Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Expressen tar ändå priset:
http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/entry.jsp?messid=617836
Det är verkligen bara kritik mot invandringen som kan få svenska journalister att förlora alla rimliga proportioner och bli barbariska.

De pratar om påstått hat inom SD men inget överträffar det hat de själva ger uttryck för mot SD.
Den tes som Expressen, Fredrik Malm och andra försöker driva är att ett politiskt parti inte kan genomgå en genuin förändring på 20 år, de är exakt likadana men försöker låtsas vara något annat.
Om det vore sant så torde t.ex. S, Fp och V
egentligen tycka precis likadant som för ≈20 år sedan, dvs:
- Folkpartiet tycker fortfarande "uppenbarligen finns någon tradition eller någonting annat som gör att kosovoalbaner är mer benägna att snatta och stjäla cyklar och tvätt." (Birgit Friggebo, 1992)
- Socialdemokraterna vill fortfarande stoppa all asylinvandring med undantag för kvotflyktingar (Luciabeslutet, 1989)
- V är fortfarande uttalade kommunister (namnbytet från Vänsterpartiet Kommunisterna skedde 1990)
Eller vill de rentav gå längre än så och hävda att partier ALDRIG förändras, oavsett om det handlar om 20, 50 eller 100 år? I så fall går ju riksdagspartierna omkring och smider planer på att starta ett nytt rasbiologiskt institut, som en enig riksdag beslutade om 1922...
Det här med SD:s "rötter" är så jävla töntigt och lågt när man inte sätter in det i sitt sammanhang och tittar på hur stämningarna var i Sverige för c:a 20 år sedan. Skinheads och nynazzar marscherade omkring titt som tätt, svenska folkets motstånd mot asylinvandring låg på sin all-time-high (65%, SOM-institutet 1992), Ny Demokrati kom in i riksdagen... det hyttes med nävarna åt invandring överallt i samhället. Men enligt revisionisterna var det tydligen begränsat till SD.