2010-08-27, 18:58
  #6637
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Helt riktigt. Jag är nog också säker på att Åkessons reklamvideo skulle ge dem ökat stöd. Jag antar att det är så Jan Scherman och TV4 (Bonnier) har resonerat.

Jag misstänker att TV4 öppnat för reklam för att i sista stund stänga igen enbart för att SD skulle slänga tid och pengar i sjön. SD borde på valnatten vägra tala med TV4.
2010-08-27, 18:59
  #6638
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Men att nyheterna efter att i åratal ha rapporterat om "rasistiska SD" rapporterar att deras valfilm är "rasistisk" får ju knappast svensson att höja på ögonbrynet. Svensson kommer inte att gå in på Youtube för att "se efter själv" mer än vad han går in på SD:s hemsida för att kolla felaktiga beskyllningar om rasism eller andra felaktiga faktauppgifter om partiets åsikter. För den stora massan förändrar nyhetsrapporteringen om den indragna filmen ingenting. Filmen däremot hade gjort det. Låt mig förklara: Filmen var oerhört bra på så sätt att det var en dramatisk film med ett stenhårt rakt-på-sak-budskap som skulle ha blivit en snackis. Ett av de stora problemen för SD är att det är socialt oacceptabelt att rösta på SD. Väldigt få pratar om SD med ytligt bekanta, jobbarkompisar etc. Detta hade varit inkörsporten. Här hade samtalet kunna komma igång. I varje fikarum sitter människor med mer eller mindre invandringskritiska åsikter, här hade de på ett naturligt sätt kunnat prata om invandringen och SD. De hade märkt att fler personer hade samma åsikter. Det sociala stigmat hade minskat.


hmm ja du har en poäng, SD som offer, SD som etablissemangets slagpåse, SD som utmobbad och rasistanklagat har ju hörts till leda, o de som nu tittar på videon de vägrade ta in pga uppmärksamheten är ju oss man når ut till ändå på nätet. Kanske det hade varit bättre för partiet ändå om de lyckats få igenom sin reklamfilm ändå.
Men de hade ju haft större chans att få igenom det om de låtit bli att peka ut just muslimerna i sin video.
Även om jag inte litar på att Scherman inte hade sagt nej oavsett vad de presenterat när det väl kommer till kritan.
__________________
Senast redigerad av Sockerpappan 2010-08-27 kl. 19:02.
2010-08-27, 19:04
  #6639
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
hmm ja du har en poäng, SD som offer, SD som etablissemangets slagpåse, SD som utmobbad och rasistanklagat har ju hörts till leda, o de som nu tittar på videon de vägrade ta in pga uppmärksamheten är ju vi man når ändå på nätet. Kanske det hade varit bättre för partiet ändå om de lyckats få igenom sin reklamfilm ändå.
Men de hade ju haft större chans att få igenom det om de låtit bli att peka ut just muslimerna i sin video.
Även om jag inte litar på att Scherman inte hade sagt nej oavsett vad de presenterat när det väl kommer till kritan.

Hade det varit en riktig skitfilm hade Scherman släppt igenom den med glädje. Men nu blev ju filmen rätt bra och kan locka väljare, och sådant vill ju inte TV4 släppa igenom, trots att filmen inte är HMF som Scherman dragit ur röven.

Mediajurist: Inte HMF

http://www.bt.se/nyheter/valet_2010/mediajurist-%282080046%29.gm

SD borde dock klippa in censurskyltar över muslimerna som någon i tråden nämnt, och på så sätt ge TV4 en känga och ha något att sända överhuvudtaget.
2010-08-27, 19:06
  #6640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungsork
Hade man velat appelera till dessa väljargrupper så borde man väl Inte använt pensionärerna som grupp att ställa mot invandrarna i första hand (och hur många inom WT-gruppen vet öht vad "Pensionsbromsen är?). Man borde väl i så fall satsat på budskap av typen "Invandringen skapar otrygghet i din boendemiljö etc), budskap där målgruppen har igenkänning...?
Dessutom så VET SD att deras film kommer att nagelfaras av TV4 i syfte att stoppa den, så varför FÖRSÖKER man inte att vara lite mer PK...?
Budskapet i filmen är helt ointressant. Det är chock- och "snackis"värdet som betyder något. SD hade kunnat producera sin femhundraelfte film med jävla sommarängar och röda stugor och folkdans och skogar och svenska värderingar och tradition och midsommar och nationaldagar. Ingen hade brytt sig. Den här filmen skapar en helt annan effekt. Jag anar att SD tänkte rätt, faktiskt.
2010-08-27, 19:08
  #6641
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Budskapet i filmen är helt ointressant. Det är chock- och "snackis"värdet som betyder något. SD hade kunnat producera sin femhundraelfte film med jävla sommarängar och röda stugor och folkdans och skogar och svenska värderingar och tradition och midsommar och nationaldagar. Ingen hade brytt sig. Den här filmen skapar en helt annan effekt. Jag anar att SD tänkte rätt, faktiskt.

Vi får hoppas att SD har en backup, alternativ gör som jag föreslog i mitt senaste inlägg, nämligen klippa in censur-skyltar över muslimerna, bara de har något att sända.
2010-08-27, 19:11
  #6642
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Expressen tar ändå priset:

http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/entry.jsp?messid=617836

Det är verkligen bara kritik mot invandringen som kan få svenska journalister att förlora alla rimliga proportioner och bli barbariska. De pratar om påstått hat inom SD men inget överträffar det hat de själva ger uttryck för mot SD.

SD är så jävla kåta på att komma in i riksdagen man att gräver sin egen politiska grav.
Chanserna att kunna gör någon form av samarbete med något annat parti är ju som
bortblåsta för en mycket lång tid framöver.

Annars var det ju en klockren analys och jag håller med till 100 %.

"Nej, låt mig vara tydlig: De ger fullständigt fan i gamla kärringar och gubbar. Fullständigt.
De utnyttjar äldre medborgare för sina själviska syften: att få röster så att de kan ta sig
in i beslutande församlingar och bedriva hatpolitik."




"Den som väljer att rösta på Sverigedemokraterna i valet, efter detta, kan inte riktigt förvänta
sig att bli betraktad som en anständig människa."
2010-08-27, 19:15
  #6643
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
SD är så jävla kåta på att komma in i riksdagen man att gräver sin egen politiska grav.
Chanserna att kunna gör någon form av samarbete med något annat parti är ju som
bortblåsta för en mycket lång tid framöver.

Annars var det ju en klockren analys och jag håller med en till 100 %.

"Nej, låt mig vara tydlig: De ger fullständigt fan i gamla kärringar och gubbar. Fullständigt.
De utnyttjar äldre medborgare för sina själviska syften: att få röster så att de kan ta sig
in i beslutande församlingar och bedriva hatpolitik."




"Den som väljer att rösta på Sverigedemokraterna i valet, efter detta, kan inte riktigt förvänta
sig att bli betraktad som en anständig människa."

Vem av SD och Marteus som är mest hatisk är pinsamt uppenbart. Att SD sedan länge driver äldrefrågor leder tydligen Marteus till slutsatsen att SD skiter i de gamla.
2010-08-27, 19:24
  #6644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Expressen tar ändå priset:

http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/entry.jsp?messid=617836

Det är verkligen bara kritik mot invandringen som kan få svenska journalister att förlora alla rimliga proportioner och bli barbariska. De pratar om påstått hat inom SD men inget överträffar det hat de själva ger uttryck för mot SD.
Den tes som Expressen, Fredrik Malm och andra försöker driva är att ett politiskt parti inte kan genomgå en genuin förändring på 20 år, de är exakt likadana men försöker låtsas vara något annat.

Om det vore sant så torde t.ex. S, Fp och V egentligen tycka precis likadant som för ≈20 år sedan, dvs:

- Folkpartiet tycker fortfarande "uppenbarligen finns någon tradition eller någonting annat som gör att kosovoalbaner är mer benägna att snatta och stjäla cyklar och tvätt." (Birgit Friggebo, 1992)

- Socialdemokraterna vill fortfarande stoppa all asylinvandring med undantag för kvotflyktingar (Luciabeslutet, 1989)

- V är fortfarande uttalade kommunister (namnbytet från Vänsterpartiet Kommunisterna skedde 1990)

Eller vill de rentav gå längre än så och hävda att partier ALDRIG förändras, oavsett om det handlar om 20, 50 eller 100 år? I så fall går ju riksdagspartierna omkring och smider planer på att starta ett nytt rasbiologiskt institut, som en enig riksdag beslutade om 1922...

Det här med SD:s "rötter" är så jävla töntigt och lågt när man inte sätter in det i sitt sammanhang och tittar på hur stämningarna var i Sverige för c:a 20 år sedan. Skinheads och nynazzar marscherade omkring titt som tätt, svenska folkets motstånd mot asylinvandring låg på sin all-time-high (65%, SOM-institutet 1992), Ny Demokrati kom in i riksdagen... det hyttes med nävarna åt invandring överallt i samhället. Men enligt revisionisterna var det tydligen begränsat till SD.
2010-08-27, 19:33
  #6645
Medlem
Enligt insiderkällor kommer en ny valfilm skickas in.

Denna valfilm kommer innehålla en svart bakgrund och texten "Här skulle vi visat vår valfilm / Sverigedemokraterna"
2010-08-27, 19:40
  #6646
Medlem
lepops avatar
SD's stoppade reklamfilm - Hets mot folkgrupp eller inte?

Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc&feature=player_embedded

Pr-byrås uttalande om att den stoppas: http://svtdebatt.se/2010/08/den-har-artikeln-kommer-ge-sverigedemokraterna-fler-roster/

Mediajurist - Inte hets mot folkgrupp: http://www.bt.se/nyheter/valet_2010/mediajurist-%282080046%29.gm

Nå vad tycker ni andra?
2010-08-27, 19:45
  #6647
Medlem
fraKturs avatar
Kanske inte hets mot folkgrupp direkt, dock så får reklamen SD att framstå som ett främlingsfientligt parti som lägger skulden 100% på muslimerna. Också "tvingar" den dig att göra ett val - rädda pensionärerna eller invandrarna, varför ska jag tvingas välja då jag anser alla människor värda mina pengar och omsorg lika mycket.
2010-08-27, 19:47
  #6648
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Enligt insiderkällor kommer en ny valfilm skickas in.

Denna valfilm kommer innehålla en svart bakgrund och texten "Här skulle vi visat vår valfilm / Sverigedemokraterna"

Lite småkul, men en fullständig katastrof om SD gjorde det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in