.svd

Mycket bra debattartikel. Särskilt slutklämmen:

Citat:
Inget politiskt block i något europeiskt land har lyckats hitta ett recept mot de integrationsproblem som genererar den låga socioekonomiska status bland invandrarna och som i sin tur sägs vara förklaringen till att vissa invandrargrupper är kraftigt överrepresenterade som våldtäktsmän.

Jag anar Erik Almqvists hand bakom allt Sverigedemokraterna gör just nu. Jag tror den pojken behöver ett halvårs semester när den här valrörelsen är över.
2010-08-29, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Jag tror TV4 hade vunnit mer på, enligt deras agenda, att neka att visa filmen från början. Inta att skapa publicitet i frågan så här nära valet. Jag tror inte på teorin att TV4 aldrig haft för avsikt att visa filmen.

Du kanske har rätt men det verkar vara den teorin även SD-toppen har för tillfället.
2010-08-29, 13:41
Bannlyst
Citat:
Jag anar Erik Almqvists hand bakom allt Sverigedemokraterna gör just nu. Jag tror den pojken behöver ett halvårs semester när den här valrörelsen är över.

Äh, det är ju då arbetet börjar, dessa 23 år har bara varit förspel. Nu skall man leva upp till sin egen hype!
2010-08-29, 13:43
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
På vilket sätt går jag off topic?

På vilket sätt påstår jag att du går off topic? Jag säger bara att du inte fattar ett piss av vad jag skriver.
2010-08-29, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Du kanske har rätt men det verkar vara den teorin även SD-toppen har för tillfället.
Jag ar alltid rätt
Självklart rider SD på de vågor som erbjuds.

Resultat av TV4s agerande:
+ SD får stor publicitet på Internet och i omvärlden för sin ratade film.
= SD får visa sin nya film på TV, som planerat
+ SDs nya film får mer uppmärksamhet än vad den annars skulle fått, tack vare den ratade filmen.
- SD åker på en produktionskostnad för den nya snällare filmen.
2010-08-29, 13:48
Bannlyst
Citat:
Jag ar alltid rätt
Självklart rider SD på de vågor som erbjuds.

Resultat av TV4s agerande:
+ SD får stor publicitet på Internet och i omvärlden för sin ratade film.
= SD får visa sin nya film på TV, som planerat
+ SDs nya film får mer uppmärksamhet än vad den annars skulle fått, tack vare den ratade filmen.
- SD åker på en produktionskostnad för den nya snällare filmen.

Till minus lägger jag nog till att de behövde betala 1.5 miljoner för tidernas dyraste You Tube-film.
2010-08-29, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
På vilket sätt påstår jag att du går off topic? Jag säger bara att du inte fattar ett piss av vad jag skriver.
Du har rätt i att jag inte förstår hur du tänker. Hur kan en film som visas i TV vara bättre än en film som visas i TV + en film som får stor uppmärksamhet på Internet?

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1216555/SD-gor-ny-valfilm.html

EDIT: Här påstår du att jag går off topic
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Inte en enda bokstav av det du skriver har nånting överhuvudtaget att göra med det jag skrev...
Senast redigerad av Megaballen 2010-08-29 kl. 14:01.
2010-08-29, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Till minus lägger jag nog till att de behövde betala 1.5 miljoner för tidernas dyraste You Tube-film.
Det inkluderas i mitt minus för den nya produktionskostnaden.
Annars skulle det varit ett "lika" - tecken för den nya produktionskostnaden.
2010-08-29, 13:58
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Om man tänker lite strategiskt, i en "flerstegsraket", där internet, sociala medier etc interagerar med "vanlig marknadsföring", så kan det som hänt vara mycket bra och dessutom planerat. Det är ju så man bygger upp marknadsföringskampanjer idag. Du resonerar lite förlegat. Gammalt tänk helt enkelt. SD verkar helt klart fattat i sin "marknadsstrategi" att det är 2010 och inte 2000..

Kommer man nu också med en alternativ film, som kanske anspelar på det som hänt, ja då handlar det om mycket effektiv och modern marknadsföring.

IvanLendl har ju faktiskt en bra poäng. För att vinna ett val räcker det inte bara med internetburna ungdomar och män. Visst är det så att vi födda på 1970-1990-talen inte har några problem att leta upp den på youtube. Men de viktiga väljarna är inte mellan 18-34. Det är 45-åriga tvåbarns mamman lisa som bor i villa och 72-åriga socialdemokraten Agda som Sverigedemokraterna måste nå ut till. De surfar som bekant inte på internet och troligtvis letar de inte upp en ratad sverigedemokratisk valfilm. Sverigedemokraterna når dessa genom främst flygblad och dörrknacking. En Sverigedemokratisk reklam film skulle ge extra "boost" för Sverigedemokraterna och nu när de nekas sända den, så minskar också slagkraften i det sverigedemokratiska propaganda-nätverket.

Visst får Sverigedemokraterna "tycka-synd-om poäng". Men de gångerna de har fått mest genomslag är de gångerna de har fått presentera sin politik, så som Olofsson vs Åkesson, Sahlin vs Åkesson, Schyman vs Åkesson, Malm vs Åkesson samt alla debatter där Sd har deltagit. Den här debatt-artikeln i Aftonbladet gav ju en otroligt genomslag, de ökade med 20 procent. Jag tyckte den sverigedemokratiska islamofob-artikeln var rätt pantad, men väljarna köpte det. Väljarna skulle också köpa den här provocerande sverigedemokratiska valfilmen. Det tar bara ett tag att smälta den, precis som deras Islamfoba debattartikel i Aftonbladet.

Nu gör Sverigedemokraterna en ny film. Vad har de vunnit och förlorat?

1. 1,5 miljoner har de förlorat (de lär dock få tillbaka efter valet i rättegång)

2. Mer good will eftersom Bonnier har agerat odemokratiskt

3. De gör en 30 sek film på svenska landskap och en speakröst som säger vi bryr oss. Vilket inte blir direkt slagkraftigt - men fler ser att Sverigedemokraterna nu är etablerade (De gör ju trots allt reklam i TV, tänker svensson)

4. De har förlorat sin chans att få igenom sin propaganda film - som skulle ge mycket mer effekt än "Good will" efter Bonniers nej till deras valfilm, och betydligt mer än en kort film med Åkesson och svenska landskap.

5. Nu kanske någon säger - nu får de både "Good will" och en "valfilm". Ja, och priset är flera miljoner. Kom ihåg att Sverigedemokraterna har en tajt valbudget. Frågan är om det är värt pengarna.

Som IvanLendl säger - hade de fått igenom den här valfilmen i TV4 hade det varit ett mycket stort steg för dem. Sverigedemokraterna hade fullkomligt brytit sönder tabun, den här typen av invandringskritik hade normaliserats i det offentliga rummet. Kom ihåg att Sverigedemokraterna inte kan ta så många "pytte" steg till. Man kan inte leva på sin "offerstämpel" hela tiden, man måste visa agressivitet. Den här undersökningen om våldäkterna var också positiv. Visst, bara SR gav dem rätt och sedan skickade de in Bagdad Bob (Sernecki) som blåljög, men vi såg alla vad som hände. Man medgav åtminstånde att blattarna låg bakom våldtäkterna i statistiken "MEN" det var svenskarnas fel. Det sista gjorde bara svenskarna upprörda, eftersom det är en uppenbar lögn.

Federlys "Svenskarna är homofober och rasister" idag lär ju inte heller gå hem i stugorna. Den typen av uppmärksamhet är bra för Sd. Här har vi en fifflande liberal Queer-sexuell bög som spyr galla över svenskarna. Kan det bli bättre för Sd? Vad Federly säger är antingen är du svensk och sverigedemokrat eller så är du god, dvs. fifflande, liberal queer-sexuell homofil med förkärlek för muslimer och judar. Något säger mig att Centerpartiet inte lär stanna kvar i riksdagen efter 2014.
2010-08-29, 14:00
Medlem
Citat:
Du har rätt i att jag inte förstår hur du tänker. Hur kan en film som visas i TV vara bättre än en film som visas i TV + en film som får stor uppmärksamhet på Internet?

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1216555/SD-gor-ny-valfilm.html
Jag tycker att du kan ligga lågt med den eventuella nya filmen och den eventuella reklamplats den får innan du spekulerar för långt. I nuläget finns det faktiskt bara en svindyr reklamfilm som inte får visas. En ny reklamfilm som får visas finns än så länge bara i din fantasi.
Senast redigerad av IvanLendl 2010-08-29 kl. 14:04.
2010-08-29, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag tycker att du kan ligga lågt med den eventuella nya filmen och den eventuella reklamplats den får innan du spekulerar för långt. I nuläget finns det faktiskt bara en svindyr reklamfilm som inte får visas. En ny reklamfilm som får visas finns bara i din fantasi än så länge.
Jag har inte hört något om att TV4 tagit avstånd från SDs demokratiska rätt att visa valfilm, endast att de inte får visa denna specifika film. Det är så Scherman argumenterat, att han inte har synpunkter på vilken politik SD för. Jag kan inte se hur han ska kunna backa från de uttalandena, samtidigt som han har en pågående rättsprocess mot sig för att inte visa den första filmen. Visst, risken finns att de inte får visa någon film alls, och då hade naturligtvis det varit bättre att få visa den första filmen än att inte visa någon film alls. Det har jag aldrig opponerat mig emot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in