2010-08-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
IvanLendl har ju faktiskt en bra poäng. För att vinna ett val räcker det inte bara med internetburna ungdomar och män. Visst är det så att vi födda på 1970-1990-talen inte har några problem att leta upp den på youtube. Men de viktiga väljarna är inte mellan 18-34.

Visst är det till viss del en generationsfråga det här, men till stor del är det också en fråga om en minoritet nyfikna och vakna mot en majoritet flockdjur. Som det alltid har varit och alltid kommer att vara vill säga. Jag känner oerhört många i åldern 18-34 som aldrig någonsin skulle använda internet för att kolla politiska kampanjer. Dessa är lika mycket målgruppen för en fet käftsmäll mitt i söndagsfilmen som vilken Agda, 84, som helst.
2010-08-29, 14:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Du tror att det är konsumenten som avgör utbudet också, va? De postmoderna dogmerna som väljer att rikta fokus på "individens makt" snarare än maktens individer är verkligen perfekta budskap för makten att inympa i individen. I själva verket har de stora klassiska medierna större makt nu än någonsin tidigare. Lustigt förresten att de postmoderna dogmerna tog över efter de strukturalistiska nästan exakt samtidigt som medieägandet och makten hade gått över från WASP till JEWS. Hrm...

Till viss del, avgörs utbudet av konsumenten. Testa att sälja något som inte konsumenten vill ha, så får du se hur det fungerar. Men det är klart att det handlar om en dubbelriktad process. Precis det som en modern marknadsföringskampanj drar nytta av!

En annan viktig aspekt är ju att detta inte handlar om vilken vara eller tjänst som helst. Det handlar om politik och då är nog den självreflekterande och kritiska komponenten en aning större.
2010-08-29, 14:12
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att du kan ligga lågt med den eventuella nya filmen och den eventuella reklamplats den får innan du spekulerar för långt. I nuläget finns det faktiskt bara en svindyr reklamfilm som inte får visas. En ny reklamfilm som får visas finns än så länge bara i din fantasi.

Gunnar Gidefeldt är kommunikationsdirektör på TV4 säger:
Citat:
Filmen skulle ha visats i TV4, TV4Fakta och TV4Sport den 6-17 september. Men dörren står fortfarande öppen för Sverigedemokraterna att få visa reklamfilm i tv-rutan.
– Det är extremt tråkigt att det blev så här. Jag önskar att de kommer med en ny film, säger Gidefeldt.

Sverigedemokraternas pressekreterare Erik Almqvist är av en annan åsikt. Till TT säger Almqvist att paritet har låtit jurister granska filmen och fått besked om att den inte bryter mot lagen om hets mot folkgrupp.

http://www.nyhetskanalen.se/1.1761326/2010/08/27/tv4_stoppar_sd_film_troligen_olaglig
2010-08-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Jag har inte hört något om att TV4 tagit avstånd från SDs demokratiska rätt att visa valfilm, endast att de inte får visa denna specifika film. Det är så Scherman argumenterat, att han inte har synpunkter på vilken politik SD för.
Ni naiva är söta och gulliga, visst, men ni är också oerhört frustrerande för oss icke-naiva. Det enda jag vet är att en film som på intet sätt bryter mot någon lag trots påskrivna avtal har hindrats att visas av Sveriges största medieägare. Vilka ord de klär sina brott i är mindre intressant för mig och andra icke-naiva.
2010-08-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
En annan viktig aspekt är ju att detta inte handlar om vilken vara eller tjänst som helst. Det handlar om politik och då är nog den självreflekterande och kritiska komponenten en aning större.
Tror du ja. Läs valfri opinionsundersökning så kanske du kommer på andra tankar.
2010-08-29, 14:23
Medlem
Citat:
Gunnar Gidefeldt är kommunikationsdirektör på TV4 säger:

http://www.nyhetskanalen.se/1.1761326/2010/08/27/tv4_stoppar_sd_film_troligen_olaglig
Tur att jag inte läste det där innan jag skrev mitt förra inlägg riktat till dig. Du vet att alla människor inte alltid säger vad de tycker och menar, va?
Senast redigerad av IvanLendl 2010-08-29 kl. 14:28.
2010-08-29, 14:24
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Du har rätt i att jag inte förstår hur du tänker. Hur kan en film som visas i TV vara bättre än en film som visas i TV + en film som får stor uppmärksamhet på Internet?

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1216555/SD-gor-ny-valfilm.html

EDIT: Här påstår du att jag går off topic
Om du vill extrapolera in OT i det faktum att du inte fattar nåt, så ok. På sätt och vis så är det ju OT när man inte ett fattar ett piss och replikerar ändå....
2010-08-29, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ni naiva är söta och gulliga, visst, men ni är också oerhört frustrerande för oss icke-naiva. Det enda jag vet är att en film som på intet sätt bryter mot någon lag trots påskrivna avtal har hindrats att visas av Sveriges största medieägare. Vilka ord de klär sina brott i är mindre intressant för mig och andra icke-naiva.
Jag säger inte att du har fel, men i detta läget pekar det mesta på att SD får visa sin nya film, så länge den inte är för "grov", sedd med etablissemangets ögon. TV4 skulle agerat helt annorlunda om de ej haft för avsikt att någonsin visa SDs valfilmer. Vem tror du vinner mest på rubriker i stil med "TV4 stoppar även SDs nya valfilm" några dagar före valet. TV4 eller SD?
2010-08-29, 14:27
Bannlyst
Å andra sidan, tar SD 5 %+ kommer nog denna valfilm bli inskriven i svensk politisk historia (trots att den aldrig sänts).
2010-08-29, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Inte en enda bokstav av det du skriver har nånting överhuvudtaget att göra med det jag skrev...orkar inte göra ett försök till....

Denna kommentar antyder att du tycker att jag frångår ämnet i ditt inlägg, tycker du inte?
Att avvika från ämnet, kan på engelska benämnas "off topic".
2010-08-29, 14:29
Medlem
Citat:
Vem tror du vinner mest på rubriker i stil med "TV4 stoppar även SDs nya valfilm" några dagar före valet. TV4 eller SD?
TV4.
2010-08-29, 14:32
Bannlyst
Citat:
TV4.
Jag tror att TV4 hade vunnit ner på att neka SD redan flera månader före valet. Inte skapa publicitet för SD några dagar innan valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in